Edukido rozkręca się za granicą
– W minionym roku otworzyliśmy jeden oddział na Węgrzech, jeden w Macedonii Północnej oraz cztery w Chorwacji – mówi Kamila Hołody, specjalista ds. kluczowych klientów w Edukido.
Czy sieć Edukido urosła w minionym roku?
Miniony rok zamknęliśmy z liczbą 68 obszarów franczyzowych w Polsce i 12 zagranicą. Mówimy o obszarach, gdyż jeden franczyzobiorca może działać na kilku , co staje się coraz bardziej popularne.
Nasza sieć powiększyła się o pięć nowych obszarów w Polsce, jeden na Węgrzech, jeden w Macedonii Północnej oraz cztery w Chorwacji. Start kolejnego chorwackiego oddziału planowany jest na luty 2024.
Jakie plany macie na ten rok?
W tym roku chcemy się skupić głównie na rozwoju franczyzy warsztatowej. Zależy nam na pokryciu jak największego obszaru w Polsce. W planach mamy otwarcie minimum 12 kolejnych obszarów franczyzowych na polskim rynku.
A za granicą?
Tu też nie zwalniamy tempa. Planujemy otwarcia obszarów na Węgrzech, w Macedonii Północnej oraz Chorwacji. Aktywnie szukamy franczyzobiorcy również w Rumunii.
Plany są ambitne. Czy sytuacja gospodarcza sprzyja rozwojowi firmy?
Odczuwamy problemy gospodarcze, z którymi mierzy się większość biznesów dzisiaj. Klienci, a także franczyzobiorcy, obawiają się inflacji, niepewnej sytuacji ekonomicznej, zmian politycznych w kraju czy nadal toczącej się wojny na Ukrainie. Z naszych obserwacji wynika, że klienci potrzebują więcej czasu na analizę oferty, symulacji i umowy. Zadają też pytania o możliwość rozwiązania umowy w przypadku „trudności” oraz o wsparcie jakie otrzymują ze strony centrali w trakcie trwania współpracy. Zauważamy, że ludziom coraz bardziej zależy na sprawdzonych rozwiązaniach biznesowych z niewysoką kwotą wejścia. Nie chcą ryzykować całymi swoimi oszczędnościami. Mimo wszystko jesteśmy przekonani, że branża edukacyjna ma perspektywy. Rodzicom zależy na jak najlepszym rozwoju swojego dziecka i dobre zajęcia edukacyjne dla dzieci nadal będą atrakcyjnym produktem na rynku. Chcą oni wysłać dzieci na wartościowe zajęcia, które chociaż na godzinę odciągną pociechy od ekranów i pomogą skoncentrować się na rozwijaniu innych kompetencji.
Jakie zajęcia wybierają?
Poza nauką angielskiego rodzice coraz rzadziej chcą wiązać się umowami na cały rok szkolny. Jest to związane z finansami. Bardzo chętnie wysyłają dzieci na ciekawe jednorazowe warsztaty.
Dlatego też warsztaty edukacyjne w ramach franczyzy Edukido to jest obecnie najbardziej pożądany edukacyjny produkt spośród tych, które proponujemy.
Jak nawiązać współpracę warsztatową z Edukido?
Współpraca z Edukido wymaga 21 tys. zł inwestycji na starcie. W tym 4 tys. zł to opłata wstępna, 2 tys. zł potrzeba na personalizowany pakiet startowy materiałów marketingowych, kolejne 2 tys. zł na pakiet akcesoriów potrzebny do prowadzenia warsztatów i 13 tys. zł za pakiet klocków Lego. Zwrot z inwestycji następuje między 6 a 12 miesiącem prowadzenia działalności. Zarobki zależą od zaangażowania franczyzobiorcy i czasu jaki może i chce poświęcić na prowadzenie warsztatów Edukido. Średni przychód z jednego warsztatu to 350-450 zł. Prowadzenie trzech warsztatów dziennie przez pięć dni w miesiącu oznacza przychód miesięczny w granicach od 5250 do 6750 zł. Jeśli będziemy prowadzić trzy warsztaty 20 dni w miesiącu, to można zarobić od 21 tys. zł do 27 tys. zł. Jeden z naszych franczyzobiorców przeprowadził w jednym semestrze 610 warsztatów na swoim obszarze licencji. Drugi w trakcie ferii zimowych zarobił na warsztatach blisko 20 tys. zł pracując przez 10 dni. Jeszcze inny wycenia jeden warsztat na 500 zł i właśnie taką kwotę zarabia za godzinę pracy.
Miesięczna opłata franczyzowa za obszar do 50 tysięcy mieszkańców to 500 zł netto, od 50-100 tys. mieszkańców to 800 zł netto, a od 100-150 tysięcy mieszkańców to 1100 zł netto.
WIZYTÓWKA EDUKIDO
Firma edukacyjna, oferująca zajęcia z klockami LEGO
- liczba placówek – 86 w Polsce i 12 za granicą
- kwota inwestycji – 21 tys. zł
- opłata miesięczna – od 500 do 1100 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


