Salon optyczny na licencji

Plan na ten rok
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kodano Optyk to polska marka, która istnieje na rynku od 2016 roku, a od dwóch lat udziela licencji na biznes franczyzobiorcom. Na koniec września sieć liczyła 80 salonów optycznych, z czego 10 we franczyzie.

– Do końca roku chcemy podwoić liczbę salonów franczyzowych i uwijamy się z otwarciami i szkoleniami naszych partnerów, aby ten cel zrealizować – mówi Karol Kożusznik, członek zarządu, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk.

Jak wygląda koniunktura w branży optycznej?

– Widzimy, jak znacząca dla klienta jest obecnie cena, w połączeniu z jakością produktu – zauważa Karol Kożusznik. – Pracując na twardych liczbach możemy jednak powiedzieć, że liczba wejść do salonów Kodano Optyk nie maleje. Mamy najniższe ceny na rynku i staramy się je utrzymać, nie oszczędzając na jakości.

Franczyzodawca pomoże

Ten rok sieć Kodano Optyk chce zamknąć liczbą 90 salonów. Cel na 2024 rok to kolejne 30 placówek franczyzowych, plus otwarcia własne.

– Mamy do dyspozycji wiele atrakcyjnych lokalizacji na już – zapewnia Karol Kożusznik. – Salony zamierzamy otwierać w miejscach, gdzie naszym zdaniem niedoszacowana jest oferta optyczna, wcale jej nie ma lub tam, gdzie jesteśmy przekonani, że wygramy walkę z obecną konkurencją.

Optymalna wielkość salonu to ok. 35-60 m2. Na takiej powierzchni zmieści się ekspozycja oprawek (dla dorosłych i dla dzieci), okularów przeciwsłonecznych oraz gabinet badań. Do sieci Kodano Optyk mogą dołączyć już istniejące salony optyczne, które chcą zmienić szyld. Koszt rebrandingu zaczyna się od 80 tys. zł netto. Natomiast w przypadku otwierania salonu od postaw, maksymalna kwota, jaka może być potrzebna to ok. 250 tys. zł netto. Zawiera się w niej: sprzęt do badań, meble, pełne wyposażenie salonu, elementy marketingowe, pierwsze zatowarowanie oraz remont.

– Jako franczyzodawca staramy się maksymalnie zoptymalizować koszty inwestycji dla naszych partnerów – zapewnia Konrad Kuska, specjalista ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk. – Mogą też korzystać z leasingu, w uzyskaniu którego oczywiście pomagamy

Franczyzodawca pomaga też w wyborze lokalizacji i negocjacji warunków najmu, przygotowuje projekt salonu. Oferuje również pełen pakiet szkoleń i przygotowuje duży event na otwarcie.

– Salon zatowarujemy w najlepszych cenach, które mogliśmy wynegocjować dzięki bardzo dużej skali naszej marki – podkreśla Konrad Kuska. – Zapewniamy nowoczesną szlifiernię centralną oraz najnowocześniejsze w Polsce laboratorium produkujące soczewki okularowe. Dzielimy się również najnowocześniejszą technologią jeśli chodzi o sprzęt do badań. Przez ostatni rok pracowaliśmy nad własnym automatycznym sprzętem, do którego sami stworzyliśmy oprogramowanie.

W trakcie prowadzenia biznesu franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc dwóch opiekunów: operacyjnego i marketingowego.

Marża gwarantowana

Wśród franczyzobiorców Kodano Optyk są zarówno osoby z doświadczeniem w branży optycznej, jak i takie, które pracowały w zupełnie innych zawodach, np. bankowcy, nauczyciele czy nawet żołnierze.

– Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze – wyjaśnia Konrad Kuska.

Idealnym rozwiązaniem jest, jeśli franczyzobiorca osobiście angażuje się w prowadzenie salonu, natomiast koncept dopuszcza też ewentualność, że będą tylko inwestorami. W takiej sytuacji jednak franczyzobiorca musi przejść odpowiednie szkolenia, które pomogą mu poznać branżę i wyznaczyć kierownika, który będzie zarządzał salonem.

– Jako franczyzodawca zapewniamy naszym partnerom umowną gwarancję marży ze sprzedaży, na poziomie minimum 60 proc., co daje obraz tego jak dochodowy jest to biznes – podkreśla Konrad Kuska. – Każda zainwestowana w towar złotówka powinna przynieść minimum 2,50 zł, a średnio mówimy tutaj o 4-5 zł.

 

WIZYTÓWKA KODANO OPTYK

Sieć salonów optycznych.

  • 90 salonów
  • inwestycja min. 80 tys.
  • miesięczna opłata franczyzowa 800
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €