Kawa i nie tylko

Cafe Słodziak nie tylko rozbudował w tym roku sieć kawiarni, ale też poszerzył menu.
Cafe Słodziak zaczynał ubiegły rok z dwoma lokalami, a kończy go z sześcioma, plus trzy sezonowe przyczepy gastronomiczne. Urosło też menu. W Cafe Słodziak goście mogą oczywiście napić się kawy – marki Costa. Oprócz tego w menu są ciasta, lody (mrożone ciekłym azotem oraz rzemieślnicze), bubble tea, bąbelkowe gofry w wersji słodkiej i wytrawnej, a od grudnia przybyły też naleśniki, także na słodko i wytrawnie.
– Nie jesteśmy już tylko kawiarnią – podkreśla Kamil Woźniak, franczyzodawca Cafe Słodziak. – Naleśniki, których mamy w menu prawie 20 pozycji, to wręcz danie obiadowe. Widzimy tutaj duży potencjał na pozyskanie nowych klientów, którzy przy okazji kupią też kawę czy herbatę.
Inwestycja ze wsparciem
Franczyzobiorcy mogą wybierać, czy wolą otworzyć lokal stacjonarny, food truck czy kawiarnię w formacie wyspy. Koszt wyspy z ogródkiem to kwota rzędu 90-120 tys. zł. Food truck kosztuje 129 tys. zł, ale można go wynająć, za 2950 zł netto miesięcznie. Przez część roku, od listopada do lutego, ta opłata jest o połowę niższa.
Koszty przygotowania lokalu stacjonarnego zależą od tego, w jakim stanie wyjściowym będzie. Do wydatków na adaptację trzeba doliczyć koszty zakupu sprzętu. Jednak franczyzodawca też częściowo partycypuje w wydatkach inwestycyjnych.
– Wszystkim naszym franczyzobiorcom dajemy m.in. ekspresy i młynki do kawy, szyld zewnętrzny, zestawy porcelany – wylicza Kamil Woźniak. – W sumie te sprzęty i elementy wyposażenia są warte 50 tys. zł.
Do tej pory, w ramach promocji, franczyzodawca nie pobierał opłaty wstępnej. Od początku 2024 roku będzie jednak już obowiązywać i wyniesie 5 tys. zł. Miesięczne opłaty franczyzowe to 800 zł w przypadku lokalu stacjonarnego i wyspy handlowej oraz 500 zł dla food trucków. Do tego należy dodać 2,5 proc. liczone od miesięcznego obrotu.
– Nasze wsparcie dedykowane franczyzobiorcom jest bardzo szerokie – zapewnia Kamil Woźniak. – Pomagamy w negocjacjach warunków najmu lub wręcz możemy je przeprowadzić za franczyzobiorcę. Przygotowujemy projekt, pomagamy w przygotowaniu dokumentacji dla Sanepidu i uzyskaniu odbioru lokalu, organizujemy szkolenia, jesteśmy na otwarciu punktu. Przez cały czas trwania umowy jesteśmy do dyspozycji franczyzobiorcy.
Czy opłaca się dziś otworzyć kawiarnię?
– Niezależnie od tego, czy franczyzobiorcy pracują w lokalu sami, czy zatrudniają pracowników, każdy Cafe Słodziak od początku był rentowny – podkreśla Kamil Woźniak. – Nasza kawiarnia przy ul. Łopuszańskiej w Warszawie notuje wzrosty obrotów o 25-30 proc., w zależności od miesiąca.
WIZYTÓWKA CAFE SŁODZIAK
Franczyzowa sieć kawiarni.
- 6 lokali stacjonarnych, 3 przyczepy sezonowe
- koszt inwestycji od 90 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej