Sala zabaw we franczyzie
Druga placówka Dzikich Pląsów już w pierwszym miesiącu działania osiągnęła wynik zaplanowany na pół roku. Co marka oferuje franczyzobiorcom?
Dorota Kurkowska przez dwanaście lat pracowała w marketingu, zanim postanowiła otworzyć własny biznes. Chciała zacząć kreować swoją markę i mieć więcej czasu dla rodziny. Otworzyła salę zabaw.
Wolność i swoboda
Zależało jej na tym, żeby Dzikie Pląsy nie były salą, jakich wiele. Ich właścicielka zapewnia, że mają one duszę i charakter.
– Naszą ideą jest wspieranie rozwoju najmłodszych w zgodzie z naturalnym rytmem oraz niczym nieskrępowaną beztroską. Propagujemy wyrażanie siebie bez krępacji, sztywnych ram i konwenansów. Promujemy wolność wyrazu, kreatywne myślenie i zrównoważony rozwój. Szanujemy każdy pogląd i zdanie. Zachęcamy do dyskusji i czerpiemy radość z nawet najbardziej stanowczego argumentu w wydaniu dziecięcych umysłów – przekonuje Dorota Kurkowska.
Jej zdaniem sale zabaw mają w Polsce przyszłość. Generalnie obszar dziecięcej rozrywki i edukacji rozwija się niezwykle dynamicznie. Na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów typu klubokawiarnie oraz warsztatownie.
– Świadomość rodziców w zakresie potrzeby rozwoju kluczowych kompetencji pociech jest coraz większa. W efekcie szukają oni placówek, które wesprą rozwój dzieci od najmłodszych lat – tłumaczy Dorota Kurkowska.
Przy tym na znaczeniu coraz bardziej zyskuje rodzicielstwo bliskości oraz integracja społeczna.
– Rodzice doceniają przemyślane placówki, dzięki którym w przyjaznym otoczeniu ich dzieci mogą realizować swoje potrzeby rozwojowe. Nie bez znaczenia w rozwoju branży są też rosnące wartości programów wsparcia dla rodzin, z których to środki najczęściej wydawane są na zajęcia dla dzieci oraz ich rozrywkę – zapewnia Dorota Kurkowska.
Dobry start
Dzikie Pląsy działają od 2019 roku. Obecnie firma ma dwie placówki własne. Pierwsza funkcjonuje już ponad 4 lata, a druga zaledwie od kilku miesięcy. Właścicielka zwraca uwagę, że ekspresowy sukcesu startu drugiej placówki przerósł jej oczekiwania.
– Już w pierwszym miesiącu jej funkcjonowania osiągnęliśmy wyniki sprzedażowe, które planowaliśmy uzyskać po pół roku działalności – mówi Dorota Kurowska.
Obie placówki działają na obrzeżach Gdańska – jedna w miejscowości Borkowo, a druga w dzielnicy Osowa.
Od niedawna firma proponuje też franczyzę.
– Ta forma rozwoju biznesu chodziła nam po głowie od jakiegoś czasu. A wszystko to za sprawą bogatego doświadczenia biznesowego w kreacji marek oraz dzięki odnoszonym sukcesom w zarządzaniu projektami od strony agencji reklamowych – mówi Dorota Kurkowska.
Pomysł rozwoju Dzikich Pląsów we franczyzie zarekomendowała też firma doradcza, która przeanalizowała dotychczasowe wyniki i potencjał rozwojowy spółki, zarówno na rynku polskim jak i międzynarodowym.
– Obecnie szukamy partnerów przede wszystkim z okolic Gdyni, Warszawy, Łodzi i Krakowa – mówi Dorota Kurkowska.
Generalnie placówki pod szyldem Dzikie Pląsy najlepiej sprawdzą się na obrzeżach aglomeracji w miejscowościach powyżej 100 tys. mieszkańców. Mile widziane są dynamicznie rosnące dzielnice, w których główną siłę nabywczą stanowią osoby w wieku 20-45 lat. Nie bez znaczenia jest też bliska lokalizacja żłobków i przedszkoli.
Wymagania i warunki
Aby otworzyć salę zabaw pod szyldem Dzikie Pląsy, potrzeba minimum 150 tys. zł. Partnerzy muszą też uiścić 19,5 tys. zł opłaty wstępnej. Umowa jest zawierana na pięć lat z możliwością przedłużenia. Każdy partner dostaje wyłączność terytorialną. Franczyzodawca wymaga, żeby był zorientowany na wyniki oraz dostarczał wysokiej jakości usługi, prowadzonych zgodnie z podręcznikiem operacyjnym marki. W pierwszej fazie działalności franczyzobiorca powinien też być osobiście zaangażowany w biznes i mieszkać w niedużej odległości od placówki. Może to być maksymalnie do 50 km.
Nie jest jednak wymagane doświadczenie w prowadzeniu biznesu. Wsparcie ze strony franczyzodawcy odnośnie startu biznesu i później jego prowadzenia jest dosyć szerokie.
Możliwości zarobku też jest wiele. To nie tylko zabawa na sali, która jest czynna siedem dni w tygodniu, ale także m.in. organizacja przyjęć urodzinowych dla dzieci, warsztatów i zajęć edukacyjnych oraz półkolonii, nocowanek i różnego rodzaju tematycznych imprez. Dodatkowy dochód zapewniają także zajęcia dla maluchów w wieku 1-3 lata, sprzedawanie kawy, herbaty, napojów i przekąsek oraz obrandowanych produktów dodatkowych.
WIZYTÓWKA SIECI DZIKIE PLĄSY
Sieć sal zabaw dla dzieci.
- 2 placówki własne
- opłata wstępna 19,5 tys. zł
- kwota inwestycji – od 150 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

