Biznes dobrze zweryfikowany

Nieduża inwestycja
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Szymon Fenikowski przez lata pracował w wydawnictwach dziecięcych jako przedstawiciel handlowy.
– Odnosiłem spore sukcesy w tej branży, ale w ostatnich latach rynek bardzo się zmienił. Książki przegrały z mediami ekranowymi – mówi Szymon Fenikowski.

Zdecydował przypadek

Zaczął się zastanawiać nad własnym biznesem. Pomysły miał różne, ale rozważał głównie przedsięwzięcia z rynku dziecięcego, bo tutaj miał doświadczenie. Nie chciał, żeby to była typowa sprzedaż i wolał franczyzę, czyli gotowy pomysł na biznes. Robił reaserch i skupiał się głównie na sklepach, które miały jakiś związek z dziećmi. Ale nic mu nie odpowiadało. Nie wpadł na pomysł, żeby sprawdzić oferty z branży edukacyjnej, bo nie miał przygotowania pedagogicznego.

– W pewnym momencie na stronie Franchising.pl była opcja zapisania się na ofertę w wybranej przez siebie branży. Oznaczyłem branżę dziecięcą i dostałem informacje odnośnie konceptu Edukido. Zainteresowało mnie to – wspomina Szymon Fenikowski.

Był marzec 2023. Szymon Fenikowski zainteresował się opcją warsztatów Edukido. Pełna franczyza oznaczałaby dla niego zbyt wysokie koszty. Zanim jednak ostatecznie podjął decyzję, dzwonił do franczyzobiorców Edukido w całej Polsce, żeby się przekonać, że na pewno warto prowadzić ten biznes.

– Słyszałem od nich same  pozytywy – że biznes działa, rozwija się i warto w niego wejść – mówi Szymon Fenikowski.

Potem jeszcze sprawdził konkurencję, ale Edukido było najbardziej interesujące. Ze swoimi warsztatami wystartował od sierpnia 2023 roku. Miał wiele obaw i martwił się, czy sobie poradzi. Pukał do wielu szkół i placówek oświaty, ale często odbijał się od ściany.
– Miałem jednak doświadczenie w handlu, dlatego wiedziałem, że nie należy zrażać się odmowami i trzeba próbować dalej – mówi Szymon Fenikowski.

Sytuacja zmieniła się pod koniec sierpnia, kiedy to drzwi placówek edukacyjnych otworzyły się dla interesariuszy 
– Najtrudniej było zdobyć pierwszego klienta. Ale kiedy to się udało, rozpoczęła się prawdziwa lawina. Pierwsi zadowoleni nauczyciele i rodzice zaczęli polecać moje zajęcia innym – wspomina Szymon Fenikowski.

Lawina poleceń

Tak naprawdę miał miesiąc intensywnej pracy handlowej. A potem już klienci zaczęli dzwonić do niego sami. Dzisiaj wizyt handlowych jest coraz mniej, a Szymon skupia się na prowadzeniu zajęć z dziećmi.
Oprócz doświadczenia handlowego w prowadzeniu Edukido pomaga mu również dobry kontakt z dziećmi. Ponadto od wczesnych lat dziecięcych interesował się klockami Lego.

– Moja mama pracowała w Peweksie i dostawałem klocki już od szóstego roku życia. Dlatego układając Lego, czuję się jak ryba w wodzie – mówi Szymon Fenikowski.

Na razie z prowadzeniem warsztatów radzi sobie sam, ale zainteresowanie rośnie i już teraz zdarza się, że nie może być w dwóch miejscach jednocześnie.
– Lada chwila będę musiał pomyśleć o zatrudnieniu kogoś do pomocy – mówi Szymon Fenikowski.

Przy tym, póki co, skala jego biznesu nie jest duża. Wyliczył sobie, że aby przeżyć i wyjść na swoje wystarczą mu poprowadzić dwa warsztaty dziennie. Lecz by dobrze zarabiać, powinien mieć trzy.

– Obecnie udaje mi się prowadzić średnio dwa warsztaty dziennie. Praca zajmuje mi mniej czasu niż etat,  jednak nie są tylko dwie godziny dziennie. Do prowadzenia warsztatu muszę się przygotować, posegregować klocki, dojechać do klientów. Do tego jest jeszcze trochę pracy administracyjnej – mówi Szymon Fenikowski.

Z Edukido jest jednak bardzo zadowolony. Każdy kolejny miesiąc jest dla niego lepszy. W najbliższym czasie chce dojść do pułapu przeciętnie trzech warsztatów dziennie, a co będzie dalej, czas pokaże.

WIZYTÓWKA EDUKIDO

Firma edukacyjna, oferująca zajęcia z klockami LEGO

  • liczba placówek – 86 w Polsce i 12 za granicą
  • kwota inwestycji – 21 tys. zł
  • opłata miesięczna – od 500 zł do 1100 zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €