Kawa i nie tylko
Cafe Słodziak nie tylko rozbudował w tym roku sieć kawiarni, ale też poszerzył menu.
Cafe Słodziak zaczynał ubiegły rok z dwoma lokalami, a kończy go z sześcioma, plus trzy sezonowe przyczepy gastronomiczne. Urosło też menu. W Cafe Słodziak goście mogą oczywiście napić się kawy – marki Costa. Oprócz tego w menu są ciasta, lody (mrożone ciekłym azotem oraz rzemieślnicze), bubble tea, bąbelkowe gofry w wersji słodkiej i wytrawnej, a od grudnia przybyły też naleśniki, także na słodko i wytrawnie.
– Nie jesteśmy już tylko kawiarnią – podkreśla Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak. – Naleśniki, których mamy w menu prawie 20 pozycji, to wręcz danie obiadowe. Widzimy tutaj duży potencjał na pozyskanie nowych klientów, którzy przy okazji kupią też kawę czy herbatę.
Inwestycja ze wsparciem
Franczyzobiorcy mogą wybierać, czy wolą otworzyć lokal stacjonarny, food truck czy kawiarnię w formacie wyspy. Koszt wyspy z ogródkiem to kwota rzędu 90-120 tys. zł. Food truck kosztuje 129 tys. zł, ale można go wynająć, za 2950 zł netto miesięcznie. Przez część roku, od listopada do lutego, ta opłata jest o połowę niższa.
Koszty przygotowania lokalu stacjonarnego zależą od tego, w jakim stanie wyjściowym będzie. Do wydatków na adaptację trzeba doliczyć koszty zakupu sprzętu. Jednak franczyzodawca też częściowo partycypuje w wydatkach inwestycyjnych.
– Wszystkim naszym franczyzobiorcom dajemy m.in. ekspresy i młynki do kawy, szyld zewnętrzny, zestawy porcelany – wylicza Kamil Woźniak. – W sumie te sprzęty i elementy wyposażenia są warte 50 tys. zł.
Do tej pory, w ramach promocji, franczyzodawca nie pobierał opłaty wstępnej. Od początku 2024 roku będzie jednak już obowiązywać i wyniesie 5 tys. zł. Miesięczne opłaty franczyzowe to 800 zł w przypadku lokalu stacjonarnego i wyspy handlowej oraz 500 zł dla food trucków. Do tego należy dodać 2,5 proc. liczone od miesięcznego obrotu.
– Nasze wsparcie dedykowane franczyzobiorcom jest bardzo szerokie – zapewnia Kamil Woźniak. – Pomagamy w negocjacjach warunków najmu lub wręcz możemy je przeprowadzić za franczyzobiorcę. Przygotowujemy projekt, pomagamy w przygotowaniu dokumentacji dla Sanepidu i uzyskaniu odbioru lokalu, organizujemy szkolenia, jesteśmy na otwarciu punktu. Przez cały czas trwania umowy jesteśmy do dyspozycji franczyzobiorcy.
Czy opłaca się dziś otworzyć kawiarnię?
– Niezależnie od tego, czy franczyzobiorcy pracują w lokalu sami, czy zatrudniają pracowników, każdy Cafe Słodziak od początku był rentowny – podkreśla Kamil Woźniak. – Nasza kawiarnia przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie notuje wzrosty obrotów o 25-30 proc., w zależności od miesiąca.
WIZYTÓWKA CAFE SŁODZIAK
Franczyzowa sieć kawiarni.
- 6 lokali stacjonarnych, 3 przyczepy sezonowe
- koszt inwestycji od 90 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


