Biznes dobrze zweryfikowany
Zanim Szymon Fenikowski zdecydował się na współpracę z Edukido, dzwonił do innych partnerów z pytaniem, jak im idzie. Co odpowiadali?
Szymon Fenikowski przez lata pracował w wydawnictwach dziecięcych jako przedstawiciel handlowy.
– Odnosiłem spore sukcesy w tej branży, ale w ostatnich latach rynek bardzo się zmienił. Książki przegrały z mediami ekranowymi – mówi Szymon Fenikowski.
Zdecydował przypadek
Zaczął się zastanawiać nad własnym biznesem. Pomysły miał różne, ale rozważał głównie przedsięwzięcia z rynku dziecięcego, bo tutaj miał doświadczenie. Nie chciał, żeby to była typowa sprzedaż i wolał franczyzę, czyli gotowy pomysł na biznes. Robił reaserch i skupiał się głównie na sklepach, które miały jakiś związek z dziećmi. Ale nic mu nie odpowiadało. Nie wpadł na pomysł, żeby sprawdzić oferty z branży edukacyjnej, bo nie miał przygotowania pedagogicznego.
– W pewnym momencie na stronie Franchising.pl była opcja zapisania się na ofertę w wybranej przez siebie branży. Oznaczyłem branżę dziecięcą i dostałem informacje odnośnie konceptu Edukido. Zainteresowało mnie to – wspomina Szymon Fenikowski.
Był marzec 2023. Szymon Fenikowski zainteresował się opcją warsztatów Edukido. Pełna franczyza oznaczałaby dla niego zbyt wysokie koszty. Zanim jednak ostatecznie podjął decyzję, dzwonił do franczyzobiorców Edukido w całej Polsce, żeby się przekonać, że na pewno warto prowadzić ten biznes.
– Słyszałem od nich same pozytywy – że biznes działa, rozwija się i warto w niego wejść – mówi Szymon Fenikowski.
Potem jeszcze sprawdził konkurencję, ale Edukido było najbardziej interesujące. Ze swoimi warsztatami wystartował od sierpnia 2023 roku. Miał wiele obaw i martwił się, czy sobie poradzi. Pukał do wielu szkół i placówek oświaty, ale często odbijał się od ściany.
– Miałem jednak doświadczenie w handlu, dlatego wiedziałem, że nie należy zrażać się odmowami i trzeba próbować dalej – mówi Szymon Fenikowski.
Sytuacja zmieniła się pod koniec sierpnia, kiedy to drzwi placówek edukacyjnych otworzyły się dla interesariuszy
– Najtrudniej było zdobyć pierwszego klienta. Ale kiedy to się udało, rozpoczęła się prawdziwa lawina. Pierwsi zadowoleni nauczyciele i rodzice zaczęli polecać moje zajęcia innym – wspomina Szymon Fenikowski.
Lawina poleceń
Tak naprawdę miał miesiąc intensywnej pracy handlowej. A potem już klienci zaczęli dzwonić do niego sami. Dzisiaj wizyt handlowych jest coraz mniej, a Szymon skupia się na prowadzeniu zajęć z dziećmi.
Oprócz doświadczenia handlowego w prowadzeniu Edukido pomaga mu również dobry kontakt z dziećmi. Ponadto od wczesnych lat dziecięcych interesował się klockami Lego.
– Moja mama pracowała w Peweksie i dostawałem klocki już od szóstego roku życia. Dlatego układając Lego, czuję się jak ryba w wodzie – mówi Szymon Fenikowski.
Na razie z prowadzeniem warsztatów radzi sobie sam, ale zainteresowanie rośnie i już teraz zdarza się, że nie może być w dwóch miejscach jednocześnie.
– Lada chwila będę musiał pomyśleć o zatrudnieniu kogoś do pomocy – mówi Szymon Fenikowski.
Przy tym, póki co, skala jego biznesu nie jest duża. Wyliczył sobie, że aby przeżyć i wyjść na swoje wystarczą mu poprowadzić dwa warsztaty dziennie. Lecz by dobrze zarabiać, powinien mieć trzy.
– Obecnie udaje mi się prowadzić średnio dwa warsztaty dziennie. Praca zajmuje mi mniej czasu niż etat, jednak nie są tylko dwie godziny dziennie. Do prowadzenia warsztatu muszę się przygotować, posegregować klocki, dojechać do klientów. Do tego jest jeszcze trochę pracy administracyjnej – mówi Szymon Fenikowski.
Z Edukido jest jednak bardzo zadowolony. Każdy kolejny miesiąc jest dla niego lepszy. W najbliższym czasie chce dojść do pułapu przeciętnie trzech warsztatów dziennie, a co będzie dalej, czas pokaże.
WIZYTÓWKA EDUKIDO
Firma edukacyjna, oferująca zajęcia z klockami LEGO
- liczba placówek – 86 w Polsce i 12 za granicą
- kwota inwestycji – 21 tys. zł
- opłata miesięczna – od 500 zł do 1100 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


