Salon optyczny na licencji
Kodano Optyk chce do końca roku podwoić liczbę salonów franczyzowych.
Kodano Optyk to polska marka, która istnieje na rynku od 2016 roku, a od dwóch lat udziela licencji na biznes franczyzobiorcom. Na koniec września sieć liczyła 80 salonów optycznych, z czego 10 we franczyzie.
– Do końca roku chcemy podwoić liczbę salonów franczyzowych i uwijamy się z otwarciami i szkoleniami naszych partnerów, aby ten cel zrealizować – mówi Karol Kożusznik, członek zarządu, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk.
Jak wygląda koniunktura w branży optycznej?
– Widzimy, jak znacząca dla klienta jest obecnie cena, w połączeniu z jakością produktu – zauważa Karol Kożusznik. – Pracując na twardych liczbach możemy jednak powiedzieć, że liczba wejść do salonów Kodano Optyk nie maleje. Mamy najniższe ceny na rynku i staramy się je utrzymać, nie oszczędzając na jakości.
Franczyzodawca pomoże
Ten rok sieć Kodano Optyk chce zamknąć liczbą 90 salonów. Cel na 2024 rok to kolejne 30 placówek franczyzowych, plus otwarcia własne.
– Mamy do dyspozycji wiele atrakcyjnych lokalizacji na już – zapewnia Karol Kożusznik. – Salony zamierzamy otwierać w miejscach, gdzie naszym zdaniem niedoszacowana jest oferta optyczna, wcale jej nie ma lub tam, gdzie jesteśmy przekonani, że wygramy walkę z obecną konkurencją.
Optymalna wielkość salonu to ok. 35-60 m2. Na takiej powierzchni zmieści się ekspozycja oprawek (dla dorosłych i dla dzieci), okularów przeciwsłonecznych oraz gabinet badań. Do sieci Kodano Optyk mogą dołączyć już istniejące salony optyczne, które chcą zmienić szyld. Koszt rebrandingu zaczyna się od 80 tys. zł netto. Natomiast w przypadku otwierania salonu od postaw, maksymalna kwota, jaka może być potrzebna to ok. 250 tys. zł netto. Zawiera się w niej: sprzęt do badań, meble, pełne wyposażenie salonu, elementy marketingowe, pierwsze zatowarowanie oraz remont.
– Jako franczyzodawca staramy się maksymalnie zoptymalizować koszty inwestycji dla naszych partnerów – zapewnia Konrad Kuska, specjalista ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk. – Mogą też korzystać z leasingu, w uzyskaniu którego oczywiście pomagamy
Franczyzodawca pomaga też w wyborze lokalizacji i negocjacji warunków najmu, przygotowuje projekt salonu. Oferuje również pełen pakiet szkoleń i przygotowuje duży event na otwarcie.
– Salon zatowarujemy w najlepszych cenach, które mogliśmy wynegocjować dzięki bardzo dużej skali naszej marki – podkreśla Konrad Kuska. – Zapewniamy nowoczesną szlifiernię centralną oraz najnowocześniejsze w Polsce laboratorium produkujące soczewki okularowe. Dzielimy się również najnowocześniejszą technologią jeśli chodzi o sprzęt do badań. Przez ostatni rok pracowaliśmy nad własnym automatycznym sprzętem, do którego sami stworzyliśmy oprogramowanie.
W trakcie prowadzenia biznesu franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc dwóch opiekunów: operacyjnego i marketingowego.
Marża gwarantowana
Wśród franczyzobiorców Kodano Optyk są zarówno osoby z doświadczeniem w branży optycznej, jak i takie, które pracowały w zupełnie innych zawodach, np. bankowcy, nauczyciele czy nawet żołnierze.
– Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze – wyjaśnia Konrad Kuska.
Idealnym rozwiązaniem jest, jeśli franczyzobiorca osobiście angażuje się w prowadzenie salonu, natomiast koncept dopuszcza też ewentualność, że będą tylko inwestorami. W takiej sytuacji jednak franczyzobiorca musi przejść odpowiednie szkolenia, które pomogą mu poznać branżę i wyznaczyć kierownika, który będzie zarządzał salonem.
– Jako franczyzodawca zapewniamy naszym partnerom umowną gwarancję marży ze sprzedaży, na poziomie minimum 60 proc., co daje obraz tego jak dochodowy jest to biznes – podkreśla Konrad Kuska. – Każda zainwestowana w towar złotówka powinna przynieść minimum 2,50 zł, a średnio mówimy tutaj o 4-5 zł.
WIZYTÓWKA KODANO OPTYK
Sieć salonów optycznych.
- 90 salonów
- inwestycja min. 80 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 800 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży apteki i art. zdrowotne
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

