La Mancha dąży do dziesiątki

Białystok i Szczecin
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć szkół języka hiszpańskiego La Mancha od 2011 roku w Gdyni prowadzi Liliana Poszumska. W 2023 roku dołączyły do sieci trzy placówki – w Poznaniu, Rumii i Sosnowcu. Kolejne dwie są w trakcie negocjacji.

Rodzinna firma

Właścicielka chciałaby mieć w sumie dziesięć punktów.

– To jest poziom, na którym na razie chciałabym się zatrzymać, dlatego że zależy mi na tym, żeby to była dalej rodzinna firma – mówi Liliana Poszumska.

W La Manchę zaangażowany jest jej mąż, a ona sama zna wszystkich swoich uczniów i lektorów.

– Uczniów mamy około 500 i póki co jestem w stanie sama dojrzeć każdą franczyzę. Nie chciałabym, żeby moja firma stała się korporacją – mówi Liliana Poszumska.

Pytań o współpracę ma sporo, ale starannie dobiera partnerów, tak żeby pasowali do koncepcji.

– To muszą być pasjonaci, chętni do działania, którzy tę pracę będą traktować jak pasję i zawód, a nie obowiązek – mówi Liliana Poszumska.

W ostatnim czasie dołączył do sieci partner z Poznania, który jest co prawda matematykiem, ale pasuje do układanki.

– Widziałam iskrę w jego oku. Ma odpowiedni  temperament i zacięcie. Pomimo że będzie bazował na lektorach, to chce się uczyć hiszpańskiego – mówi Liliana Poszumska.

Kwota inwestycji we współpracę z La Mancha wynosi 8 tys. zł, a opłaty miesięczne 15 proc. od przychodu. Na zwrot z inwestycji w La Manchę, jak zapewnia franczyzodawczyni, nie trzeba długo czekać. Na plus można wyjść już w trzecim miesiącu współpracy. Tak było w przypadku sosnowskiej placówki

– Kiedy otwierałam La Manchę, to byłam na plusie w 13 miesiącu działalności. A nasza partnerka z Sosnowca dokonała tego w ciągu trzech miesięcy – mówi Liliana Poszumska.

Luki na mapie

Jej zdaniem to efekt rosnącej popularności hiszpańskiego.

– Kiedy otwierałam szkołę, nikt nie wierzył, że to się uda. Dzisiaj mamy zupełnie inne czasy – mówi Liliana Poszumska.

Zainteresowanie nauką hiszpańskiego z roku na rok rośnie, a na rynku działa już sporo szkół, które oferują naukę tego języka – szczególnie w internecie. La Mancha najlepsze czasy miała przed pandemią, ale liczy, że w tym roku wszystko wróci do poziomu z tamtego czasu.

– Mamy wiernych uczniów. W niektórych przypadkach zaczynali z nami jako sześciolatki i teraz będą zdawać maturę – mówi Liliana Poszumska.

Firma najchętniej nawiąże współpracę z partnerami z Białegostoku i Szczecina, bo tam nie ma jeszcze szkoły wyspecjalizowanej w języku hiszpańskim.

– To są kluczowe lokalizacje, ale puste pola na mapie mamy też w województwie świętokrzyskim, szczególnie w Kielcach i Częstochowie. Tam się niewiele dzieje w zakresie hiszpańskiego a potencjał jest duży – mówi Liliana Poszumska.

Kraków i Warszawa są już dość dobrze zagospodarowane. Jednak wciąż znajdzie się tam miejsce na nową szkołę.

WIZYTÓWKA LA MANCHY

Sieć szkół oferujących naukę języka hiszpańskiego

  • kwota inwestycji – 8 tys. zł
  • miesięczne opłaty – 15 proc. od przychodu
  • liczba placówek – jedna własna i 3 franczyzowe
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €