W grupie korzystniej

Kierunki rozwoju
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Grupa Chorten w tym roku podpisała ponad 150 umów partnerskich. Obecnie działa w niej blisko 2,5 tys. sklepów.

– Nadal widzimy bardzo duże perspektywy do pozyskiwania kolejnych partnerów, którzy chcą być niezależni, a jednocześnie zyskiwać na wspólnym efekcie skali – mówi Monika Kosz-Koszewska, dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Grupy Chorten.

Generalnie w dzisiejszych realiach gospodarczych niezależny handel detaliczny jest dużym wyzwaniem. Przy wysokiej inflacji, rosnących kosztach mediów, zmienności prawa i problemach z zatrudnianiem oraz konkurencją zagranicznych sieci trudno o rentowność prowadzenia działalności gospodarczej. Dlatego też łatwiej działać w ramach większej sieci.

– Od kilku lat obserwujemy większe zainteresowanie współpracą z nami. Powodów jest kilka. Przede wszystkim indywidualnym kupcom jest coraz trudniej konkurować na rynku i samodzielnie uzyskiwać dobre ceny u producentów i dystrybutorów. My możemy im to zapewnić, a do tego nasza marka staje się coraz bardziej znana w całym kraju. Mamy już zasięg ogólnopolski, a konsument coraz bardziej myśli „sieciowo”, stawia na to, co jest mu znane. Poza tym w porównaniu z innymi sieciami oferujemy partnerski model współpracy – nasze umowy nie zawierają kar, partnerzy mają miesięczny okres wypowiedzenia, bez żadnych obwarowań prawnych – tłumaczy Monika Kosz-Koszewska.

Dodaje, że spożywka to produkty pierwszej potrzeby, na które nigdy nie zabraknie chętnych. Dlatego też działalność w tej branży nadal jest dobrym pomysłem na biznes, pomimo trudniejszych warunków gospodarczych.

– Prowadzenie sklepu może dawać właścicielowi godny zarobek, o ile umie dostosować się do oczekiwać konsumenta – zapewnia Monika Kosz-Koszewska.

Przy tym do grupy Chorten wchodzą przede wszystkim sklepy już funkcjonujące na rynku, które szukają wzmocnienia biznesowego.

– Jednak wielu naszych partnerów rozwijając się wspólnie z nami otwiera też kolejne, zupełnie nowe placówki, gdy widzą w okolicy taki potencjał i mają zaplecze organizacyjna-finansowe. Przy otwieraniu nowego sklepu kluczowa jest dobra lokalizacja – mówi Monika Kosz-Koszewska.

Duża niezależność

Współpraca z grupą Chorten to tzw. miękka franczyza. Właściciele sklepów działających pod szyldem tej marki funkcjonują samodzielnie, a centrala nie zagląda im do obrotów. Nie ma tu żadnych opłat licencyjnych, tylko administracyjne, które są zróżnicowane regionalnie.

– Właściciel nie musi w żaden sposób inwestować, wręcz przeciwnie, to my inwestujemy w nowe obrandowanie zewnętrzne. Naszą rolą jest wesprzeć sprzedaż, dając m.in. dobre warunki zakupu towaru niedostępnego dla innych sklepów w oparciu o blisko 800 umów handlowych, ogólnopolskich i regionalnych – mówi Monika Kosz-Koszewska.

Centralę i partnerów łączą wspólne akcje promocyjne – gazetowe, plakatowe, billboardowe czy okazjonalne. Franczyzodawca zapewnia też kupcom m.in. dostęp do platformy i aplikacji mobilnej, przez którą można składać zamówienia produktowe, sprawdzać rozliczenia, brać udział w targach online, zamawiać materiały reklamowe, sprawdzać umowy handlowe. Sklepy partnerskie mają dużą autonomię w wyborze dostawców i określaniu polityki cenowej.

– Każda placówka jest pod skrzydłami naszego koordynatora. Zapewniamy wsparcie marketingowe, a także szkoleniowe i związane z remodelingiem – mówi Monika Kosz-Koszewska.

W tym roku firma planuje dalszy rozwój regionalny sklepów i pozyskiwanie nowych dostawców. Natomiast  w przyszłym wdroży aplikację konsumencką, która będzie narzędziem nie tylko dotarcia do klientów i wsparcia sklepów, ale także współpracy przy projektach z producentami.

– Będziemy również kontynuować pracę merytoryczną z naszymi partnerami poprzez pogłębianie szkoleń – mówi Monika Kosz-Koszewska.

Co miesiąc firma obrandowuje kilkanaście nowych punktów. W tej chwili najbardziej rozwija się na terenach centralnej, południowej i zachodniej Polski. Wraz ze wzrostem liczby sklepów rozwija się też jej centrala. Obecnie biuro powiększa się o kolejne piętro.

WIZYTÓWKA CHORTEN

Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.

  • 2,5 tys. sklepów w Polsce
  • 150 nowych sklepów partnerskich w tym roku
  • brak opłat licencyjnych
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €