Franczyza w dobrej kondycji
– Placówki zapewniające wysoką jakość usług i mające odpowiednio ułożone procesy zarządcze czy marketingowe zawsze odnajdą się na rynku – mówi Bartłomiej Stanek z Studio Synergy.
Jaka jest kondycja branży fitness? Czy to jest dobry moment na otwarcie Studia Synergy?
Branża fitness w Polsce od lat bardzo szybko się rozwija. Potwierdza to wiele badań, przeprowadzanych na przestrzeni ostatnich lat. Wiemy też, że z pewnością nie osiągnęła jeszcze swojego maksymalnego rozmiaru. Nadal odsetek osób, które ćwiczą jest w Polsce o wiele niższy niż w krajach zachodnich. A historia uczy, że nasz kraj szybko dogoni sąsiadów. Oczywiście zaczynanie od zera, przy obecnym poziomie konkurencji i dynamice tego rynku, może być trudne. Głęboko jednak wierzymy - i widzimy to patrząc w nasze statystyki - że placówki zapewniające bardzo wysoką jakość usług i obsługi klienta oraz mające odpowiednio ułożone procesy zarządcze czy marketingowe, zawsze będą miały swoje miejsce na rynku.
Z jaką liczbą placówek zakończycie ten rok?
Rok 2023 był dla nas absolutnie przełomowy. Otworzyliśmy trzy nowe lokalizacje franczyzowe. Jedną w naszym rodzimym Krakowie i dwie w województwie mazowieckim – w Żyrardowie i Piasecznie. Generalnie rok zakończymy z czterema studiami własnymi i sześcioma franczyzowymi. Osiągnęliśmy więc liczbę 10 placówek, która jest naszym pierwszym małym kamieniem milowym w drodze do celów, które obraliśmy.
W jakich lokalizacjach chcecie rozbudowywać sieć?
Jesteśmy otwarci na różne lokalizacje. Nasz koncept pozwala na to, aby z powodzeniem otwierać studia zarówno w dużych miastach wojewódzkich, jak i mniejszych miasteczkach. Obserwując rozwój naszych partnerów widzimy, że zapotrzebowanie na trening EMS istnieje w wielu, często nieoczywistych miejscach. Z naszej perspektywy to świetna wiadomość.
W Studio Synergy można zacząć działać już z jedną maszyną i po pozyskaniu większej liczby klientów dodać drugie urządzenie. Studia projektujemy w ten sposób, aby taka zmiana była jak najbardziej płynna i bezproblemowa.
A ile trzeba zainwestować?
Całość inwestycji może zaczynać się od 100 tys. zł netto, wraz z opłatą wstępną. Wciąż pracujemy nad rozwiązaniami, które zmniejszą kwotę niezbędną na start. Jej największą składową jest oczywiście adaptacja lokalu. Jak pokazują nasze doświadczenia, można liczyć, że ROI (zwrot z inwestycji – przyp. red.) tej inwestycji to 12-18 miesięcy. Jako sieć w ramach współpracy franczyzowej oferujemy wszystko, co może ułatwić naszym partnerom prowadzenie studia z sukcesem. Pomagamy w doborze lokalizacji, dajemy wskazówki co do przygotowania lokalu do działania, szkolimy pracowników i pomagamy w rekrutacji. Oferujemy know-how dotyczący zarządzania ludźmi i procesami. Przekazujemy informację na temat technologii, jakich używamy do kontroli płatności, kontroli pracy, ale i kontroli efektów naszych klientów. Dzielimy się też wiedzą na temat marketingu i wspieramy w jego realizacji na początku działania studia. Każdy z naszych partnerów franczyzowych ma swojego opiekuna, który zawsze służy pomocą i radą w nieoczywistych sytuacjach.
Ilu klientów trzeba mieć, aby biznes na siebie zarabiał?
Tutaj najważniejszym czynnikiem jest to, czy sam franczyzobiorca chce być zaangażowany w robienie treningów. Szacujemy, że w takiej sytuacji do pokrycia kosztów potrzebne jest około 20 proc. obłożenia studia. Osiągane jest to w przeciągu pierwszych trzech miesięcy, jednak niektóre studia próg rentowności przekraczały nawet w pierwszym miesiącu. Mamy wiele rozwiązań, które pomagają w osiągnięciu, a potem trwałym utrzymaniu rentowności. Są to konkretne procesy, ale i zautomatyzowane płatności. Istotne jest również utrzymywanie bardzo wysokiej jakości usług, które świadczymy. Dzięki temu nasz wskaźnik NPS (mierzy poziom zadowolenia i lojalności klientów - przyp. red.) wynosi aktualnie aż 76,59 proc., co oczywiście również przekłada się na rentowność.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA STUDIO SYNERGY EMS
Sieć studiów treningowych EMS.
- 10 placówek
- kwota inwestycji od 100 tys. zł netto
- opłata miesięczna 6 proc. od obrotu netto
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

