Z biura podróży do nieruchomości
Kiedy w czasie pandemii biuro Travelplanet zbankrutowało, Beata Hudziak-Wiśniewska otworzyła placówkę Metrohouse. Czy to był dobra decyzja?
Beata Hudziak-Wiśniewska prowadziła biuro Travelplanet. Zbankrutowało jednak w czasie pandemii COVID-19.
– Utrzymywaliśmy się praktycznie z oszczędności i tarczy antycovidowej, w związku z tym zaczęłam szukać innych pomysłów na życie – opowiada Beata Hudziak-Wiśniewska.
Walizka wiedzy
Zwróciłam uwagę na nieruchomości, ale czuła, że potrzebuję wsparcia na start. Nie miała odpowiedniej wiedzy. Zaczęła więc odwiedzać firmy oferujące franczyzę.
– Najbardziej przekonało mnie do siebie Metrohouse. Dostałam tam bardzo szczegółowe informacje odnośnie współpracy – opowiada Beata Hudziak-Wiśniewska.
Jej biuro działa w Grodzisku Mazowieckim. Zawsze może liczyć na pomoc franczyzodawcy, a wstępne szkolenia dobrze przygotowały ją do pracy.
– Miałam szkolenie z wiedzy na temat pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, obsługi klienta od strony prawnej oraz całej dokumentacji, która jest potrzebna. Dostałam całą walizkę wiedzy, w dodatku w Metrohouse pracują bardzo dobrzy szkoleniowcy – mówi Beata Hudziak-Wiśniewska.
Dzisiaj jest przekonana, że postawienie na biuro nieruchomości to była dla niej bardzo dobra życiowa decyzja.
– Jesteśmy coraz bardziej rozpoznawalni na lokalnym rynku i wierzę, że biznes będzie się rozwijał – mówi franczyzobiorczyni Metrohouse.
Przewaga sieci
Franczyzobiorczyni Metrohouse nie poddaje się jednak i ma wielkie plany rozwoju.
– W pierwszej kolejności chcę powiększyć skład personalny. Liczę szczególnie na osoby młode, z entuzjazmem i dobrym kontaktem z ludźmi. Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami to jest praca z ludźmi. Codziennie mamy kontakt z drugim człowiekiem i nie wyobrażam sobie, żeby odnalazł się w tym zawodzie ktoś, kto nie lubi ludzi – mówi Beata Hudziak-Wiśniewska.
Dodaje, że konkurencja na rynku biur nieruchomości jest duża. O pracowników też nie jest łatwo. Ale Metrohouse ma tę przewagę, że to duża sieć z ugruntowaną pozycją na rynku. Dzięki temu agenci mają większe możliwości marketingowe i dostęp do wielu narzędzi.
Obecnie w sieci Metrohouse działa 109 placówek. Pracuje w nich 700 agentów nieruchomości i ekspertów finansowych Credipass. Kapitał inwestycyjny potrzebny do uruchomienia biura Metrohouse zależy m.in. od wielkości miasta, w którym partner będzie działał. Przystąpienie do sieci wiąże się z jednorazową opłatą wynoszącą 15 tys. zł. W tej cenie partner dostaje szkolenia oraz wdrożenie dla siebie i wszystkich zatrudnianych agentów. Ma również dostęp do całej bazy ofert Metrohouse na terenie kraju, narzędzia IT (strona WWW, program CRM, social media), marketing brandu i ofert, wsparcie szkoleniowców i opiekuna franczyzy oraz pakiet startowy z materiałami marketingowymi. Całościowy koszt inwestycji oscyluje w okolicy 50 tys. zł, razem z kosztem przygotowania biura oraz poduszką finansową na pierwsze miesiące startu biznesu. Przeciętne przychody biura współpracującego z zespołem ośmiu agentów po 12 miesiącach wynoszą ok. 100 tys. zł.
WIZYTÓWKA METROHOUSE
Sieć biur nieruchomości.
- Liczba biur: 109
- Kwota inwestycji: 50 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


