Własna Pizza Hut
Spośród ponad 150 restauracji, jakie Pizza Hut ma w Polsce, 15 działa we franczyzie. Jak zostać franczyzobiorcą tej światowej marki?
Pizza Hut ma na świecie ponad 13 tys. lokali. Właścicielem marki jest Yum! Brands Inc., a jej wyłącznym operatorem i masterfranczyzobiorcą w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, jest firma AmRest. Na polskim rynku funkcjonuje ponad 150 lokali pod szyldem Pizzy Hut.
– Zainteresowanie naszym biznesem jest duże. Oczywiście franczyzobiorcy czy kandydaci do franczyzy mają swoje przemyślenia, widzą wyzwania, jeżeli chodzi o jakiekolwiek inwestycje, ale sporo jest też osób, które dostrzegły w pandemii czy obecnej sytuacji gospodarczej właśnie większą szansę na rozwój – przekonuje Kacper Szczepański, kierownik ds. rozwoju franczyzy Pizza Hut. – Cały czas usprawniamy nasze procesy operacyjne i coraz bardziej korzystamy z optymalizacji dzięki nowym technologiom. Tak jak cała branża mierzymy się z inflacją, dlatego ciągle wdrażamy innowacyjne rozwiązania czy promocje, dzięki którym goście doceniają ofertę naszych restauracji. Coraz więcej Polaków jada na mieście, równocześnie kanały na wynos i z dostawą do domu stale rosną. Niemniej głównym wyzwaniem na ten rok będzie zarządzanie kosztami, w tym np. kosztami energii, w celu generowania jak najwyższych zysków. Ze swojej strony głęboko analizujemy zużycie energii w lokalach i szukamy najbardziej efektywnych sposobów zarządzania pracą restauracji, które pozwalają obniżyć rachunki.
Długoterminowy biznes
Na ten rok Pizza Hut planuje kolejne otwarcia, każde z nich ma być poprzedzone dogłębną analizą potencjału sprzedaży.
– Ta długoterminowa, przynosząca zysk perspektywa rozwoju biznesu jest charakterystyczna dla wszystkich marek, którymi zarządza AmRest na europejskich rynkach – podkreśla Kacper Szczepański.
Pizza Hut przede wszystkim chce wchodzić do miast powyżej 40 tys. mieszkańców, ale i mniejsze rynki bierze pod uwagę.
– Mamy listę swoich typów, które będziemy traktować priorytetowo, ale jesteśmy otwarci na każdą propozycję. Wiemy, że warto brać pod uwagę doświadczenie lokalnych przedsiębiorców, którzy znają rynek, działają już lokalnie i są w stanie nam przedstawić argumenty za tym, żeby otworzyć restaurację nawet w takim mieście, które my potencjalnie odrzucilibyśmy – mówi Kacper Szczepański.
Pizzerie powstają zarówno przy ruchliwych ulicach, jak i w galeriach czy parkach handlowych, w lokalach o powierzchni od 80 do 160 mkw. Koszty otwarcia zwykle mieszczą się w granicach od 800 tys. zł do 1,5 mln zł. Zależą m.in. od tego, gdzie mieści się lokal, jak jest duży, w jakim jest stanie technicznym.
Wsparcie i opłaty
Wsparcie ze strony centrali zaczyna się już od momentu poszukiwania lokalizacji.
– Oferujemy wsparcie w procesie oceny potencjału i wyboru lokalizacji. Przygotujemy i wspólnie dopracujemy najbardziej efektywny ze względu na gości i pracowników plan restauracji. Oferujemy wsparcie w budowaniu lokalnego marketingu oraz dostęp do kampanii centralnych, nowoczesnych narzędzi digitalowych wraz z systemem do zamówień online i współpracę z agregatorami dostaw – wylicza Kacper Szczepański. – Wesprzemy proces rekrutacji oraz szkolenia pracowników, minimalizując koszty i czas szkolenia. Zapewniamy ciągłe wsparcie i coaching w zakresie kluczowych procesów i wyzwań biznesowych. Naszym celem jest budowanie długoterminowych relacji i stałe podnoszenie poziomu współpracy oraz budowa know-how franczyzobiorcy, przy szybkim rozwoju sieci.
Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 20,9 tys. dolarów. Miesięcznie franczyzobiorca płaci 6 proc. od obrotu netto opłaty franczyzowej i kolejne 6 proc. opłaty marketingowej. Inne opłaty zależą od wykorzystania pakietu franczyzowego.
– Doświadczenie w gastronomii nie jest warunkiem koniecznym, aby podjąć współpracę z Pizza Hut – dodaje Kacper Szczepański. – Naszym franczyzobiorcom zapewniamy szkolenia i wsparcie na każdym etapie współpracy, co pozwala podnosić umiejętności i budować know-how. Istotne jest natomiast doświadczenie biznesowe, np. prowadzenie własnej działalności oraz otwartość na współpracę z franczyzodawcą.
WIZYTÓWKA PIZZA HUT
Międzynarodowa sieć pizzerii.
- ponad 13 tys. lokali na świecie, ponad 150 w Polsce
- opłata licencyjna 20,9 tys. dolarów
- kwota inwestycji 800 tys. zł – 1,5 mln zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

