Dostawczaki na wynajem
Miejsc do zagospodarowania na punkt Wynajmij Dostawczaka coraz mniej. Gdzie można jeszcze otworzyć taki biznes?
Marka Wynajmij Dostawczaka działa na rynku od 2006 roku. Od pięciu lat rozwija się we franczyzie. Właściciele zaczynali od jednego punktu, dzisiaj mają ich aż 30. W sumie jeździ w nich 200 dostawczaków.
Wolne lokalizacje
Zainteresowanie współpracą nadal jest spore, choć miejsc do zagospodarowania coraz mniej.
– Szukamy wciąż partnerów we Wrocławiu, na Śląsku czy Pomorzu Zachodnim – mówi Łukasz Złotnicki.
W sumie co najmniej kilkanaście lokalizacji czeka na chętnych. Przy tym franczyzodawca najchętniej nawiązuje współpracę z osobami, które już prowadzą jakąś działalność, m.in. właścicielami warsztatów samochodowych, firmami transportowymi, myjniami i stacjami paliw.
– Wynajmowanie dostawczaków jako uzupełnienie oferty działającej już firmy pozwala mocno ograniczyć koszty. Wielu naszych franczyzobiorców prowadzi spółki transportowe albo warsztaty samochodowe – przyznaje Łukasz Złotnicki.
Przedsiębiorcy zainteresowani współpracą powinni też być vatowcami. Franczyzodawca zapewnia samochody, know-how, odpowiednie procedury, system i dokumenty. Franczyzobiorcy natomiast odpowiadają za serwis aut i ich wynajem. Są oni obowiązani do stałej miesięcznej opłaty za każdy pojazd, który dostają od franczyzodawcy. Przeciętna furgonetka to koszt rzędu 3 tys. zł miesięcznie. Przez pierwsze kilka miesięcy działalności opłata jest pomniejszona o 20 proc. w ramach rabatu rozrachunkowego. Cały dochód z wynajmu samochodów stanowi zarobek partnerów. Są oni odpowiedzialni także za serwis pojazdów.
Dobrze zarządzany punkt wynajmuje jedno auto przez 20 dni w miesiącu. Średnio daje to 250 zł dziennie, czyli ok. 5 tys. zł netto miesięcznie. Do franczyzodawcy trafia mniej więcej 3 tys. zł.
– Jedno auto dla wielu osób może zapewniać mało satysfakcjonujący przychód, ale jak mamy ich kilka, to już można liczyć na przyzwoity zysk. Średnio nasi partnerzy mają około siedmiu samochodów, a najwięksi kilkadziesiąt – mówi Łukasz Złotnicki.
Jego zdaniem punktom oferującym wynajem dostawczaków przy okazji innej działalności często wystarczą już dwa auta, żeby mieć dodatkowy przychód.
Przyszła stabilizacja
Łukasz Złotnicki całe zawodowe życie jest związany z motoryzacją. Po studiach przez 19 lat pracował dla dużych importerów samochodów – Mercedesa i BMW. W 2019 roku odszedł z pracy, w której pełnił funkcję członka zarządu. Już wtedy razem z bratem prowadził wielobranżową działalność, której jednym z filarów była sprzedaż, wynajem i serwis samochodów kempingowych. Po kilku latach uznali, że na rynku sprawdzi się także wynajem aut dostawczych.
– Wynajmowanie takich pojazdów spełnia jedną z podstawowych potrzeb konsumentów, ponieważ każdy czasem musi coś przewieźć – tłumaczy Łukasz Złotnicki.
Na wynajem aut dostawczych jest spory popyt. Lata po koronawirusie nie były najlepsze, ze względu na szybko rosnące koszty – zarówno finansowania flot jak i wynajmu dostawczaków. Ponadto dostępność aut była ograniczona. Na nowe samochody trzeba było długo czekać.
– Obroniliśmy się jednak, nasza flota utrzymała liczebność. Kolejne lata będą lepsze, dzięki obniżce stóp procentowych i stabilizacji cen nowych pojazdów – zapewnia Łukasz Złotnicki.
Jego zdaniem branża wróciła do realiów z lat 2018-2019, choć ceny są dzisiaj dużo wyższe.
Obecnie firma Wynajmij dostawczaka skupia się na rekrutowaniu nowych franczyzobiorców oraz rozwoju firm obecnych.
– Dotychczasowym partnerom chcemy pomóc w zagospodarowaniu lokalnego rynku i znalezieniu klientów hurtowych. Dbamy o to, żeby franczyzobiorcy zarabiali. Zdarza się, że w tym celu ograniczamy im liczbę samochodów, które od nas pobierają, żeby nie było przestojów i obroty rosły płynnie. Auta muszą przecież jeździć i zarabiać – mówi Łukasz Złotnicki.
WIZYTÓWKA WYNAJMIJ DOSTAWCZAKA
Sieć oferująca wynajem aut dostawczych
- Liczba punków: 30
- Miesięczne koszty: ok. 3 tys. zł za jedno auto
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


