Własny bank na licencji
Franczyzobiorcy Banku Pekao SA mają różne możliwości rozwijania swojej działalności. Jak otworzyć własną placówkę bankową?
Bank Pekao SA ma w całej Polsce ponad pół tysiąca oddziałów, z czego blisko 80 to placówki partnerskie, prowadzone przez agentów banku. A liczba ta stale rośnie, bowiem bank w ostatnich latach postawił na ich dynamiczny rozwój.
– Przede wszystkim jesteśmy zainteresowani miejscami, w których nasza obecność jest mniejsza, niż pozwala na to potencjał rynkowy – mówi Maciej Kobza, dyrektor ds. modelu sieci franczyzowej Pekao S.A. – Zdarza się także, że to kandydaci na naszych partnerów wskazują miasta, które ich zdaniem są odpowiednie, a których my nie braliśmy pod uwagę. Doceniamy to, ponieważ stawiamy na kandydatów znających swoje lokalne rynki. I rzeczywiście bywa, że partnerzy prosperują na nich znacznie lepiej, niż wskazywały na to analizy potencjału danej miejscowości. Dlatego wierzymy, że przedsiębiorcy dobrze znający swój lokalny rynek mają w wielu przypadkach przewagę nad excelem.
Świadomi biznesowo
Pekao S.A. szuka franczyzobiorców, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej lub zarządzaniu sprzedażą (doświadczenie w pośrednictwie finansowym jest dodatkowym atutem) oraz są nastawieni na wieloletnią współpracę.
– Powinny to być osoby o wysokiej świadomości biznesowej, zdające sobie sprawę z tego, że biznes podlega cyklom koniunkturalnym, odpowiedzialne oraz dysponujące niezbędnym kapitałem do otwarcia i utrzymania ciągłości biznesowej placówki – wyjaśnia Maciej Kobza.
Najczęściej franczyzobiorcy osobiście pracują w placówce, zarządzają nią, obsługują klientów. Franczyzodawca tego nie wymaga – ale jednocześnie zastrzega, że partnerzy muszą mieć czas na nadzorowanie działania placówki.
– Partner może jednocześnie prowadzić inne biznesy, ale musi poświęcić odpowiednią ilość czasu na nadzór i zarządzanie oddziałem – podkreśla Maciej Kobza. – To nie jest biznes rentierski. Trzeba mieć bieżący kontakt z placówką, jeśli nie codziennie, to co najmniej kilka razy w tygodniu.
Finansowe wsparcie na starcie
Z założenia Pekao S.A. otwiera swoje placówki w miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Ale i w tym przypadku bank jest otwarty na sugestie partnerów.
– Zdarzają się otwarcia na mniejszych rynkach, z potencjałem do zbudowania odpowiedniej skali biznesu, jednak dolna granica, jaką przyjmujemy to 5 tys. mieszkańców – zaznacza Maciej Kobza. – Uważamy, że to minimum, które pozwoli zapewnić placówce odpowiednią bazę klientów.
Lokal przeznaczony na placówkę bankową powinien mieć ok. 50 m.kw. – muszą zmieścić się w nim min. 2 stanowiska do obsługi klientów. Najczęstsze lokalizacje to centrum miasta lub miejsce charakteryzujące się wysokim natężeniem ruchu. Konieczne jest wejście z parteru, dobra ekspozycja lokalu i odpowiednia witryna. Inwestycja w wyposażenie i obrandowanie – jak zapewnia franczyzodawca – zazwyczaj nie przekracza 30 tys. zł. Do końca tego roku każdy partner otwierający nową placówkę może liczyć na wsparcie finansowe ze strony banku, które pokryje koszty uruchomienia biznesu oraz kilka pierwszych miesięcy działalności.
– Jest to finansowanie rozłożone w czasie, wypłacane przez 6 lub 12 miesięcy, w zależności od miejscowości, wspierające agenta w kluczowym momencie rozruchowym placówki – dodaje Maciej Kobza.
Różne źródła wynagrodzenia
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, ani opłat miesięcznych. Franczyzobiorca otrzymuje pomoc na każdym etapie – od przygotowań do uruchomienia placówki, przez rekrutację pracowników, szkolenia dla siebie i personelu, ale też później, w trakcie całego okresu współpracy z bankiem. Jest w stałym kontakcie z koordynatorem regionu, który wspiera go merytorycznie i operacyjnie.
Jak informuje centrala, franczyzobiorcy mają kilka źródeł wynagrodzenia.
– Pierwsze to prowizja sprzedażowa z bonusem za realizacje planów sprzedażowych, drugie to tzw. dochód pasywny za utrzymanie portfela kredytowego i obsługę rachunków klientów oraz trzecie wynagrodzenie za realizację transakcji kasowych – wylicza Maciej Kobza.
WIZYTÓWKA PEKAO S.A.
Sieć placówek bankowych.
- ponad 500 oddziałów
- 80 placówek partnerskich
- kwota inwestycji 30 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


