MBE daje pole do podpisu

Szeroka paleta usług
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Mateusz Oleksik placówkę pod szyldem MBE otworzył dokładnie 23 listopada 2020 roku, w samym środku pandemii. Do współpracy z tą marką przekonał go szeroki wachlarz usług dla klientów biznesowych i detalicznych.

– MBE proponuje usługi kurierskie, logistyczne oraz poligraficzne. Każda z nich jest pożądana w dzisiejszych czasach, więc przy odpowiednim dobraniu biznesplanu możliwości rozwoju są nieskończone – uważa Mateusz Oleksik.

Niestandardowe usługi

Ważne były dla niego także szkolenia wprowadzające. Dzięki nim gładko wszedł w świat poligrafii, usług kurierskich i fullfilmentu. Jego punkt działa w Kędzierzynie-Koźlu przy ulicy Karola Marki 1.

Dzień zaczyna na godzinę przed otwarciem punktu. Sprawdza wtedy skrzynkę mailową i kończy zlecenia odbierane w godzinach porannych. Potem działa zgodnie z wcześniej stworzonym planem tygodnia. Jego działalność skupia się głównie na wydrukach cyfrowych, wielkoformatowych, znakowaniu odzieży i gadżetów reklamowych, reklamie, pracy graficznej oraz przesyłkach kurierskich.

Punkt prowadzi sam, ale współpracuje z osobami, którzy odbywają u niego praktyki zawodowe. Specjalizuje się w niestandardowych usługach.

– Najwięcej zleceń, które do mnie trafiają, to zlecenia niestandardowe, których inne drukarnie się nie podejmują. To moja specjalność – przyznaje Mateusz Oleksik.

Jego klienci korzystają przede wszystkim z usług poligraficznych. To takie usługi generują też największe przychody dla placówki.

– Każda osoba prowadząca działalność gospodarczą posiada wizytówki czy ulotki oraz pieczątkę.

Z czasem, kiedy firma się rozwija, zmieniamy swoje zapotrzebowanie i stawiamy na zadowolenie klientów, czyli inwestujemy w materiały promocyjne typu gadżety, czy idziemy w szkolenia i drukujemy więcej materiałów potrzebnych do przeprowadzenia takiego szkolenia – tłumaczy Mateusz Oleksik.

Wiele firm potrzebuje też rzeczy mało popularnych, dzięki którym mogą zaskoczyć swoich klientów .

– W zależności od profilu działalności każdy ma inne potrzeby. Dlatego tak ważna jest szeroka paleta usług – mówi Mateusz Oleksik.

Jego zdaniem MBE spełnia ten warunek. Do tego dysponuje dobrej jakości pieczątkami, materiałami do obróbki laserowej oraz maszynami do druku.

– W swoim centrum stawiam przede wszystkim na jakość – zapewnia Mateusz Oleksik.

Pracowity rok

Obecnie w Polsce działa 30 placówek Centrum MBE. Wszystkie są prowadzone przez franczyzobiorców. Aby otworzyć punkt pod tym szyldem, potrzeba ok. 100 tys. zł. Nie trzeba mieć doświadczenia, ale ważne jest osobiste zaangażowanie się w prowadzenie punktu oraz nastawienie sprzedażowe.

– Idealnie jeśli kandydat miałby doświadczenie w branży logistycznej ale nie jest to warunek konieczny. Jesteśmy w stanie niemal każdą osobą nauczyć podstaw branży kurierskiej i poligraficznej podczas organizowanych przez nasz szkoleń. Jednak zrozumienie potrzeby prowadzenia aktywnych działań handlowych jest zdecydowanie na szczycie listy wymagań wobec kandydatów na franczyzobiorców MBE – tłumaczy Iwona Naculak, retail network development supervisor w MBE.

MBE chce zwiększać liczbę swoich placówek w największych miastach Polski.

– Kolejny rok to również wdrożenie nowych usług tj. fulfilment oraz wszystko co się z tym wiąże, know-how, technologia  oraz intensywne szkolenia i webinaria – mówi Emil Mikina, country manager w MBE.

Dodaje, że MBE specjalizuje się też w usługach szytych na miarę dla wielu niszowych branż, takich jak wysyłka dzieł sztuki.

Niedawno firma przeszła dużą reorganizację kadrową. Znacząco podwyższyła też kwotę wejścia do sieci. Obecnie mocno kieruje swoje usługi w stronę małych i średnich firm. Kolejny krok to będą duże przedsiębiorstwa.

– W najbliższych miesiącach planujemy intensywne działania marketingowe i sprzedażowe, które będą miały na celu dotarcie do jak największej liczby klientów. To będzie dla nas bardzo pracowity rok – mówi Emil Mikina.

WIZYTÓWKA MAIL BOXES Etc.

Sieć biur świadczących usługi w zakresie poligrafii i logistyki.

  • Liczba placówek w Polsce: 30
  • Opłata wstępna: 40 tys. 
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €