Panowie dbają o siebie
Na 15 franczyzobiorców Gentlemen Barber Shop tylko dwóch jest barberami. Jak więc otworzyć biznes pod tym szyldem?
Barberzy są na topie. Nie tylko dlatego, że panowie w Polsce pokochali brody. Po prostu męska część populacji też coraz bardziej zaczyna o siebie dbać.
– 80 proc. naszych klientów to panowie, którzy przychodzą na obcięcie włosów, a nie pielęgnację brody – mówi Miłosz Anbatawi, franczyzodawca Gentlemen Barber Shop. – Wybierają nasze salony, bo zależy im na wysokim poziomie usługi, fachowych poradach, miłej atmosferze.
Dla kogo ta franczyza?
Gentlemen Barber Shop rozwija sieć salonów barberskich od 2020 roku. Ten rok zamknie liczbą 30 placówek (w tym osiem własnych i 22 franczyzowe).
– Liczba naszych placówek własnych świadczy o tym, że oferujemy sprawdzony koncept biznesowy – podkreśla franczyzodawca. – Jak do tej pory żaden z naszych salonów się nie zamknął.
Miłosz Anbatawi zauważa, że liczba zapytań o franczyzę widocznie wzrasta zawsze pod koniec roku.
– W okresie przedświątecznym wzrasta zapotrzebowanie na tego typu usługi, co zauważają osoby przedsiębiorcze – wyjaśnia właściciel konceptu Gentlemen Barber Shop. – Podobnie jest przed Wielkanocą. Z moich doświadczeń wynika, że warto otworzyć salon 1-1,5 miesiąca przed świętami, bo zapewni to od razu dużą liczbę klientów.
Nie trzeba wcale być barberem czy fryzjerem, aby zostać franczyzobiorcą marki. Obecnie na 15 franczyzobiorców Gentlemen Barber Shop tylko dwóch jest barberami i żaden z nich nie pracuje osobiście w salonie.
– Franczyzobiorca powinien zarządzać biznesem, pilnować go, nie musi pracować w salonie – mówi Miłosz Anbatawi. – Chcemy, aby nasi licencjobiorcy mogli czerpać z salonów dochód pasywny. Przy prowadzeniu trzech placówek jest już rentowne zatrudnienie menadżera, który zajmuje się zarządzaniem.
Plan na rozwój
W ciągu najbliższych dwóch lat koncept chce osiągnąć liczbę 50 placówek. Otwiera je już w miastach liczących od 20-25 tys. mieszkańców. Lokal na salon powinien mieć powierzchnię przynajmniej 35-40 m.kw. i pomieścić minimum cztery stanowiska barberskie. Inwestycja w takim przypadku wynosi ok. 100 tys. zł. Można jednak skorzystać z leasingu na wyposażenie, wówczas wystarczy 30 proc. wkładu własnego.
– Pomagamy wybrać odpowiednią lokalizację, udostępniamy kontakty do firm, które wykonują projekty – wylicza Miłosz Anbatawi. – Franczyzobiorca jednak może sam wybrać wykonawców, musi tylko stosować się do naszych wytycznych i standardów. Przeprowadzamy pierwszą rekrutację pracowników, szkolimy ich w Rzeszowie, w naszej Gentlemen Barber Academy. Każdy może zostać barberem, nawet wolimy osoby bez doświadczenia, ponieważ nie mają złych nawyków.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 8 proc. od obrotu netto. Średnie oczekiwanie na zwrot z inwestycji trwa 12-18 miesięcy, choć rekordowy salon zwrócił się w pięć miesięcy.
– W małych miastach, gdzie praktycznie nie ma konkurencji, łatwiej zbudować bazę klientów. W dużych trzeba bardziej dbać o marketing – nie ukrywa Miłosz Anbatawi. – Pomagamy w tym, prowadząc marketing ogólnokrajowy. M.in. współpracujemy z zawodnikami KSW i MMA.
WIZYTÓWKA GENTLEMEN BARBER SHOP
Sieć salonów barberskich.
- 30 salonów
- minimalna inwestycja ok. 100 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 25 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

