Pizza się nie przejadła

Pół roku przygotowań
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Polacy coraz rozważniej planują swoje wydatki i mniej spontanicznie sięgają do portfeli. Czy zmiany zachowań konsumenckich dotknęły w jakiś sposób waszą sieć?

Pandemia, a następnie kryzys i inflacja dotknęły branżę gastronomiczną. Widzimy jednak, że pozostajemy na bezpiecznej pozycji. Pizza, stanowiąca najważniejszy punkt naszej oferty, to od lat jedna z ulubionych potraw zamawianych przez polskich klientów. Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że w ciągu ostatniego roku dania tego spróbowało blisko 90 proc. Polaków. Taką samą liczbę wskazań miał kotlet schabowy. Pokazuje to siłę pizzy i fakt, jak mocno została zakorzeniona w świadomości mieszkańców naszego kraju. Nieustannie badamy jednak rynek i udoskonalamy naszą ofertę, w zależności od nowych trendów czy preferencji konsumentów. Jednym z takich elementów jest nieustanne wzbogacanie i modyfikacje naszego menu, np. w kontekście oferty sezonowej.

Czy pojawienie się nowego inwestora, czyli Orkli, wpłynęło na rozwój sieci i jej plany?

Obecnie mamy blisko 190 lokali w całym kraju. Wciąż chcemy się rozwijać, dlatego poszukujemy nowych partnerów franczyzowych, zarówno w dużych miastach, m.in. w Gdańsku, Grudziądzu, Krakowie, Kielcach, Poznaniu, Warszawie, we Wrocławiu, jak i małych miejscowościach. Co do nowego inwestora, to jego pojawienie pozwala przede wszystkim na wymianę wiedzy i doświadczeń oraz zaimplementowanie sprawdzonych rozwiązań na polskim rynku. Jednak wciąż będziemy działać jako Da Grasso, zachowamy wszystko, co dla marki istotne oraz będziemy ją sukcesywnie rozwijać.

W jak dużych miastach sprawdza się wasz koncept?

Jesteśmy otwarci na wszelkie propozycje dotyczące miejsca otwarcia restauracji. Nasze lokale działają zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca. Inwestujemy w narzędzia, które sprawiają, że taka analiza jest skuteczna. Chcemy, aby nasza oferta była dostępna dla jak największej liczby klientów, dlatego do współpracy zapraszamy partnerów ze wszystkich zakątków Polski.

Czy trudno dziś o lokale dla gastronomii?

Przez lata obecności na rynku wypracowaliśmy elementy, które są niezbędne do uruchomienia pizzerii. Nasi potencjalni franczyzobiorcy nie muszą posiadać konkretnego lokalu, który będzie przeznaczony na restaurację. Od samego początku aktywnie angażujemy się w poszukiwania najlepszego miejsca, w którym powstanie pizzeria Da Grasso. Nasz zespół pomoże znaleźć lokal, a następnie dobrać jego właściwą formę do potencjału miejsca.

Jak długo trwa przygotowanie restauracji do otwarcia?

Etap przygotowania restauracji do otwarcia trwa około sześciu miesięcy. Oczywiście czas ten może się zmieniać, w zależności od stanu technicznego lokalu czy innych uwarunkowań lokalnych. Nasza sieć wspiera franczyzobiorców na każdym etapie inwestycji. Począwszy od podjęcia decyzji o rozpoczęciu działalności, poprzez poszukiwanie miejsca i jego ocenę, analizę rynku lokalnego i potencjału sprzedażowego, po szkolenie personelu oraz pomoc przy otwarciu. Nasi franczyzobiorcy otrzymują dostęp do zakupów centralnych, know-how sieci oraz szerokiej gamy narzędzi sprzedażowych i marketingowych, sprawdzone przepisy, ale i sezonowe nowości. Dobre umowy z kontrahentami i mocne wsparcie promocyjne, zarówno na poziomie działa lokalnych, takich jak eventy czy kampanie targetowane – to kolejne ważne elementy współpracy. Ponadto wszystkie restauracje mogą każdego dnia liczyć na pełny kontakt z dedykowanym koordynatorem, który na bieżąco pomaga rozwiązać wszelkie problemy i odpowiada na pojawiające się pytania oraz wątpliwości.

Jak szybko restauracje stają się rentowne?

Odpowiedź na to pytanie jest złożona. Każdy lokal jest inny, a dodatkowo nie można w pełni porównać potencjału dwóch różnych miejscowości. Żaden biznes nie przynosi zysków od samego początku – zakładamy, że średnio w przypadku branży gastronomicznej okres ten może trwać około pół roku.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA DA GRASSO

Sieć pizzerii.

  • blisko 190 restauracji
  • kwota inwestycji 250-300 tys. zł netto
  • opłata wstępna 12 tys. netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €