Spełnienie zawodowe

Paulina Krajewska, podejmując pracę w sklepie Stokrotka, nie spodziewała się, że kiedyś zostanie jego franczyzobiorczynią. Przyjęła życiowe wyzwanie. Jak ocenia swoją decyzję?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Paulina Krajewska od dziecka marzyła o własnym biznesie. I w końcu udało jej się to marzenie spełnić – w kwietniu ubiegłego roku otrzymała propozycję prowadzenia marketu Stokrotka. Mimo początkowej niepewności i zaskoczenia propozycją, wejście w biznes nie było dla niej skokiem na głęboką wodę. Sklep, którego miała zostać właścicielką, znała niemal od samego początku jego istnienia. Najpierw była w nim asystentką kierownika, następnie bardzo szybko została kierowniczką.
– Zawsze się angażowałam i starałam jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Być może właśnie dlatego zaproponowano mi przejęcie sklepu. Poczułam strach i niepewność. Na szczęście mój mąż stał obok i wspierał mnie od samego początku. Przekonywał, że taka szansa może się już nie powtórzyć, więc trzeba brać życie za rogi i podejmować wyzwania. Dzisiaj nie żałuję swojej decyzji. Mam wymarzony biznes, własny sklep i motywację do nieustannego rozwijania tego, co już zbudowałam
– wskazuje Paulina Krajewska.
Sklep franczyzobiorczyni zlokalizowany jest w Piątnicy i cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Placówka ma formę marketu o powierzchni 210 mkw. Natomiast w ramach sieci Stokrotka działają też supermarkety powyżej 400 mkw.
Doświadczona załoga
Franczyzobiorczyni zatrudnia 11 osób, które są z nią od początku. Jak twierdzi właścicielka sklepu, jest to duży plus, gdyż wszyscy się znają, mają poukładane zasady współpracy i każdy wie, jakie zadania, gdzie i kiedy należy wykonywać.
– Mamy bardzo fajny zespół, który wkłada w pracę wiele serca oraz życzliwości wobec klientów i siebie nawzajem. To wszystko buduje dobrą atmosferę, co wpływa także na frekwencję osób nas odwiedzających i oczywiście obroty – mówi Paulina Krajewska.
Jak wspomina franczyzobiorczyni, proces przejęcia sklepu nie był skomplikowany. Zadanie ułatwiało wsparcie dyrektora regionalnego sieci Stokrotka, z którym była w stałym kontakcie, oraz jej doświadczenie. Dzięki temu, jak twierdzi, nie musiała uczyć się wszystkiego od początku, tylko uzupełniać posiadaną wiedzę i umiejętności.
Wiedza zdobyta na szkoleniach
Sieć Stokrotka nie wymaga od franczyzobiorców wiedzy o biznesie w branży spożywczej.
– Wyszkolimy każdą osobę, pod warunkiem że chce poprowadzić nasz sklep i rozwijać się w tym kierunku – zapewnia Katarzyna Stadler, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki. Sieć organizuje szkolenia wstępne także dla pracowników placówek, skoncentrowane na praktycznych aspektach ich prowadzenia oraz szkolenia e-learningowe dotyczące pracy na wszystkich stanowiskach.
Firma pomaga także partnerom w rekrutacji pracowników i bieżących sprawach związanych z zarządzaniem placówką, już od momentu podpisania umowy franczyzowej.
– Wsparcie ze strony sieci jest ogromne za każdym razem, gdy tylko czegoś potrzebuję. Dotyczy to wszystkich działów, które nadzorują pracę sklepów franczyzowych: od informatyków, przez doradców klienta, dyrektorów po księgowość – wylicza Paulina Krajewska.
Wsparcie dla franczyzobiorcy
Jak twierdzi Katarzyna Stadler, sieć poszukuje zaangażowanych partnerów, chcących rozwijać biznes pod marką Stokrotka. Przedsiębiorcy, których lokalizacja sklepu dodatkowo wykazuje wysoki potencjał rozwojowy, mogą liczyć na wsparcie finansowe sieci, wynoszące nawet do 95 proc. wartości całej inwestycji. Oznacza to kwotę od 300 tys. zł do nawet 1 mln zł. Tak było w przypadku Stokrotki we wsi Korczyna niedaleko Krosna w województwie podkarpackim.
– Umowa z siecią pozwoliła nam uruchomić supermarket, nie ponosząc przy tym dużych nakładów. Firma pokryła niemal 100 proc. inwestycji – mówi Aldona Opach, prezes zarządu Grupy EKO-Karpaty, franczyzobiorcy supermarketu Stokrotka.
Stokrotka, zanim podejmie decyzję o wsparciu finansowym, przeprowadza pogłębioną analizę planowanej inwestycji. – Kluczowe są dla nas dwa czynniki – nasi partnerzy i miejsca, w których chcą prowadzić oni swoje sklepy. Stawiamy na długotrwałą współpracę. Umowa franczyzowa podpisywana jest na sześć lat, ale często jest przedłużana. W takim przypadku ponownie oferujemy wsparcie finansowe na remont sklepu – informuje Katarzyna Stadler. Franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia i wiedzy o zarządzaniu marketem czy supermarketem spożywczym. Przygotowaliśmy specjalne szkolenia, które pomogą w prowadzeniu własnego biznesu w naszej branży. Dla nas najważniejsza jest chęć do działania i rozwoju pod marką Stokrotka. Szukamy franczyzobiorców, którzy z entuzjazmem, zaangażowaniem i odpowiedzialnością podejmą z nami współpracę z perspektywą na dalszy rozwój – dodaje Katarzyna Stadler.
Franczyzodawca daje swobodę
Stokrotka duży nacisk kładzie na zatowarowanie. Franczyzobiorcy zamawiają towar przede wszystkim w centrali, ale mają także swobodę w nawiązywaniu współpracy z dostawcami produktów regionalnych oraz świeżych, takich jak pieczywo, mięso, wędliny czy owoce i warzywa. Paulina Krajewska korzysta na przykład z takiej możliwości, rozszerzając asortyment o wyroby garmażeryjne pobliskiego producenta. – Słucham klientów i staram się dostarczyć artykuły, których oczekują. Chodzi też o produkty premium, których brakuje w okolicy – mówi Paulina Krajewska.
Franczyzobiorcy korzystają z systemu IT, który kontroluje stan zatowarowania danej Stokrotki i zapotrzebowanie na konkretne produkty. Rozwiązanie to pozwala utrzymać pełny asortyment w sklepie.
W tej chwili pod marką Stokrotka w całej Polsce funkcjonuje ponad 900 sklepów, z czego 86 to placówki franczyzowe. Paulina Krajewska nie wyklucza, że w przyszłości otworzy swój drugi sklep. Chwali współpracę ze Stokrotką. Podołała wyzwaniu, jakim było przejęcie placówki i wejście w świat biznesu. Jak twierdzi, takie sukcesy dodają skrzydeł i wzbudzają apetyt na więcej. – Widzę zadowolenie klientów, co oznacza, że dobrze wykonuję swoją pracę. Biznes mnie nakręca. Planuję się rozwijać i w niedalekiej przyszłości zacznę rozważać otwarcie drugiej placówki – mówi Paulina Krajewska.
WIZYTÓWKA STOKROTKI
Polska sieć supermarketów i marketów spożywczych.
- Sklepy własne: 679
- Sklepy franczyzowe: 84
- Kwota inwestycji w sklep franczyzowy Stokrotki: ustalana indywidualnie;
- Opłata wstępna: 2 tys. zł
- Opłata bieżąca: 0,5 proc. od obrotu
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...