Greathouse nie chce być korporacją
Docelowo w sieci Greathouse ma działać 50 placówek w każdym województwie. Co firma oferuje swoim partnerom?
Firma Greathouse działa na rynku od pięciu lat. O rozwoju we franczyzie zaczęła myśleć w 2020 r. Dzisiaj ma trzy placówki własne i kilka partnerskich.
Elastyczność przede wszystkim
Docelowo firma planuje około 50 placówek w całej Polsce.
- Chcemy mieć oddział w każdym województwie, w każdym największym mieście w Polsce– mówi Mariusz Gaik, właściciel sieci.
Dodaje, że takie założenie wynika z faktu, że Greathouse nie chce stać się korporacją.
- Obliczyliśmy, że 50 biur to dla nas optymalna sieć, nad którą będziemy w stanie zapanować. Chcemy zapewnić każdemu partnerowi odpowiednią opiekę i zaangażowanie. Stronimy od sztywnych, korporacyjnych procedur. Najważniejsza jest dla nas elastyczność działań i umowy – zapewnia Mariusz Gaik.
Ponadto firmie nie zależy na szybkim osiągnięciu wyznaczonego celu. Właściciele starannie wybierają osoby, które chcą otworzyć biuro pod ich szyldem. Muszą one spełnić szereg wymagań w zakresie etyki zawodowej, systemu promowania ofert i opłacania nieruchomości. Greathouse ma też opracowany własny system szkoleniowy, który się sprawdza. Osoba, która się zdecyduje na franczyzę, przechodzi trzydniowe szkolenie, podczas którego poznaje wszystkie zasady funkcjonowania, pozyskiwania przychodów oraz podstaw prawa.
- Staramy się tak przystosować danego franczyzobiorcę, żeby po tym szkoleniu mógł osiągać pierwsze przychody i miał ogólny ogląd informacji, jeśli chodzi o nieruchomości. Potem ma dodatkowe szkolenia uzupełniające, ale są one już indywidualnie dopasowane. Po starcie danego biura jego kontakcie z mentorem jesteśmy w stanie powiedzieć, z czym ma największe trudności i uzupełniamy jego luki tak, żeby łatwiej mu było prowadzić biuro i zarabiać – tłumaczy Mariusz Gaik.
Start bez opłat
Przy tym Greathouse nie pobiera żadnych opłat za wejście do sieci. W pierwszym miesiącu działania nie ma też żadnych miesięcznych opłat. W kolejnych miesiącach system działa tak, że w przypadku braku przychodów i sprzedaży obowiązuje jedynie opłata utrzymaniowa rzędu 1 tys. zł netto.
- To nie jest dużo, biorąc pod uwagę fakt, że gdyby taka osoba chciała działać na własną rękę, to ponosiłaby koszty ok. 5 tys. zł za dostęp do portali, CRM, grafika itp. – mówi Mariusz Gaik.
Jak partner przeprowadzi jakąś transakcje, to nie ma już opłaty utrzymaniowej, tylko procent od przychodu. Średnio jest to 15 proc.
Jego zdaniem obecnie mamy do czynienia z dużym ożywieniem na rynku nieruchomości w związku z wejściem w życie programu bezpieczny kredyt 2 proc.
– Chętnych nie brakuje na żadnego typu lokale – małe i duże. Wszystkie mieszkania cieszą się zainteresowaniem. Ale to szaleństwo osłabnie w przyszłym roku, kiedy dotacje będą ograniczone. Ceny będą jednak rosły dalej, bo po wyborach będzie też rosła inflacja – mówi Mariusz Gaik.
WIZYTÓWKA SIECI GREATHOUSE
Sieć agencji nieruchomości.
- Liczba oddziałów – 1 własny i 6 franczyzowych
- Opłaty – utrzymaniowa 1 tys. zł jeśli nie ma transakcji, i średnio 15 proc. od przychodu, jeśli są transakcje
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


