Franczyzodawca z własną linią kosmetyków
Salony masażu Orient Massage i Thai Organic jako jedyne w Polsce połączyły masaże balijskie z dbałością o piękną skórę.
– Moja autorska linia pro’kosmetyków jest efektem poszukiwań i testów różnych rozwiązań stosowanych obecnie na świecie. Celem było stworzenie linii pro’kosmetyków dedykowanych różnym problemom i potrzebom skórnym. Zależało mi, aby maksymalnie wykorzystać zalety masażu i połączyć je z dostarczeniem skórze odpowiednich składników aktywnych. Pracując nad recepturą pro’kosmetyków oparłam się na holistycznym podejściu do powstrzymania procesów starzenia przy jednoczesnym zachowaniu naturalnego wyglądu zgodnie z filozofią Slow Beauty – podkreśla Martyna Buchalska, franczyzodawczyni Orient Massage i Thai Organic.
Pro’kosmetyki dr Martyny Buchalskiej dopasowane są do rodzaju zabiegu i potrzeb skórnych, według specjalnie dobranych składników aktywnych oraz ich właściwości. Każdy klient traktowany jest indywidualnie – analizowana jest jego kondycja skóry twarzy oraz ciała i na tej podstawie dobierany jest odpowiedni masaż i pro’kosmetyki. – U nas chodzi o coś więcej. Kompleksowo dbamy o ciało i umysł, a do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Podczas masażu uciskane są fibroblasty co stymuluje je do produkcji własnego kolagenu i elastyny. Dochodzi też do rozszerzenia naczyń krwionośnych, a przez to lepszego wchłaniania składników aktywnych na całej powierzchni ciała. – mówi dr Martyna Buchalska.
Masaż z pro'kosmetykami
W tej chwili w ofercie salonów Thai Organic i Orient Massage jest pięć rodzajów masaży z pro’kosmetykami dr Martyny Buchalskiej – Anti-Aging z komórkami macierzystymi i witaminą C, masaż Chillout CBD pro’kosmetykiem z CBD, masaż pro’masłem antyoksydacyjnym z arganem i złotem neutralizujący wolne rodniki, masaż stóp pro’masłem przeciwobrzękowym z arniką i kasztanowcem i masaż dla kobiet w ciąży hipoalergicznym pro’masłem Pregnant Beauty z awokado, jojobą, masłem shea i aloesem.
Salony Orient Massage i Thai Organic czerpią z idei Dalekiego Wschodu i sztuki masażu wyspecjalizowanych masażystek z Bali, które – jak twierdzi Piotr Buchalski, partner w biznesie i mąż dr Martyny Buchalskiej – uchodzą za najlepsze na świecie. Ich doświadczenie i wiedza z zakresu anatomii człowieka pozwalają dopasować technikę masażu do indywidualnych potrzeb klientów. Personel salonów składa się z masażystek wyłącznie z udokumentowaną wiedzą, certyfikatami i świadectwem ukończenia szkół masażu na Bali i w Tajlandii. W ofercie salonów do wyboru są także klasyczne masaże i zabiegi upiększające, regenerujące i relaksujące oraz bardziej zaawansowane zabiegi z elementami pasywnej jogi i rozciągania, a także rytualnymi kąpielami.
Plany: rozwój w Polsce i ekspansja za granicę
Obecnie w ramach obu sieci funkcjonuje 31 placówek, trzy są w trakcie prac budowlanych. W przyszłości sieci Thai Organic i Orient Massage mają być obecne w większości miast od 50 tys. mieszkańców. W tym roku pierwsze salony mają też powstać za granicą. W obszarze zainteresowania przedsiębiorców są Niemcy, Francja, Rumunia, Czechy, Słowacja i Kraje Nadbałtyckie. Na początku powstaną pilotażowe placówki, które poprowadzą wyszkoleni franczyzobiorcy pod czujnym okiem franczyzodawcy. Już trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami.
– Chcemy nawiązać współpracę z rodowitymi mieszkańcami państw, gdzie zamierzamy się pojawić. To ułatwi nam tzw. wejście na tzw. obce rynki i spojrzeć na nie przez pryzmat przedsiębiorców, którzy się z nich bezpośrednio wywodzą. Ponadto zarządzanie firmą na odległość jest trudnym zadaniem i ryzykownym. Dlatego szukamy partnerów, którzy będą przedstawicielami Orient Massage & Thai Organic w danych krajach i pokierują rozwojem obu sieci – mówi Dr Martyna Buchalska.
Jej zdaniem rozwój za granicą to kolejny etap skalowania biznesu na co są przygotowani. Model biznesowy jest dobrze dopracowany. Dotyczy to zarówno konceptu franczyzowego, sztywnych i sprawdzonych zasad współpracy z franczyzobiorcami, które stanowią podstawę rozwoju franczyzodawcy i franczyzobiorcy, jak i oferty skierowanej do klientów. – Stworzyliśmy świetny zespół, a oferta i jakość usług wyróżnia się na tle europejskiej konkurencji, dlatego naturalnym krokiem jest ekspansja zagraniczna – zapewnia dr Martyna Buchalska.
Czym się różni Orient Massage od Tai Organic?
Salony obu marek różnią się aranżacją wnętrza i kosztami inwestycji. Orient Massage to holistyczne spa z nastrojową aranżacją wnętrz oferujące poza masażami także rytuały. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany. Inspiracje wnętrz pochodzą z tropikalnej wyspy Bali oraz Tajlandii. Nadano im jednocześnie nowoczesny, świeży, stylowy design ukierunkowany na łagodzenie stresu i odprężenie organizmu. Do aranżacji wnętrz Thai Organic użyto naturalnych materiałów takich jak beton, drewno, bambus czy len. Dominują barwy i tekstury natury, żywa roślinność, naturalne dodatki, odpowiednio dobrana muzyka i zapach.
Przygotowanie placówek do ich uruchomienia trwa od jednego do trzech miesięcy. Tyle zajmują formalności związane z załatwieniem dwuletniej wizy i pozwolenia na pracę dla osób z Bali, a także aranżacja lokalu. Wszystkie kwestie dotyczące procesu rekrutacji masażystek, przelotu, ZUS-u i podatków, załatwia franczyzodawca. Orient Massage i Thai Organic zatrudniają pracowników bezpośrednio dla konkretnego franczyzobiorcy.
Ważną częścią salonów Orient Massage i Thai Organic są strefy relaksu, czyli Pijalnie Ziół Natura Organica, oferujące kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu.
Otwarcie salonu poprzedza szkolenie wstępne i bieżące, które obejmuje zarządzanie biznesem oraz personelem, a także z zakresu wiedzy o produktach, czyli kosmetykach oraz ziołach. Dodatkowo, w trakcie prowadzenia działalności partnerzy mają bieżące wsparcie managerów sieci.
Według danych firmy miesięczny przychód pojedynczego salonu Orient Massage i Thai Organic wynosi od 30 tys. zł do 100 tys. zł. Koszt inwestycji wynosi od 250 do 450 tys. zł. Cena zależy głównie od powierzchni i stanu lokalu.
WIZYTÓWKA ORIENT MASSAGE I THAI ORGANIC
Sieć orientalnych salonów masażu.
- kwota inwestycji: minimum 250 tys. zł
- prognozowany przychód: co najmniej 30 tys. zł
- liczba salonów masażu: 31
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

