Biznes dla miłośników serów

Świeży temat
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kraina Serów w naszym kraju pojawiła się w grudniu 2016 roku. Model biznesowy pochodzi od estońskiego partnera, który działa od 2013 roku. W Polsce jest jednak prowadzona niezależnie. Pierwszy lokal został otwarty w Warszawie w Hali Koszyki. Dzisiaj działa pięć własnych lokali – w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.

Ambitne plany

Kraina Serów zaczęła się też rozwijać we franczyzie. Pierwsza partnerska placówka została otwarta w 2020 roku. Dzisiaj działa dwóch partnerów – w Gorzowie Wielkopolskim i Rzeszowie.

Obecnie firma szuka franczyzobiorców ze Szczecina, Zielonej Góry, Białegostoku, Gdyni, Elbląga, Olsztyna, Kalisza, Kołobrzegu, Grudziądza, Piły, Bydgoszczy, Inowrocławia, Płocka, Włocławka, Lublina, Siedlec, Radomia, Kielc, Nowego Sącza, Zakopanego, Bielsko-Białej, Jeleniej Góry, Legnicy, Opola, Częstochowy, Wałbrzycha oraz Warszawy Północnej – Łomianki i Legionowo.

– Zależy nam na miastach powyżej 40 tys. mieszkańców w całej Polsce, ale takich, które się rozwijają. Patrzymy szczególnie na ścianę wschodnią – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.

Docelowo firma chce otworzyć 15-20 placówek partnerskich.

– Oczywiście im więcej, tym lepiej, ale na dzisiaj skupiamy się na tych maksymalnie dwudziestu franczyzach – mówi Emilia Grębowicz.

Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą mieć doświadczenia w branży, ale jest ono mile widziane. Najważniejsze, żeby chcieli rozwijać się razem z firmą, kochali ser i lubili pracować.

Firma zapewnia odpowiednie szkolenia, doradztwo oraz pełne wsparcie we wszystkich procesach biznesowych na każdym etapie współpracy.

Koszt inwestycji to 60-90 tys. zł. Jednorazowa opłatą wstępna wynosi 4 tys. euro. W trakcie współpracy franczyzodawca przez pierwsze trzy miesiące pobiera 2 proc. od obrotu netto a następnie – 4 proc. Zwrot z inwestycji można osiągnąć w czasie od 8 do 24 miesięcy.

– Na podstawie działalności obecnych partnerów możemy oszacować, że zarobki wynoszą od 8,5 do 25 tys. zł miesięcznie – mówi Emilia Grębowicz.

Kultura jedzenia sera

Lokal Krainy Serów powinien mieć od 35 do 55 mkw. Optymalna powierzchnia to 45 mkw. Ważne, żeby miał dostęp do wody, klimatyzacji, a także odpowiednią wentylację i przeszklone drzwi. Obecnie wszystkie lokale Krainy Serów działają w galeriach handlowych.

– Sklepy w takich miejscach sprawdzają się nam najlepiej. Umożliwia nam to oszacowanie, ile mniej więcej klientów może dotrzeć do naszych sklepów – mówi Emilia Grębowicz.

Zauważa, że co roku zainteresowanie Polaków serami jest coraz większe. Klienci poznają nowe smaki i wracają do Krainy Serów po ulubione produkty.

– Niewątpliwie wśród naszych rodaków wzrosła świadomość dobrego odżywiania się i coraz częściej stawiają na wysoką jakość. Dostrzegamy również rozwój kultury jedzenia sera i picia dobrego wina. To wszystko sprawia, że zapotrzebowanie na takie sklepy jest bardzo duże – mówi Emilia Grębowicz.

Zapewnia, że sklepy Krainy Serów pozwalają klientom wyruszyć w kulinarną podróż do różnych krajów, nie ruszając się z domu. Ich wystrój przypomina tradycyjne, serowarskie sklepiki prowadzone przez rodziny w krajach Beneluksu.

– Oferujemy naszym klientom pomoc w wyborze najlepszych produktów, dajemy możliwość próbowania serów a także dzielimy się z nimi różnymi serowymi ciekawostkami i legendami – mówi Emilia Grębowicz.

Firma sprowadza sery bezpośrednio z Holandii. Zapewnia, że asortyment jest wybierany starannie i do sklepów trafiają produkty wyłącznie od najlepszych producentów oraz dystrybutorów.

– Dzięki temu ich jakość jest bardzo wysoka. W ofercie sklepu prezentujemy szeroki wybór oryginalnych serów holenderskich, najpopularniejsze sery z Włoch, Anglii, Francji, Hiszpanii i Danii, a także wyśmienite wina, sosy do serów, przekąski oraz akcesoria – mówi Emilia Grębowicz.

WIZYTÓWKA KRAINY SERÓW

Sieć specjalistycznych sklepów z serami  

  • kwota inwestycji: 60-90 tys. zł
  • opłata wstępna – 4 tys. euro
  • opłaty miesięczne – 4 proc. od obrotu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €