Franczyza od Blikle

Marka A.Blikle nie ukrywa, że jej franczyza nie jest dla każdego. Kto może więc zostać franczyzobiorcą sieci, która ma za sobą ponad półtora wieku doświadczenia?
Marka A.Blikle funkcjonuje na rynku polskim 154 lata.
– Zawsze staraliśmy się spełniać oczekiwania naszych gości i zakładamy, że tak będzie przez kolejne lata. Oczywiście mamy świadomość rosnącej konkurencji, co staje się coraz większym wyzwaniem – nie ukrywa Monika Kulczyńska, dyrektor generalna A.Blikle. – Nasi klienci to bardzo szeroka grupa. Mamy gości, którzy od lat przychodzą na znanego sobie pączka, jak i takich, którzy szukają nowości, zaskoczenia i wyjątkowego wyglądu.
W 2023 roku marka A.Blikle skupiła się głównie na weryfikacji potencjału obecnych lokalizacji w centrach handlowych. Część lokalizacji została powiększona, m.in. o ogródki sezonowe.
– Poza ogródkami otwieraliśmy też dodatkowe punkty w galeriach, w których już jesteśmy obecni – dodaje Monika Kulczyńska.
Stała jakość, nowe propozycje
Jak cała branża gastronomiczna, sieć musiała się też zmierzyć z realiami rynkowymi.
– Branża gastronomiczna w pierwszych dwóch kwartałach odnotowywała wzrosty sprzedaży, natomiast duża część tego wzrostu została skonsumowana przez rosnące koszty – nie ukrywa Monika Kulczyńska. – Mamy świadomość, że po długim czasie ograniczeń goście zmienili swoje przyzwyczajenia, natomiast nadal poszukują dobrej jakości. Stawiamy zatem na stałość w kwestii jakości i naturalnych surowców, jednocześnie oferując nowości smakowe i wizualne. Klienci to doceniają.
Pod szyldem A.Blikle działa 25 lokalizacji. Obecnie są to głównie placówki własne, ale marka jest otwarta na współpracę z franczyzobiorcami.
– W 2024 roku zamierzamy otwierać lokalizacje w najważniejszych miastach w Polsce. Nasz cel to 15 nowych punktów o różnych charakterze sprzedaży: kawiarnie, cukiernie i wyspy cukiernicze – mówi Monika Kulczyńska. – Cały czas inwestujemy w rozwój półki codziennej. Marka A.Blikle to oczywiście pączki, torty i makaroniki, natomiast duży nacisk obecnie kładziemy na rozwój kategorii codziennej i wytrawnej, czyli poszerzaniu oferty wspierającej część kawiarnianą. Jest to kluczowy projekt na cały obecny rok. Zależy nam na dotarciu do naszych potencjalnych klientów z dostawą, w związku z czym pracujemy nad budowaniem sieci dostawców, którzy dostarczą nasze wypieki do domu czy biura.
Format do wyboru
Wchodząc na nowe rynki Blikle zaczyna od galerii handlowych, w celu zbadania danego rynku, a później poszerza rozwój o lokalizacje uliczne. W portfolio marki są wyspy cukiernicze o powierzchni od 7 mkw., głównie oferujące sprzedaż na wynos, wyspy z ogródkiem oraz cukiernie i kawiarnie od 50 do 90 mkw.
– Wszystko zależy od tego, do jakiego klienta chcemy w danym miejscu dotrzeć i jak rozwojowa jest to lokalizacja, czy istnieje szansa na ewentualne dostawienie ogródka i powiększenie punktu – wyjaśnia Monika Kulczyńska.
Nakłady inwestycyjne wynoszą od 150 do 600 tys. zł netto. Tańsza w inwestycji będzie wyspa, droższy lokal stacjonarny. W koszty inwestycji wchodzą m.in. projekty, prace adaptacyjno-budowlane, zakup odpowiedniego wyposażenia: specjalistycznego sprzętu ekspozycyjnego, wyposażenia gastronomicznego, małego i dużego AGD, mebli, elementów wykończenia wnętrza, sprzętu i licencji IT.
Wstępna opłata franczyzowa zaczyna się od 30 tys. zł w przypadku wyspy cukierniczej. Opłata miesięczna to 5 proc. od sprzedaży netto. Warunkiem współpracy jest również zakup produktów i opakowań marki A.Blikle.
– Wszystkie nasze wypieki są produkowane i dostarczane centralnie. Jedyny wymóg, który powinien być spełniony, to zamówienie z dwudniowym wyprzedzeniem. To istotne, ponieważ realizujemy produkcję pod zamówienia – dodaje Monika Kulczyńska.
Nie dla każdego
A.Blikle nie ukrywa, że franczyza marki nie jest dla wszystkich. Najlepiej, gdy kandydat ma już za sobą doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej oraz sprawdził się w zarządzaniu zespołem ludzi. Doświadczenie w gastronomii i cukiernictwie jest mile widziane, choć nie jest to warunek konieczny.
– Oczekujemy, aby franczyzobiorca był faktycznym, a nie teoretycznym szefem, obecnym wśród swoich ludzi i gości. To sprawa absolutnie kluczowa – podkreśla Monika Kulczyńska. – Franczyzobiorca A.Blikle powinien być w centrum sytuacji, aby szybko podejmować decyzje biznesowe i dawać pracownikom przykład, nawet robiąc kawę czy obsługując gości. Jednak dobre prowadzenie cukierni to nie wszystko. Oczekujemy od franczyzobiorcy aktywnego zaangażowania w budowę wizerunku i świadomości marki. Krótkoterminowy zysk jest istotny, ale to, czy sukces osiągniemy w dłuższym terminie zależy od siły marki i jej wizerunku.
Centrala zapewnia wsparcie zarówno przy otwarciu cukierni, jak i w trakcie jej funkcjonowania. Franczyzobiorcy otrzymują podręcznik operacyjny, szeroki portfel produktów, gotowe menu oraz receptury tworzonych na miejscu wyrobów, standard wystroju cukierni, wsparcie w procesie adaptacji lokalu, jednolitą organizację zasad sprzedaży oraz obsługi klienta, materiały marketingowe, system sprzedażowo-magazynowy, wyłączność terytorialną przy założeniu minimum dwóch lokalizacji na danym terytorium.
Przychody punktu – jak podkreśla franczyzodawca – zależą m.in. od lokalizacji, wielkości i formatu placówki, umiejętności sprzedażowych personelu, poziomu obsługi klienta, ale też zaangażowania właściciela.
– Trafny wybór lokalizacji i realizacja tych kluczowych czynników umożliwiają sukces finansowy, którym jest zysk w pierwszym roku działalności oraz zwrot całości zaangażowanego kapitału w drugim roku – mówi Monika Kulczyńska.
WIZYTÓWKA A.BLIKLE
Sieć cukierni, której została założona w 1869 roku przez Antoniego Bliklego.
- 25 placówek
- kwota inwestycja zależna od formatu: 150-600 tys. zł netto
- opłata miesięczna 5 proc. od sprzedaży netto
- cena pączka z różą w cukierni A.Blikle – 7,40 gr
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej