Franczyza w SGH po raz drugi
W Szkole Głównej Handlowej ruszyła druga edycja studiów z Zarządzania Franczyzą. Studia są skierowane do menedżerów sieci franczyzowych oraz do franczyzobiorców.
Uroczyste otwarcie studiów miało miejsce w ostatnich dniach września w budynku głównym Szkoły Głównej Handlowej. Pomysłodawczynią studiów jest dr Marta Ziółkowska, adiunkt w Instytucie Zarządzania i Finansów SGH, która od 15 lat naukowo zajmuje się problematyką franczyzy w Polsce i na świecie, a także analizą dydaktyczną rozwoju firm franczyzowych.
Słowo wstępne na rozpoczęciu zajęć drugiej edycji wygłosiła prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców Monika Dąbrowska oraz prezes Stowarzyszenia Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców, Paweł Tracz. Studenci pierwszego dnia poznali tematykę franczyzy na rynku spożywczym (wykład Macieja Ptaszyńskiego z PIH) oraz ogólne dane z rynku franczyzy (wykład Arkadiusza Słodkowskiego z Franchising.pl).
1,5 godzinny wykład inauguracyjny wygłosił z kolei Marek Zuber, ceniony ekonomista i analityk finansowy. Opisał dane makroekonomiczne polskiej gospodarki i wskazał na możliwe scenariusze na przyszłe lata. Według niego czeka nas okres funkcjonowania z 5-8 procentową inflacją, która nie będzie chciała łatwo ustąpić oraz stosunkowo niski wzrost gospodarczy. Cały czas Marek Zuber podkreślał, że mimo gorszych odczytów makroekonomicznych uważa Polskę za kraj perspektyw, gdzie warto rozwijać swój własny biznes.
Doświadczeni wykladowcy
Studia z Zarządzania Franczyzą skierowane są do menedżerów i kadry kierowniczej, którzy chcą poszerzyć zakres swoich umiejętności w zarządzaniu sieciami franczyzowymi, a także do franczyzobiorców, którzy chcą wzmocnić efektywność swoich biznesów.
Studia trwają 10 miesięcy, czyli 1 rok akademicki. Na zakończenie słuchacze otrzymują dyplom i tytuł absolwenta Szkoły Głównej Handlowej, a także odpis w języku angielskim.
Są to pierwsze w Polsce studia kształtujące liderów franczyzy z programem o międzynarodowym standardzie. Studia oferują dynamiczną formułę i składają się również z części praktycznej w formie warsztatów, a przekazywana wiedza zawiera dane analityczne na bieżąco aktualizowane i informacje o obecnych w danej chwili trendach rynkowych.
Wykładowcy to osoby od lat związane z tematem franczyzy i rynkiem franczyzowym, eksperci biznesowi, a także wieloletni wykładowcy SGH wyspecjalizowani w zagadnieniu. Wśród nich jest również Monika Dąbrowska, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
– Rynek franczyzowy w Polsce jest jednym z największych w Europie. Aktualnie funkcjonuje u nas ok. 1300 sieci franczyzowych i ok. 90 000 franczyzobiorców. Tak duża skala świadczy o ogromnym znaczeniu franczyzy dla ogólnego rozwoju gospodarczego kraju. Ważne więc, by równie wysoki był stopień wiedzy o franczyzie wśród przedsiębiorców i kreatorów tego rynku. Dlatego aktywnie zaangażowaliśmy się w rozwój pierwszych wyższych studiów z zakresu franczyzy – podkreśla Monika Dąbrowska, prezes POF.
Polska Organizacja Franczyzodawców objęła patronatem honorowym studia podyplomowe Zarządzanie franczyzą realizowane przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


