Stokrotka inwestuje w sklepy franczyzowe

Zanim przyjdą klienci
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Stokrotka to w dużej mierze sklepy własne, jednak franczyza stanowi dla firmy istotny element rozwoju. W tej chwili w ramach sieci działa ponad 900 placówek, w tym 83 franczyzowe – markety o powierzchni od 200 do 400 mkw. i supermarkety powyżej 400 mkw. Stokrotka wspiera swoich franczyzobiorców. Firma zdaje sobie sprawę z panujących obecnie trudności gospodarczych, które hamują przedsiębiorców przed inwestowaniem. Dlatego w swoim pakiecie franczyzowym posiada wsparcie finansowe, które w przypadku najlepiej rokujących projektów może pokrywać nawet 90 proc. inwestycji. Oznacza to kwotę od 300 tys. do nawet 1 mln zł.

Długotrwała współpraca

Stokrotka, zanim podejmie decyzję o wsparciu finansowym, przeprowadza pogłębioną analizę nowego przedsięwzięcia. – Każda planowana inwestycja poddawana jest szczegółowej analizie. Kluczowe są dla nas dwa czynniki – nasi partnerzy i miejsca, w których chcą prowadzić oni swoje sklepy. Lokalizację placówki może zaproponować franczyzobiorca lub sieć. Stawiamy na długotrwałą współpracę. Umowa franczyzowa podpisywana jest na sześć lat, a następnie przedłużana. W takim przypadku ponownie oferujemy wsparcie finansowe na remont sklepu – informuje Katarzyna Stadler, dyrektor franczyzy Stokrotki. – Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia i wiedzy o zarządzaniu marketem czy supermarketem spożywczym. Przygotowaliśmy specjalne szkolenia, które pomogą w prowadzeniu własnego biznesu w naszej branży. Szukamy partnerów, którzy z entuzjazmem, zaangażowaniem i odpowiedzialnością podejmą z nami współpracę, z perspektywą na dalszy rozwój – dodaje Katarzyna Stadler.

Po stronie Stokrotki jest koszt związany z działaniami marketingowymi, gazetki, billboardy, reklama telewizyjna i radiowa oraz aplikacja „Nasza Stokrotka”, która od początku cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony klientów i ich wysokimi ocenami. W październiku tego roku na podstawie ocen aplikacji lojalnościowych uśrednionych dla Google Play i App Store „Nasza Stokrotka” kolejny raz została najlepiej ocenianą aplikacją wśród ogólnopolskich sieci spożywczych. Z rozwiązania Stokrotki korzystają obecnie blisko 2 miliony osób.

Kompleksowe szkolenia

Wsparcie finansowe to nie wszystko. Sieć organizuje szkolenia wstępne dla franczyzobiorców i pracowników sklepów skoncentrowane na praktycznych aspektach prowadzenia placówki oraz szkolenia e-learningowe dotyczące pracy na wszystkich stanowiskach. Firma pomaga również partnerom w rekrutacji i bieżących sprawach związanych z zarządzaniem placówką. Dzieje się to już od momentu podpisania umowy franczyzowej. Partnerzy sieci mogą również przez cały okres współpracy liczyć na doradztwo opiekunów.

Czas przygotowania sklepu do otwarcia wynosi ok. czterech miesięcy. Stokrotka proponuje swoim klientom szeroką ofertę asortymentową w atrakcyjnych, niskich cenach, w której szczególny nacisk położony jest na produkty świeże: mięso, wędliny, nabiał, pieczywo, owoce i warzywa, a także produkty marek własnych. Dostępne są również artykuły regionalne. Dostawy z magazynów Stokrotki realizowane są do sklepów sześć razy w tygodniu. Wszystkie placówki sieci wyposażone są w system IT, który kontroluje stan zatowarowania danej Stokrotki i wskazuje zapotrzebowanie na konkretne produkty.

 

WIZYTÓWKA STOKROTKI

Sieć sklepów spożywczych.

  • Liczba sklepów własnych: 817
  • Liczba sklepów franczyzowych: 83
  • Umowa franczyzowa podpisywana na 6 lat
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €