Przełomowy rok Cukrem i Solą

Irena Gapii, franczyzobiorczyni Cukrem i Solą:
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Irena Gapii prowadzi przyczepę Cukrem i Solą przy jednej z hal targowych w Warszawie. Zaczęło się od tego, że ponad dwa lata temu, szukając dodatkowej pracy, zatrudniła się w tym punkcie, który wówczas należał jeszcze do franczyzodawcy.

– Po dwóch miesiącach mąż zaproponował, że może sama bym poprowadziła taki punkt – wspomina Irena Gapii. – I tak się stało. Miejsce jest to samo, ale franczyzodawca zabrał swoją przyczepę, a dla mnie wstawił nową.

Franczyzobiorczyni bardzo chwali sobie współpracę z marką.

– Bez pomocy franczyzodawcy trudno byłoby mi już na etapie zakładania działalności gospodarczej, chociażby ze względu na barierę językową – mówi. – Bardzo mi pomógł i nadal pomaga.

Irena Gapii codziennie sprzedaje w swojej przyczepie, wolne ma tylko niedziele (chyba że to niedziela handlowa). W weekendy pomaga jej mąż, a czasem też pracownicy, których podsyła franczyzodawca. – Największy ruch mamy latem, ale jesienią i zimą też jest co robić – podkreśla franczyzobiorczyni.

Nowości w ofercie

W Cukrem i Solą sporo się działo w mijającym roku.

– Uruchomiliśmy nowe formaty. Oprócz przyczep gastronomicznych, mamy teraz też wyspy handlowe oraz food truck, działający wewnątrz Galerii Młociny – mówi Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą. – Pod koniec roku otworzyliśmy też lokal stacjonarny na Dworcu Centralnym.

Cukrem i Solą ostatnio przekształciło też swoje menu. Oprócz zapiekanek, grillowanych kanapek, frytek czy stripsów oferuje też np. burgery.

– Dodaliśmy dania, które można traktować też jako obiadowe, co nam się bardzo dobrze sprawdza – podkreśla Kamil Woźniak. – Ostatni rok był bardzo wymagający dla branży, należało odpowiednio reagować na zmieniające się okoliczności. Stąd m.in. zmiany w naszym menu.

Sieć Cukrem i Solą liczy teraz 11 punktów franczyzowych i trzy własne. W 2024 roku franczyzodawca chce powiększyć tę liczbę o 50 proc.

– Prowadzimy rozmowy z kolejnymi kandydatami na licencjobiorców, m.in. z osobami, które odwiedziły nasze stoisko na Targach Franczyza – dodaje Kamil Woźniak.

Inwestycja w punkt sprzedaży

Formatem, który najchętniej wybierają franczyzobiorcy Cukrem i Solą wciąż są przyczepy gastronomiczne. Można je wynająć, za 2950 zł netto miesięcznie. Przez część roku, od listopada do lutego, opłata jest o połowę niższa. Przyczepę można też kupić.

– Ostatnio sprzedaliśmy przyczepę franczyzobiorcy, który wcześniej ją od nas wynajmował, a teraz chciał już kupić na własność. W takim przypadku 50 proc. kwoty, która została wpłacona wcześniej na poczet najmu, zostaje odliczone od ceny przyczepy – wyjaśnia Kamil Woźniak. – Całkowity koszt przyczepy to w tej chwili 139 tys. zł netto.

Franczyzobiorca otrzymuje obrandowaną i w pełni wyposażoną przyczepę. W środku znajduje się m.in.: piec konwekcyjny, frytownice, grill, maszyna do ziemniaka zakręconego, blender kielichowy, lodówki, zamrażalki. Przyczepy są też wyposażone w monitoring i klimatyzację.

Z kolei inwestycja w wyspę zaczyna się od 70 tys. zł netto.

 

WIZYTWKA CUKREM I SOLĄ

Sieć punktów małej gastronomii.

  • 11 punktów franczyzowych, 3 własne
  • wynajem przyczepy 2950 zł netto miesięcznie
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €