Sala zabaw we franczyzie

Początki firmy
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dorota Kurkowska przez dwanaście lat pracowała w marketingu, zanim postanowiła otworzyć własny biznes. Chciała zacząć kreować swoją markę i mieć więcej czasu dla rodziny. Otworzyła salę zabaw.

Wolność i swoboda

Zależało jej na tym, żeby Dzikie Pląsy nie były salą, jakich wiele. Ich właścicielka zapewnia, że mają one duszę i charakter.

– Naszą ideą jest wspieranie rozwoju najmłodszych w zgodzie z naturalnym rytmem oraz niczym nieskrępowaną beztroską. Propagujemy wyrażanie siebie bez krępacji, sztywnych ram i konwenansów. Promujemy wolność wyrazu, kreatywne myślenie i zrównoważony rozwój. Szanujemy każdy pogląd i zdanie. Zachęcamy do dyskusji i czerpiemy radość z nawet najbardziej stanowczego argumentu w wydaniu dziecięcych umysłów – przekonuje Dorota Kurkowska.

Jej zdaniem sale zabaw mają w Polsce przyszłość. Generalnie obszar dziecięcej rozrywki i edukacji rozwija się niezwykle dynamicznie. Na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów typu klubokawiarnie oraz warsztatownie.

– Świadomość rodziców w zakresie potrzeby rozwoju kluczowych kompetencji pociech jest coraz większa. W efekcie szukają oni placówek, które wesprą rozwój dzieci od najmłodszych lat – tłumaczy Dorota Kurkowska.

Przy tym na znaczeniu coraz bardziej zyskuje rodzicielstwo bliskości oraz integracja społeczna.

– Rodzice doceniają przemyślane placówki, dzięki którym w przyjaznym otoczeniu ich dzieci mogą realizować swoje potrzeby rozwojowe. Nie bez znaczenia w rozwoju branży są też rosnące wartości programów wsparcia dla rodzin, z których to środki najczęściej wydawane są na zajęcia dla dzieci oraz ich rozrywkę – zapewnia Dorota Kurkowska.

Dobry start

Dzikie Pląsy działają od 2019 roku. Obecnie firma ma dwie placówki własne. Pierwsza funkcjonuje już ponad 4 lata, a druga zaledwie od kilku miesięcy. Właścicielka zwraca uwagę, że ekspresowy sukcesu startu drugiej placówki przerósł jej oczekiwania.

– Już w pierwszym miesiącu jej funkcjonowania osiągnęliśmy wyniki sprzedażowe, które planowaliśmy uzyskać po pół roku działalności – mówi Dorota Kurowska.

Obie placówki działają na obrzeżach Gdańska – jedna w miejscowości Borkowo, a druga w dzielnicy Osowa.

Od niedawna firma proponuje też franczyzę.

– Ta forma rozwoju biznesu chodziła nam po głowie od jakiegoś czasu. A wszystko to za sprawą bogatego doświadczenia biznesowego w kreacji marek oraz dzięki odnoszonym sukcesom w zarządzaniu projektami od strony agencji reklamowych – mówi Dorota Kurkowska.

Pomysł rozwoju Dzikich Pląsów we franczyzie zarekomendowała też firma doradcza, która przeanalizowała dotychczasowe wyniki i potencjał rozwojowy spółki, zarówno na rynku polskim jak i międzynarodowym.

– Obecnie szukamy partnerów przede wszystkim z okolic Gdyni, Warszawy, Łodzi i Krakowa – mówi Dorota Kurkowska.

Generalnie placówki pod szyldem Dzikie Pląsy najlepiej sprawdzą się na obrzeżach aglomeracji w miejscowościach powyżej 100 tys. mieszkańców. Mile widziane są dynamicznie rosnące dzielnice, w których główną siłę nabywczą stanowią osoby w wieku 20-45 lat. Nie bez znaczenia jest też bliska lokalizacja żłobków i przedszkoli.

Wymagania i warunki

Aby otworzyć salę zabaw pod szyldem Dzikie Pląsy, potrzeba minimum 150 tys. zł. Partnerzy muszą też uiścić 19,5 tys. zł opłaty wstępnej. Umowa jest zawierana na pięć lat z możliwością przedłużenia. Każdy partner dostaje wyłączność terytorialną. Franczyzodawca wymaga, żeby był zorientowany na wyniki oraz dostarczał wysokiej jakości usługi, prowadzonych zgodnie z podręcznikiem operacyjnym marki. W pierwszej fazie działalności franczyzobiorca powinien też być osobiście zaangażowany w biznes i mieszkać w niedużej odległości od placówki. Może to być maksymalnie do 50 km.

Nie jest jednak wymagane doświadczenie w prowadzeniu biznesu. Wsparcie ze strony franczyzodawcy odnośnie startu biznesu i później jego prowadzenia jest dosyć szerokie.

Możliwości zarobku też jest wiele. To nie tylko zabawa na sali, która jest czynna siedem dni w tygodniu, ale także m.in. organizacja przyjęć urodzinowych dla dzieci, warsztatów i zajęć edukacyjnych oraz półkolonii, nocowanek i różnego rodzaju tematycznych imprez. Dodatkowy dochód zapewniają także zajęcia dla maluchów w wieku 1-3 lata, sprzedawanie kawy, herbaty, napojów i przekąsek oraz obrandowanych produktów dodatkowych.

WIZYTÓWKA SIECI DZIKIE PLĄSY

Sieć sal zabaw dla dzieci.

  • 2 placówki własne
  • opłata wstępna 19,5 tys. 
  • kwota inwestycji – od 150 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €