Zarabiamy na sprzedaży alkoholu
– Dojrzałe sklepy osiągają zyski od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięczny miesięcznie – mówi Marcin Górski, właściciel sieci Al. Capone.
Jak liczna jest dzisiaj sieć Al. Capone?
Istniejemy od trzynastu lat i dzisiaj mamy już 119 sklepów. Ponad połowa z nich należy do partnerów franczyzowych. Pierwsze powstały na południowym wschodzie Polski w Tarnowie i w jego okolicach oraz w Rzeszowie. Na początku były to placówki własne a dopiero po ugruntowaniu pozycji na rynku, zdobyciu potrzebnego doświadczenia ruszyły placówki franczyzowe. Pięć lat temu rozpoczęła się ekspansja na terenie całego kraju. Dzisiaj jesteśmy obecni w wielu lokalizacjach, nie tylko na południu, ale także w województwie pomorskim, Wielkopolsce, na Dolnym Śląsku, świętokrzyskim, łódzkim, podlaskim czy lubelskim.
Jakie macie plany na przyszłość?
W 2023 roku otworzyliśmy 22 nowe sklepy. Aby placówka mogła być przez nas zaakceptowana, musi spełnić szereg wymagań. Na jej ocenę wpływa m.in. położenie, odpowiedni układ dróg, dostęp do parkingu, wielkość sklepu, witryna, widoczność i wiele innych czynników. Nie każde dostępne pomieszczenie nadaje się na nasz sklep. Dlatego do otwarć podchodzimy z najwyższą starannością. Nie chodzi nam o to, aby bić rekordy liczby otwarć, ale o utrzymanie jakości naszych sklepów. Dlatego w przyszłym roku planujemy otworzyć podobną liczbę sklepów, jak w obecnym.
Jak rozwija się firma? Czy apetyt Polaków na alkohol rośnie?
W Polsce mamy coraz bardziej świadomych konsumentów, którzy szukają różnych trunków. W naszym kraju konsumpcja alkoholu jest stale na wysokim poziomie. Ponadto rośnie zamożność Polaków. Dzisiaj mogą sobie pozwolić na różnego rodzaju alkohol, nawet z tej górnej półki. Do tego zapewniamy ekspercką wiedzę sprzedawców – to wszystko pozwala naszym sklepom dobrze się rozwijać i z optymizmem patrzeć w przyszłość.
Co oferuje klientom Al. Capone?
Mamy szeroką gamę alkoholi z całego świata, nawet z tak odległych krajów jak Kanada, RPA, Chiny czy Nowa Zelandia. Mamy dużą reprezentację nie tylko rodzimych produktów jak piwa czy wódki, ale także whisky, burbony, koniaki, rumy, giny, tequile, likiery czy szeroką ofertę win. Nasi klienci chętnie eksplorują wszystkie kategorie alkoholi. Personel sklepu jest szkolony z wiedzy dotyczącej produktów, aby pomóc w wyborze odpowiedniego trunku. Dużą rolę kładziemy na pogłębianie i poszerzanie asortymentu pod gusta klientów. Nasi rodacy bardzo lubią eksplorować nowe smaki, dlatego stale poszerzamy naszą ofertę.
Jak nawiązać współpracę franczyzową z Al. Capone?
Współpraca rozpoczyna się od spotkania, na którym pokazujemy jak skonstruowana jest firma, jak działamy, opisujemy każdy dział, czym się zajmuje i jak wspiera działanie sklepów. Oczywiście przechodzimy przez finanse począwszy od inwestycji, kończąc na wynikach sklepów. Kolejnym krokiem jest rozmowa z obecnymi już w sieci partnerami franczyzowymi, aby opisali ze swojej strony ważne aspekty tego biznesu. Wszystkie te działania mają na celu pokazać potencjalnemu nowemu partnerowi, jak wygląda ten biznes, jakie ma wymagania, na co zwrócić uwagę, po to, aby osoba, która chce z nami współpracować świadomie podejmowała decyzję o jej rozpoczęciu.
Na co mogą liczyć franczyzobiorcy?
Podejmując z nami współpracę od początku można liczyć na pełne wsparcie. Zaczynamy od znalezienia odpowiedniej lokalizacji i pomocy w jej adaptacji i wyposażeniu. Mamy specjalistów w terenie. którzy się tym zajmują. Później rozpoczyna się proces szkoleniowy zarówno partnera, jak i jego personelu. Pomagamy także w zatowarowaniu sklepu oraz kampanii marketingowej potrzebnej do wypromowania nowej placówki. To tylko kilka elementów w których pomagamy, a zapewniam, że jest ich znacznie więcej.
Co jeszcze Al.Capone daje partnerom?
Współpracując z nami mogą oni też liczyć na dobre warunki handlowe: niskie ceny zakupu, szeroki asortyment wymagany w sklepie specjalistycznym, długie terminy płatności, comiesięczne promocje, gazetki. Od strony marketingu dajemy wsparcie potrzebne na rozreklamowanie sklepu. Prowadzimy nasz profil w mediach społecznościowych takich jak: Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok.
Ponieważ prowadzimy specjalistyczne sklepy z alkoholem, dlatego ważne są szkolenia, szczególnie te produktowe przybliżający alkohole jakie mamy w ofercie.
Ile można zarobić prowadząc sklep Al.Capone?
Dojrzałe sklep osiągają zyski w wysokości od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięczny miesięcznie. Aby móc na to liczyć, potrzebny jest czas. Sklep do takich wyników nie dochodzi w pierwszym roku działania, tylko po dwóch, trzech latach.
WIZYTÓWKA SIECI AL.CAPONE
Sieć sklepów z alkoholami.
• liczba placówek – 119
• kwota inwestycji – 350 tys. zł
• opłaty – 1 proc. netto od sprzedaży
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


