Kawa i nie tylko

Wybierz format
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Cafe Słodziak zaczynał ubiegły rok z dwoma lokalami, a kończy go z sześcioma, plus trzy sezonowe przyczepy gastronomiczne. Urosło też menu. W Cafe Słodziak goście mogą oczywiście napić się kawy – marki Costa. Oprócz tego w menu są ciasta, lody (mrożone ciekłym azotem oraz rzemieślnicze), bubble tea, bąbelkowe gofry w wersji słodkiej i wytrawnej, a od grudnia przybyły też naleśniki, także na słodko i wytrawnie.

– Nie jesteśmy już tylko kawiarnią – podkreśla Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak. – Naleśniki, których mamy w menu prawie 20 pozycji, to wręcz danie obiadowe. Widzimy tutaj duży potencjał na pozyskanie nowych klientów, którzy przy okazji kupią też kawę czy herbatę.

Inwestycja ze wsparciem

Franczyzobiorcy mogą wybierać, czy wolą otworzyć lokal stacjonarny, food truck czy kawiarnię w formacie wyspy. Koszt wyspy z ogródkiem to kwota rzędu 90-120 tys. zł. Food truck kosztuje 129 tys. zł, ale można go wynająć, za 2950 zł netto miesięcznie. Przez część roku, od listopada do lutego, ta opłata jest o połowę niższa.

Koszty przygotowania lokalu stacjonarnego zależą od tego, w jakim stanie wyjściowym będzie. Do wydatków na adaptację trzeba doliczyć koszty zakupu sprzętu. Jednak franczyzodawca też częściowo partycypuje w wydatkach inwestycyjnych.

– Wszystkim naszym franczyzobiorcom dajemy m.in. ekspresy i młynki do kawy, szyld zewnętrzny, zestawy porcelany – wylicza Kamil Woźniak. – W sumie te sprzęty i elementy wyposażenia są warte 50 tys. zł.

Do tej pory, w ramach promocji, franczyzodawca nie pobierał opłaty wstępnej. Od początku 2024 roku będzie jednak już obowiązywać i wyniesie 5 tys. zł. Miesięczne opłaty franczyzowe to 800 zł w przypadku lokalu stacjonarnego i wyspy handlowej oraz 500 zł dla food trucków. Do tego należy dodać 2,5 proc. liczone od miesięcznego obrotu.

– Nasze wsparcie dedykowane franczyzobiorcom jest bardzo szerokie – zapewnia Kamil Woźniak. – Pomagamy w negocjacjach warunków najmu lub wręcz możemy je przeprowadzić za franczyzobiorcę. Przygotowujemy projekt, pomagamy w przygotowaniu dokumentacji dla Sanepidu i uzyskaniu odbioru lokalu, organizujemy szkolenia, jesteśmy na otwarciu punktu. Przez cały czas trwania umowy jesteśmy do dyspozycji franczyzobiorcy.

Czy opłaca się dziś otworzyć kawiarnię?

– Niezależnie od tego, czy franczyzobiorcy pracują w lokalu sami, czy zatrudniają pracowników, każdy Cafe Słodziak od początku był rentowny – podkreśla Kamil Woźniak. – Nasza kawiarnia przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie notuje wzrosty obrotów o 25-30 proc., w zależności od miesiąca.

 

WIZYTÓWKA CAFE SŁODZIAK

Franczyzowa sieć kawiarni.

  • 6 lokali stacjonarnych, 3 przyczepy sezonowe
  • koszt inwestycji od 90 tys.
  • jednorazowa opłata wstępna 5 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €