Greenpoint kupuje Top Secret
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Redan SA poinformował, że zawarł umowę z krakowską firmą Greenpoint, o sprzedaży aktywów związanych z prowadzeniem biznesu marki „Top Secret”. Transakcja obejmuje przede wszystkim sprzedaż praw ochronnych na znaki towarowe „Top Secret” oraz „DryWash”, praw do domen internetowych dotyczących biznesu marki „Top Secret”, w tym do domeny topsecret.pl. Greenpoint ma również kupić zorganizowaną część przedsiębiorstwa spółki Top Secret Fashion Story prowadzącej sklepy marki „Top Secret” i e-commerce topsecret.pl – czyli sieć sklepów stacjonarnych i sklep internetowy.
Wartość transakcji sprzedaży przez Redan została określona w przedziale od 11 do 14 mln zł. Ostatecznie będzie zależna przede wszystkim od obrotu, jaki zostanie osiągnięty ze sprzedaży towarów oznaczonych znakami towarowymi „Top Secret” i „DryWash” oraz innych produktów oferowanych w sklepach „Top Secret”, w okresie 18 kolejnych miesięcy począwszy od stycznia 2024 roku. Właśnie maksymalnie przez te 18 miesięcy Redan może jeszcze sprzedawać towary oznaczone tymi markami.
Umowa póki co ma charakter warunkowy. Jej realizacja uzależniona będzie od spełnienia kilku warunków zawieszających. Konieczne będzie uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zgody banku finansującego Redan (HSBC). Wszystkie warunki zawieszające powinny być spełnione do 30 czerwca 2024 roku. Jeżeli do tego czasu Greenpoint nie uzyska zgody UOKiK-u, zobowiązuje się znaleźć innego inwestora – takiego, który nie będzie takiej zgody potrzebował.
Brand przetrwa
W umowie jest mowa w sumie o 84 sklepach franczyzowych Top Secret, które przejmie nowy właściciel. Jeśli chodzi o Greenpoint, to ma on obecnie ok. 215 sklepów pod swoim szyldem. Co będzie dalej z siecią Top Secret i jej franczyzobiorcami?
– Umowy (franczyzowe – przyp.red.) zostaną naturalnie przedłużone. Franczyzobiorcy nie odczują żadnych komplikacji. Utrzymujemy dotychczasową i rozwiniemy sieć franczyzy zarówno Top Secret, jak i Greenpoint – zapewnia Marek Szostak, prezes zarządu Greenpoint SA. – Wszyscy franczyzobiorcy mogą spodziewać się wzmocnienia i polepszenia współpracy. Utrzymamy równolegle dwa brandy, które będą się uzupełniać i rozszerzać dotychczasową bazę klientów. Przewidujemy duże korzyści dla obu marek, a tym samym dla prowadzących je partnerów franczyzowych.
Redan od dłuższego czasu miał kłopoty z Top Secret. Borykająca się z kłopotami finansowymi spółka Top Secret w 2020 roku zawarła układ z wierzycielami o spłacie zobowiązań. Niestety, nie była w stanie go zrealizować. W sierpniu 2022 roku spółka złożyła więc wniosek o upadłość.
W ubiegłym roku Redan podpisał list intencyjny z Monnari, o sprzedaży znaków towarowych Top Secret i DryWash oraz udziałów w spółkach sklepowych. Negocjacje jednak nie zakończyły się sukcesem, o czym Monnari poinformowało dosłownie kilka dni temu.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


