Jak otworzyć Bafra Kebab?
Polacy pokochali kebab prawie równie mocno, jak schabowego i rosół. Jak zarobić na tym trendzie?
Ze statystyk serwisu Pyszne.pl wynika, że kebab to trzecie najczęściej zamawiane danie w Polsce. Większą popularnością cieszą się tylko burgery i pizza. Nic dziwnego, że kebabownie wyrastają jak grzyby po deszczu. Jak się wybić na tym konkurencyjnym rynku? Receptą może być franczyza.
Jeden kebab co sekunda, a w miesiącu cały milion. Taki wynik sprzedaży generuje działająca w sektorze streetfood sieć Bafra Kebab, licząca ponad 371 punktów franczyzowych. – Praktycznie codziennie wyjeżdża do franczyzobiorcy jedna przyczepa. Docelowo planujemy otworzyć ponad 2 tys. punktów Bafra Kebab – zapewnia Krzysztof Olesiak, prezes firmy Sweet Gallery, do której należy marka Bafra Kebab.
Biznes również dla małych miast
Kierunkiem rozwoju firmy są przede wszystkim małe miejscowości. – W Polsce jest mniej więcej tysiąc miast, a my stawiamy punkty w miejscowościach już od 3 tys. mieszkańców – mówi Krzysztof Olesiak.
Kebab, nie dość, że jest w Polsce popularny, to także niedrogi w produkcji i z niską ceną końcową. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, to obecnie niemal narodowe danie Polaków. – Koszt jednej sztuki wynosi u nas średnio 19,99 zł. Klient otrzymuje dużą porcję mięsa z warzywami w tortilli, czyli pełnowartościowy posiłek w przystępnej cenie. Oferujemy też biznes niedrogi pod względem inwestycji, proponując potencjalnym partnerom różne opcje rozpoczęcia współpracy – mówi Krzysztof Olesiak.
Są trzy możliwości dołączenia do sieci Bafra Kebab. Do wyboru jest zakup przyczepy, jej leasing lub wynajem. Sweet Gallery współpracuje z kilkoma bankami, które udzielają leasingu franczyzobiorcom.
Natomiast coraz więcej osób decyduje się na wynajem przyczepy. W tym przypadku firma całkowicie bierze na siebie koszt inwestycji w punkt sprzedaży. Franczyzobiorca musi jedynie dysponować środkami własnymi w wysokości około 15 tys. zł. Sweet Gallery przekazuje mu gotowy punkt sprzedaży, z pełnym wyposażeniem. Takie rozwiązanie pozwala w najbezpieczniejszy sposób otworzyć własną działalność.
Dla kogo wynajem?
Opcja wynajmu skierowana jest do osób bez dostatecznie dużego zaplecza finansowego, pozwalającego kupić przyczepę lub wziąć na nią leasing. Głównym kosztem jest wówczas opłata miesięczna za wynajem. Z najmu korzystają najczęściej osoby z mniejszych miejscowości, dając sobie w ten sposób szansę na zwiększenie dochodów. – Średnie wynagrodzenie w Polsce wynosi obecnie ok. 5350 zł netto, a w mniejszych miastach nawet mniej. Natomiast nasze punkty generują w miesiącu nawet 15 tys. zł. zysku na rękę. To znaczna różnica dla kogoś, kto wcześniej otrzymywał przeciętną lub minimalną pensję – podkreśla Krzysztof Olesiak.
Według biznesplanu, punkt sprzedaży Bafra Kebab powinien przynosić 15 tys. zł czystego zysku miesięcznie, ale są też punkty, które notują dochód nawet na poziomie 50 tys. zł. Jak podkreśla Krzysztof Olesiak, to nie tylko zasługa lokalizacji, lecz także zaangażowania franczyzobiorcy.
Z oferty wynajmu przyczepy mogą skorzystać tylko ci przedsiębiorcy, dla których działalność w ramach sieci należących do Sweet Gallery będzie jedyną działalnością zarobkową. – Pokazujemy franczyzobiorcy, jak prowadzić biznes pod kątem menedżersko-operacyjnym, jak zarządzać całością, kontrolować koszty stałe, food cost, godziny zatrudnienia pracowników i wiele innych czynników, które mają istotny wpływ na całokształt. Są odpowiedzialni za sprzedaż, ale też za cały biznes, wszystko to, co się składa na jego poprawne działanie. Dlatego trzeba być na miejscu. Nie chodzi o to, żeby stać w punkcie siedem dni w tygodniu przez całe dnie, ale przynajmniej być obecnym przez 4-5 godzin – mówi Krzysztof Olesiak.
Szkolenia dla nowych
Franczyzobiorcy nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii. Każdy zostaje gruntownie przeszkolony według standardów sieci. Szkolenie trwa pięć dni. Do opanowania jest umiejętność przygotowania potraw oraz obsługi urządzeń gastronomicznych. Pierwsza część szkolenia obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego prowadzenia punktu, czyli umiejętności przygotowania wszystkich pozycji menu. Tę wiedzę franczyzobiorca przekazuje swoim pracownikom. Ponadto podczas szkolenia praktycznego poznaje zasady obsługi klienta, bo wszystko odbywa się w realnie działającym punkcie sprzedaży. Drugi, jednodniowy blok szkoleniowy to teoretyczne aspekty prowadzenia punktu, m.in.: pełna organizacja biznesu, łącznie z kosztami i finansami, układaniem planu pracy pracowników i nadzorowaniem wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie. Sweet Gallery szkoli także w zakresie skutecznej rekrutacji pracowników, bo to do franczyzobiorców należy obowiązek skompletowania zespołu. Dodatkowo pracownicy korzystają z platformy szkoleniowej, która zawiera kilkugodzinne szkolenie złożone z filmów prezentujących zasady obsługi klienta oraz przygotowywanie oferowanych produktów. Na końcu szkolenia jest egzamin, po którym otrzymuje się certyfikat.
– Każdy franczyzobiorca dostaje podręcznik operacyjny, w którym opisane są zasady prowadzenia punktu. Ma też swojego opiekuna biznesowego, z którym jest w stałym kontakcie. Opiekun odwiedza franczyzobiorcę kilka razy w roku – wylicza Krzysztof Olesiak. Sweet Gallery samodzielnie wyszukuje lokalizacje. Punkty Bafra Kebab powstają najczęściej przy centrach handlowych, blisko głównego wejścia, na skwerach, w parkach.
WIZYTÓWKA BAFRA KEBAB
Bafra Kebab to ogólnopolska sieć mobilnych punktów z kebabem.
- Koszt inwestycji na start: 15 tys. zł
- Liczba franczyzowych przyczep Bafra Kebab: 371
- Liczba własnych przyczep Bafra Kebab: 60
- Zysk z jednej przyczepy Bafra Kebab: 15 tys. zł
- Średnia cena kebaba w Bafra Kebab: 19,9 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

