Własna Pizza Hut

Mniejsze i większe
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pizza Hut ma na świecie ponad 13 tys. lokali. Właścicielem marki jest Yum! Brands Inc., a jej wyłącznym operatorem i masterfranczyzobiorcą w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce, jest firma AmRest. Na polskim rynku funkcjonuje ponad 150 lokali pod szyldem Pizzy Hut.

– Zainteresowanie naszym biznesem jest duże. Oczywiście franczyzobiorcy czy kandydaci do franczyzy mają swoje przemyślenia, widzą wyzwania, jeżeli chodzi o jakiekolwiek inwestycje, ale sporo jest też osób, które dostrzegły w pandemii czy obecnej sytuacji gospodarczej właśnie większą szansę na rozwój – przekonuje Kacper Szczepański, kierownik ds. rozwoju franczyzy Pizza Hut. – Cały czas usprawniamy nasze procesy operacyjne i coraz bardziej korzystamy z optymalizacji dzięki nowym technologiom. Tak jak cała branża mierzymy się z inflacją, dlatego ciągle wdrażamy innowacyjne rozwiązania czy promocje, dzięki którym goście doceniają ofertę naszych restauracji. Coraz więcej Polaków jada na mieście, równocześnie kanały na wynos i z dostawą do domu stale rosną. Niemniej głównym wyzwaniem na ten rok będzie zarządzanie kosztami, w tym np. kosztami energii, w celu generowania jak najwyższych zysków. Ze swojej strony głęboko analizujemy zużycie energii w lokalach i szukamy najbardziej efektywnych sposobów zarządzania pracą restauracji, które pozwalają obniżyć rachunki.

Długoterminowy biznes

Na ten rok Pizza Hut planuje kolejne otwarcia, każde z nich ma być poprzedzone dogłębną analizą potencjału sprzedaży.

– Ta długoterminowa, przynosząca zysk perspektywa rozwoju biznesu jest charakterystyczna dla wszystkich marek, którymi zarządza AmRest na europejskich rynkach – podkreśla Kacper Szczepański.

Pizza Hut przede wszystkim chce wchodzić do miast powyżej 40 tys. mieszkańców, ale i mniejsze rynki bierze pod uwagę.

– Mamy listę swoich typów, które będziemy traktować priorytetowo, ale jesteśmy otwarci na każdą propozycję. Wiemy, że warto brać pod uwagę doświadczenie lokalnych przedsiębiorców, którzy znają rynek, działają już lokalnie i są w stanie nam przedstawić argumenty za tym, żeby otworzyć restaurację nawet w takim mieście, które my potencjalnie odrzucilibyśmy – mówi Kacper Szczepański.

Pizzerie powstają zarówno przy ruchliwych ulicach, jak i w galeriach czy parkach handlowych, w lokalach o powierzchni od 80 do 160 mkw. Koszty otwarcia zwykle mieszczą się w granicach od 800 tys. zł do 1,5 mln zł. Zależą m.in. od tego, gdzie mieści się lokal, jak jest duży, w jakim jest stanie technicznym.

Wsparcie i opłaty

Wsparcie ze strony centrali zaczyna się już od momentu poszukiwania lokalizacji.

– Oferujemy wsparcie w procesie oceny potencjału i wyboru lokalizacji. Przygotujemy i wspólnie dopracujemy najbardziej efektywny ze względu na gości i pracowników plan restauracji. Oferujemy wsparcie w budowaniu lokalnego marketingu oraz dostęp do kampanii centralnych, nowoczesnych narzędzi digitalowych wraz z systemem do zamówień online i współpracę z agregatorami dostaw – wylicza Kacper Szczepański. – Wesprzemy proces rekrutacji oraz szkolenia pracowników, minimalizując koszty i czas szkolenia. Zapewniamy ciągłe wsparcie i coaching w zakresie kluczowych procesów i wyzwań biznesowych. Naszym celem jest budowanie długoterminowych relacji i stałe podnoszenie poziomu współpracy oraz budowa know-how franczyzobiorcy, przy szybkim rozwoju sieci.

Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 20,9 tys. dolarów. Miesięcznie franczyzobiorca płaci 6 proc. od obrotu netto opłaty franczyzowej i kolejne 6 proc. opłaty marketingowej. Inne opłaty zależą od wykorzystania pakietu franczyzowego.

 – Doświadczenie w gastronomii nie jest warunkiem koniecznym, aby podjąć współpracę z Pizza Hut – dodaje Kacper Szczepański. – Naszym franczyzobiorcom zapewniamy szkolenia i wsparcie na każdym etapie współpracy, co pozwala podnosić umiejętności i budować know-how. Istotne jest natomiast doświadczenie biznesowe, np. prowadzenie własnej działalności oraz otwartość na współpracę z franczyzodawcą.

WIZYTÓWKA PIZZA HUT

Międzynarodowa sieć pizzerii.

