Zarabiamy na sprzedaży piwa

Plan na rozwój
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

PINTA to jedna z pierwszych firm, która zaoferowała piwo rzemieślnicze. Jak zaczęła się wasza przygoda?

Na długo przed założeniem PINTY piwo było istotną częścią naszego życia. Ja wydawałem magazyn „Piwosz”, a Marek Semla i Grzesiek Zwierzyna m.in. organizowali Festiwal Birofilia. W 2010 roku wspólnie z Grześkiem Zwierzyną na podstawie oryginalnej receptury uwarzyliśmy 1666 butelek piwa a’la Grodziskie. Cały zapas sprzedał się w tydzień. To był dowód na to, że Polacy szukają ciekawszych piw niż eurolagery, bez względu na cenę. Zaczęliśmy myśleć o regularnym warzeniu piw, których żaden inny browar w Polsce nie chciał robić. Wtedy zrodził się pomysł na nowofalowy Atak Chmielu, pierwsze polskie piwo w stylu American IPA. Dziś takie piwa są już dostępne niemal wszędzie, ale w 2011 roku to był początek piwnej rewolucji w Polsce.

Czy konkurencja na rynku rzemieślniczych browarów jest duża?

Nasz sukces zachęcił innych do warzenia nowofalowych piw według własnych, autorskich receptur. W efekcie liczba browarów w Polsce wzrosła z niecałych 100 w 2011 roku do ponad 360 w 2020 roku. Później na skutek trudniejszych warunków na rynku piwa ta liczba nieznacznie spadła, ale w miejsce zamykanych browarów nadal powstają nowe. Mimo coraz ostrzejszej konkurencji i ponad 2000 piwnych premier rocznie, Atak Chmielu nadal jest najpopularniejszym piwem rzemieślniczym w Polsce.

Od kiedy rozwija się sieć pubów pod szyldem PINTA? Ile placówek działa już na rynku?

Sieć rozwija się od 2018 roku. W jej skład wchodzą obecnie puby we Wrocławiu, w Warszawie, Sopocie i Węgierskiej Górce. Ten ostatni lokal ma bardziej regionalny i patronacki charakter. Nawiązuje do naszej lokalnej marki PINTA Beskidy. Docelowo chcielibyśmy być obecni we wszystkich dużych miastach w Polsce.

Jakie są warunki współpracy?

Kandydat na franczyzobiorcę powinien mieć doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Przede wszystkim musi zapewnić lokal w atrakcyjnym miejscu o powierzchni przynajmniej 150 mkw. Główna jego część (sala konsumpcyjna, główny bar) powinna się znajdować na parterze. Konieczna jest możliwość urządzania sezonowego ogródka. Witryny powinny dawać możliwość kontaktu wzrokowego klientów z ulicą lub ogródkiem piwnym oraz przechodniów z pubem.

Każdy z firmowych pubów PINTY obowiązkowo ma też szeroką ofertę piwa – nawet ponad 100 rodzajów z beczek i butelek. Oprócz tego puby oferują napoje bezalkoholowe, inne trunki wszelkiego rodzaju i kartę pełną autorskich dań. Puby mają minimalistyczny wystrój i nawiązują do dalekich podróży. Całość ma sprawiać wrażenie czegoś mobilnego, swobodnego i niezobowiązującego. Dajemy pełne wsparcie, jeśli chodzi o wybór miejsca, jego aranżację, przygotowanie biznesplanu i cały proces uruchomienia lokalu. Zapewniamy szkolenia, pomagamy w zakresie marketingu i oferty produktowej.  

Ile trzeba zainwestować w taki pub?

Wysokość inwestycji zależy od wielkości pubu. Remont i adaptacja lokalu o powierzchni 150-180 mkw. kosztuje około 500 tys. zł. Jeśli chodzi o zwrot z inwestycji, to firmowe puby PINTY mogą być na plusie już w pierwszych miesiącach działalności. Na całkowity zwrot z inwestycji trzeba poczekać około 2-3 lata.

Rozmawiała Dominika Pronarska

WIZYTÓWKA PINTY

Sieć pubów z piwami rzemieślniczymi.

  • Koszt inwestycji – 500 tys. zł
  • Zwrot z inwestycji – 2-3 lata
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €