Biznes dla miłośników serów
Sieć specjalistycznych sklepików z serami chce otworzyć w Polsce około 20 placówek franczyzowych. Jak jej idzie?
Kraina Serów w naszym kraju pojawiła się w grudniu 2016 roku. Model biznesowy pochodzi od estońskiego partnera, który działa od 2013 roku. W Polsce jest jednak prowadzona niezależnie. Pierwszy lokal został otwarty w Warszawie w Hali Koszyki. Dzisiaj działa pięć własnych lokali – w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.
Ambitne plany
Kraina Serów zaczęła się też rozwijać we franczyzie. Pierwsza partnerska placówka została otwarta w 2020 roku. Dzisiaj działa dwóch partnerów – w Gorzowie Wielkopolskim i Rzeszowie.
Obecnie firma szuka franczyzobiorców ze Szczecina, Zielonej Góry, Białegostoku, Gdyni, Elbląga, Olsztyna, Kalisza, Kołobrzegu, Grudziądza, Piły, Bydgoszczy, Inowrocławia, Płocka, Włocławka, Lublina, Siedlec, Radomia, Kielc, Nowego Sącza, Zakopanego, Bielsko-Białej, Jeleniej Góry, Legnicy, Opola, Częstochowy, Wałbrzycha oraz Warszawy Północnej – Łomianki i Legionowo.
– Zależy nam na miastach powyżej 40 tys. mieszkańców w całej Polsce, ale takich, które się rozwijają. Patrzymy szczególnie na ścianę wschodnią – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Docelowo firma chce otworzyć 15-20 placówek partnerskich.
– Oczywiście im więcej, tym lepiej, ale na dzisiaj skupiamy się na tych maksymalnie dwudziestu franczyzach – mówi Emilia Grębowicz.
Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą mieć doświadczenia w branży, ale jest ono mile widziane. Najważniejsze, żeby chcieli rozwijać się razem z firmą, kochali ser i lubili pracować.
Firma zapewnia odpowiednie szkolenia, doradztwo oraz pełne wsparcie we wszystkich procesach biznesowych na każdym etapie współpracy.
Koszt inwestycji to 60-90 tys. zł. Jednorazowa opłatą wstępna wynosi 4 tys. euro. W trakcie współpracy franczyzodawca przez pierwsze trzy miesiące pobiera 2 proc. od obrotu netto a następnie – 4 proc. Zwrot z inwestycji można osiągnąć w czasie od 8 do 24 miesięcy.
– Na podstawie działalności obecnych partnerów możemy oszacować, że zarobki wynoszą od 8,5 do 25 tys. zł miesięcznie – mówi Emilia Grębowicz.
Kultura jedzenia sera
Lokal Krainy Serów powinien mieć od 35 do 55 mkw. Optymalna powierzchnia to 45 mkw. Ważne, żeby miał dostęp do wody, klimatyzacji, a także odpowiednią wentylację i przeszklone drzwi. Obecnie wszystkie lokale Krainy Serów działają w galeriach handlowych.
– Sklepy w takich miejscach sprawdzają się nam najlepiej. Umożliwia nam to oszacowanie, ile mniej więcej klientów może dotrzeć do naszych sklepów – mówi Emilia Grębowicz.
Zauważa, że co roku zainteresowanie Polaków serami jest coraz większe. Klienci poznają nowe smaki i wracają do Krainy Serów po ulubione produkty.
– Niewątpliwie wśród naszych rodaków wzrosła świadomość dobrego odżywiania się i coraz częściej stawiają na wysoką jakość. Dostrzegamy również rozwój kultury jedzenia sera i picia dobrego wina. To wszystko sprawia, że zapotrzebowanie na takie sklepy jest bardzo duże – mówi Emilia Grębowicz.
Zapewnia, że sklepy Krainy Serów pozwalają klientom wyruszyć w kulinarną podróż do różnych krajów, nie ruszając się z domu. Ich wystrój przypomina tradycyjne, serowarskie sklepiki prowadzone przez rodziny w krajach Beneluksu.
– Oferujemy naszym klientom pomoc w wyborze najlepszych produktów, dajemy możliwość próbowania serów a także dzielimy się z nimi różnymi serowymi ciekawostkami i legendami – mówi Emilia Grębowicz.
Firma sprowadza sery bezpośrednio z Holandii. Zapewnia, że asortyment jest wybierany starannie i do sklepów trafiają produkty wyłącznie od najlepszych producentów oraz dystrybutorów.
– Dzięki temu ich jakość jest bardzo wysoka. W ofercie sklepu prezentujemy szeroki wybór oryginalnych serów holenderskich, najpopularniejsze sery z Włoch, Anglii, Francji, Hiszpanii i Danii, a także wyśmienite wina, sosy do serów, przekąski oraz akcesoria – mówi Emilia Grębowicz.
WIZYTÓWKA KRAINY SERÓW
Sieć specjalistycznych sklepów z serami
- kwota inwestycji: 60-90 tys. zł
- opłata wstępna – 4 tys. euro
- opłaty miesięczne – 4 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