  • ponad 13 tys. lokali na świecie, ponad 150 w Polsce
  • opłata licencyjna 20,9 tys. dolarów
  • kwota inwestycji 800 tys. zł – 1,5 mln
Monika Wojniak-Żyłowska
Autor
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Inne koncepty z branży gastronomia

Am Am Kebab

Am Am Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Bafra Kebab

Bafra Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 35 000 zł
Berlin Döner Kebap

Berlin Döner Kebap

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 250 000 zł
Bestpresso

Bestpresso

Automaty vendingowe do kawy i przekąsek

Price icon 200 000 zł
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
Bike Café

Bike Café

Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie

Price icon 5 000 zł
BuBu Bubble Tea

BuBu Bubble Tea

Bary z bubble tea

Price icon 25 000 zł
Burger King®

Burger King®

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 3 000 000 zł
Cafe Słodziak

Cafe Słodziak

Kawiarnie

Price icon 19 000 zł
Chinkalnia

Chinkalnia

Restauracje gruzińskie

Price icon 250 000 zł
Cochise Burger

Cochise Burger

Burgerownie

Price icon 100 000 zł
Cofix Poland

Cofix Poland

Kawiarnie

Price icon 250 000 zł
Costa Coffee

Costa Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Cukrem i Solą

Cukrem i Solą

Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą

Price icon 30 000 zł
Da Grasso

Da Grasso

Pizzerie

Price icon 250 000 zł
DG Restauracje

DG Restauracje

Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach

Price icon 100 000 zł
Dobra Pączkarnia

Dobra Pączkarnia

Cukiernie

Price icon 150 000 zł
Domino’s Pizza

Domino’s Pizza

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
Doskoi

Doskoi

Restauracje japońskie

Price icon 150 000 zł
Express Pizza American Style

Express Pizza American Style

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
FABBRICA Italian Comfort Food

FABBRICA Italian Comfort Food

Restauracje włoskie

Price icon 300 000 zł
Fit Cake

Fit Cake

Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy

Price icon 50 000 zł
Fruitisimo

Fruitisimo

Bary z sokami

Price icon 170 000 zł
Gruby Benek

Gruby Benek

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
Islak Burger

Islak Burger

Burgerownie

Price icon 4 999 zł
KawoWiniarnia

KawoWiniarnia

Kawiarnie-winiarnie

Price icon 39 000 zł
Koku Sushi

Koku Sushi

Restauracje sushi

Price icon 160 000 zł
Krowa Mać Burgers

Krowa Mać Burgers

Burgerownie

Price icon 150 000 zł
Kurcze Pieczone

Kurcze Pieczone

Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu

Price icon 30 000 zł
Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien

Piekarnie-restauracje

Price icon 1 062 500 zł
Lody Bonano

Lody Bonano

Lodziarnie

Price icon 25 000 zł
Lviv Croissants

Lviv Croissants

Piekarnie typu fast-food z croissantami

Price icon 250 000 zł
Maxipizza

Maxipizza

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
McDonald’s

McDonald’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 2 000 000 zł
Migavka

Migavka

Restauracje comfort food

Price icon 120 000 zł
 Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Kluby z alkoholem i przekąskami

Price icon 100 000 zł
Mniami Ice Cream

Mniami Ice Cream

Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami

Price icon 7 000 zł
Mokra Włoszka

Mokra Włoszka

Pizzerie

Price icon 300 000 zł
Mr. Kebab

Mr. Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 50 000 zł
New York Pizza Department

New York Pizza Department

Pizzerie

Price icon 65 000 zł
Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Restauracje-kluby eventowe

Price icon 1 000 000 zł
Night Burger

Night Burger

Burgerownie

Price icon 110 000 zł
OJOO

OJOO

Kawiarnie samoobsługowe

Price icon 42 500 zł
Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Mobilne cukiernie

Price icon 25 000 zł
PapaGyros

PapaGyros

Grecki street food

Price icon 50 000 zł
Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnia Wódki i Piwa

Agencje płatnicze

Price icon 0 zł
Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Kawiarnie

Price icon 800 000 zł
Pizzeria Stopiątka

Pizzeria Stopiątka

Pizzerie

Price icon 180 000 zł
Przybij Piątaka

Przybij Piątaka

Puby

Price icon 100 000 zł
Sahar Kebab

Sahar Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sayuri Sushi

Sayuri Sushi

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
So Coffee

So Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Stava

Stava

Dostawa posiłków i zakupów

Price icon 300 000 zł
Sulaiman Kebab

Sulaiman Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sushi Bistro

Sushi Bistro

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
Sushi Kushi

Sushi Kushi

Restauracje sushi

Price icon 120 000 zł
Sushi Poke Go

Sushi Poke Go

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
SushiRoll Bistro

SushiRoll Bistro

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
The Real Pizza Company

The Real Pizza Company

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
The White Bear Coffee

The White Bear Coffee

Kawiarnie

Price icon 200 000 zł
Tibesti 2Go

Tibesti 2Go

Pizzerie

Price icon 90 000 zł
T-Pizza

T-Pizza

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
United Chicken

United Chicken

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 80 000 zł
Wendy’s

Wendy’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 50 000 000 zł
Willisch

Willisch

Lodziarnie

Price icon 89 000 zł
ZapieCKanki

ZapieCKanki

Bary z zapiekankami

Price icon 50 000 zł
ŻarWok

ŻarWok

Restauracje chińsko-amerykańskie

Price icon 70 000 zł