Cenny pośrednik
– Jeśli pośrednicy będą w stanie odpowiadać na potrzeby klientów, to staną się jednym z beneficjentów obecnej sytuacji na rynku nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska z Metrohouse.
Jak duża jest dzisiaj sieci Metrohouse? Ilu nowy partnerów przybyło w ostatnim czasie?
Obecnie Sieć biur nieruchomości Metrohouse tworzy 109 placówek na terenie całego kraju, w których pracuje 700 agentów nieruchomości i ekspertów finansowych Credipass. Właściwie w każdym miesiącu dołączają nowi partnerzy. W ostatnim czasie uruchomiliśmy biura w Koninie, Warszawie, Łomży, Rumii, Piasecznie, Bytomiu. Do otwarcia przygotowują się partnerzy z Krakowa, Wrocławia, Zielonej Góry i Żyrardowa.
Ile jeszcze placówek chce otworzyć Metrohouse?
Planujemy ekspansję w całym kraju, tak aby w każdym mieście powyżej 30 tys. funkcjonowała przynajmniej jedna placówka sieci. Do końca tego roku uruchomimy jeszcze sześć nowych biur Metrohouse, m.in. w Legnicy, Elblągu czy Wrocławiu.
Co zmieniło na rynku wejście w życie programu Bezpieczny kredyt 2 proc.?
Bezpieczny Kredyt 2% stał się siłą napędową dla rynku nieruchomości. Popularność dopłat do kredytów sprawiła, że rynek mieszkaniowy eksplodował. Pośrednicy mają pełne ręce pracy, tym bardziej, że klienci uświadamiają sobie, że często samodzielne poszukiwania lokalu do zakupu kończą się fiaskiem. Przewagą pośredników w tym momencie jest szybki dostęp do informacji. Program dopłat do kredytów powoduje też szybki odpływ z rynku najbardziej popularnych rodzajów mieszkań. Kolejne obniżki stóp procentowych powinny być swego rodzaju sygnałem dla osób, które w od pewnego czasu mierzą się z zamiarem zakupu mieszkania. Dotychczas dużą blokadą w dostępie do rynku była niska zdolność kredytowa, która sukcesywnie będzie się poprawiać. Z drugiej strony nabywcy będą się mierzyć z coraz wyższymi cenami mieszkań, których wzrost spotęgowany jest popularnością programu dopłat do kredytów.
Czy pośrednicy w obrocie nieruchomościami będą beneficjentami obecnej sytuacji na rynku czy raczej będą się musieli mierzyć z odpływem klientów?
O ile pośrednicy będą w stanie odpowiadać na potrzeby klientów, to jak najbardziej, ten segment rynku będzie jednym z beneficjentów obecnej sytuacji. Klienci potrzebują kompleksowej obsługi, dostarczenia nie tylko usług klasycznego pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, ale także wielu innych usług komplementarnych. Są coraz bardziej świadomi otaczającego ich rynku i potrafią wyartykułować swoje potrzeby. Działając według starych, ugruntowanych zasad pośrednik staje się jedynie obserwatorem wymiany pokoleń, a jego usługa nie do końca jest w stanie sprostać zmieniającemu się otoczeniu klientów. Dlatego bardzo ważne jest, aby dokładnie śledzić trendy, podążać za zachowaniem klientów, analizować i badać rynek oraz potrzeby klientów.
Co czeka rynek nieruchomości w najbliższym czasie?
Rynek nieruchomości będzie przeżywał istotne zmiany wywołane zarówno zmieniającą się demografią, jak i podejściem klientów do zakupów nieruchomości. Młodsze pokolenia coraz częściej będą skłaniać się ku wynajmowi, zmieniając całkowicie model mieszkaniowy reprezentowanych choćby przez swoich rodziców. Na znaczeniu zyskają przedmieścia dużych miast, które już dziś stają się olbrzymimi placami budów. Nadal pokaźną grupę nabywców będą stanowić inwestorzy, coraz częściej instytucjonalni, którzy w naszym kraju będą widzieć możliwość dywersyfikacji swojego portfela inwestycji. Ich działanie będzie mieć wpływ na ucywilizowanie rynku najmu, który obecnie oparty jest na lokalach oferowanych przez inwestorów indywidualnych.
Ile trzeba zainwestować w placówkę Metrohouse? Ile zarabiają partnerzy?
Całościowy koszt inwestycji oscyluje około 50 000zł, ponieważ oprócz opłaty wstępnej należy doliczyć koszt przygotowania biura oraz poduszkę finansową na pierwsze miesiące startu biznesu. Przeciętne przychody biura współpracującego z zespołem ok. 8 agentów po 12 miesiącach wynoszą ok. 100 000zł.
WIZYTÓWKA METROHOUSE
Sieć biur nieruchomości.
- Liczba biur: 109
- Kwota inwestycji: 50 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


