W grupie korzystniej
Zainteresowanie współpracą z Chorten rośnie. W tym roku dołączyło do grupy 150 nowych partnerów.
Grupa Chorten w tym roku podpisała ponad 150 umów partnerskich. Obecnie działa w niej blisko 2,5 tys. sklepów.
– Nadal widzimy bardzo duże perspektywy do pozyskiwania kolejnych partnerów, którzy chcą być niezależni, a jednocześnie zyskiwać na wspólnym efekcie skali – mówi Monika Kosz-Koszewska, dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Grupy Chorten.
Generalnie w dzisiejszych realiach gospodarczych niezależny handel detaliczny jest dużym wyzwaniem. Przy wysokiej inflacji, rosnących kosztach mediów, zmienności prawa i problemach z zatrudnianiem oraz konkurencją zagranicznych sieci trudno o rentowność prowadzenia działalności gospodarczej. Dlatego też łatwiej działać w ramach większej sieci.
– Od kilku lat obserwujemy większe zainteresowanie współpracą z nami. Powodów jest kilka. Przede wszystkim indywidualnym kupcom jest coraz trudniej konkurować na rynku i samodzielnie uzyskiwać dobre ceny u producentów i dystrybutorów. My możemy im to zapewnić, a do tego nasza marka staje się coraz bardziej znana w całym kraju. Mamy już zasięg ogólnopolski, a konsument coraz bardziej myśli „sieciowo”, stawia na to, co jest mu znane. Poza tym w porównaniu z innymi sieciami oferujemy partnerski model współpracy – nasze umowy nie zawierają kar, partnerzy mają miesięczny okres wypowiedzenia, bez żadnych obwarowań prawnych – tłumaczy Monika Kosz-Koszewska.
Dodaje, że spożywka to produkty pierwszej potrzeby, na które nigdy nie zabraknie chętnych. Dlatego też działalność w tej branży nadal jest dobrym pomysłem na biznes, pomimo trudniejszych warunków gospodarczych.
– Prowadzenie sklepu może dawać właścicielowi godny zarobek, o ile umie dostosować się do oczekiwać konsumenta – zapewnia Monika Kosz-Koszewska.
Przy tym do grupy Chorten wchodzą przede wszystkim sklepy już funkcjonujące na rynku, które szukają wzmocnienia biznesowego.
– Jednak wielu naszych partnerów rozwijając się wspólnie z nami otwiera też kolejne, zupełnie nowe placówki, gdy widzą w okolicy taki potencjał i mają zaplecze organizacyjna-finansowe. Przy otwieraniu nowego sklepu kluczowa jest dobra lokalizacja – mówi Monika Kosz-Koszewska.
Duża niezależność
Współpraca z grupą Chorten to tzw. miękka franczyza. Właściciele sklepów działających pod szyldem tej marki funkcjonują samodzielnie, a centrala nie zagląda im do obrotów. Nie ma tu żadnych opłat licencyjnych, tylko administracyjne, które są zróżnicowane regionalnie.
– Właściciel nie musi w żaden sposób inwestować, wręcz przeciwnie, to my inwestujemy w nowe obrandowanie zewnętrzne. Naszą rolą jest wesprzeć sprzedaż, dając m.in. dobre warunki zakupu towaru niedostępnego dla innych sklepów w oparciu o blisko 800 umów handlowych, ogólnopolskich i regionalnych – mówi Monika Kosz-Koszewska.
Centralę i partnerów łączą wspólne akcje promocyjne – gazetowe, plakatowe, billboardowe czy okazjonalne. Franczyzodawca zapewnia też kupcom m.in. dostęp do platformy i aplikacji mobilnej, przez którą można składać zamówienia produktowe, sprawdzać rozliczenia, brać udział w targach online, zamawiać materiały reklamowe, sprawdzać umowy handlowe. Sklepy partnerskie mają dużą autonomię w wyborze dostawców i określaniu polityki cenowej.
– Każda placówka jest pod skrzydłami naszego koordynatora. Zapewniamy wsparcie marketingowe, a także szkoleniowe i związane z remodelingiem – mówi Monika Kosz-Koszewska.
W tym roku firma planuje dalszy rozwój regionalny sklepów i pozyskiwanie nowych dostawców. Natomiast w przyszłym wdroży aplikację konsumencką, która będzie narzędziem nie tylko dotarcia do klientów i wsparcia sklepów, ale także współpracy przy projektach z producentami.
– Będziemy również kontynuować pracę merytoryczną z naszymi partnerami poprzez pogłębianie szkoleń – mówi Monika Kosz-Koszewska.
Co miesiąc firma obrandowuje kilkanaście nowych punktów. W tej chwili najbardziej rozwija się na terenach centralnej, południowej i zachodniej Polski. Wraz ze wzrostem liczby sklepów rozwija się też jej centrala. Obecnie biuro powiększa się o kolejne piętro.
WIZYTÓWKA CHORTEN
Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.
- 2,5 tys. sklepów w Polsce
- 150 nowych sklepów partnerskich w tym roku
- brak opłat licencyjnych
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


