Salon z wyposażeniem sypialni
W tym roku Sleeping Expert ma specjalną ofertę dla franczyzobiorców. Na starcie biznesu mogą sporo zaoszczędzić.
Właściciel marki Sleeping Expert ocenia, że miniony rok był dla jego branży bardzo trudny.
– 2023 rok był w naszej ocenie najsłabszym koniunkturalnie okresem dla branży meblarskiej od 1989 – uważa Łukasz Świątek, franczyzodawca Sleeping Expert. – Jednak pomimo dużych branżowych zawirowań udało nam się osiągnąć wzrosty sprzedaży w praktycznie wszystkich punktach handlowych. Na szczęście perspektywa na rok 2024 i kolejne jest optymistyczna. Spodziewamy się poprawy koniunktury, a dla naszych produktów, jakimi są łóżka i materace, kolejnego roku z wzrostami sprzedaży.
Jaka jest recepta Sleeping Expert na utrzymanie dobrych obrotów?
– Od lat nie skupiamy się na najtańszym produkcie. Kierujemy naszą ofertę do grupy ludzi średniozamożnych oraz bogatych. A tacy klienci nie odczuli zbyt mocno na swoich budżetach domowych wzrostu cen np. energii elektrycznej, dzięki czemu zamówienia na nasze łóżka i materace wpływały jak zawsze – wyjaśnia Łukasz Świątek.
W salonach Sleeping Expert klienci mogą dobrać i zamówić łóżka i materace pochodzące od różnych producentów. Ile trzeba wydać, aby spać wygodnie? Koszt zestawu łóżko plus materac może się zaczynać już od 6-8 tys. zł, ale są również produkty z dużo wyszej półki, w cenie kilkudziesięciu tys. zł.
Gdzie i za ile otworzysz salon?
Sieć Sleeping Expert ma obecnie 26 sklepów, w tym 21 franczyzowych. W lutym otwiera swój największy salon łóżek i materacy w Olsztynie. Na początek kwietnia zaplanowane jest natomiast otwarcie w galerii Home Concept w Katowicach.
– Mamy też umowę na punkt w Białymstoku, obecnie szukamy dogodnej lokalizacji w tym mieście. Liczymy na nowych franczyzobiorców, których pozyskamy na Targach Franczyza w marcu w Warszawie. Chcielibyśmy, aby na koniec tego roku nasza sieć liczyła 32-34 sklepy – mówi Łukasz Świątek.
Marka nastawia się na rozwój w miastach liczących minimum 25 tys. mieszkańców. Najlepsze lokalizacje to centra skupiające sklepy z wyposażeniem wnętrz, główne ulice miast, z dostępem do parkingu. Od wielkości miasta zależy też zalecana powierzchnia sklepu. W tych najmniejszych wystarczy już 125 mkw. ekspozycji, ale w przypadku miast powyżej 350 tys. mieszkańców potrzeba przynajmniej 250 mkw. Chyba że mamy do czynienia ze sklepami mieszczącymi się w galeriach wyposażenia wnętrz lub w branżowych parkach handlowych – dla takich lokalizacji, niezależnie od wielkości miasta, obowiązujące jest min.125 mkw. powierzchni.
Koszt uruchomienia salonu Sleeping Expert o powierzchni 150 mkw. to około 200-250 tys. zł.
Jednak na ten rok franczyzodawca przygotował specjalną promocję. Franczyzobiorcy, którzy dołączą do sieci w 2024 r. pokryją tylko 25 proc. kosztów inwestycji. Resztę, czyli trzy czwarte wydatków związanych z uruchomieniem salonu, bierze na siebie franczyzodawca.
– To wyjątkowa okazja, by w atrakcyjnych kosztowo warunkach wejść do naszego biznesu, a później - wzorem naszych obecnych franczyzobiorców - otwierać z nami kolejne punkty – dodaje Łukasz Świątek.
Wsparcie i przychody
Sleeping Expert szczególnie chętnie nawiąże współpracę franczyzową z osobami z branży, np. pracownikami sklepów z łóżkami i materacami, którzy chcieliby przejść na swoje.
– Jesteśmy także otwarci na przyłączenie do sieci już istniejących sklepów z łóżkami i materacami, które chciałyby dalej funkcjonować pod naszą marką – zachęca Łukasz Świątek. – Poza tym nasz biznes to rozwiązanie dla każdego, kto chce działać na własny rachunek i czuje handel.
Koncept nie pobiera opłąty za przystąpienie do sieci. Miesięczne opłaty franczyzowe są zależne od czasu, na jaki podpisuje się umowę. Wsparcie ze strony franczyzodawcy zaczyna się już na etapie poszukiwania lokalu na salon i negocjacji warunków najmu. Obejmuje te projekt salonu, wyposażenie w meble ekspozycyjne, przygotowanie brandingu i reklam zewnętrznych, szkolenia, marketing.
Na jakie średnie przychody miesięczne mogą liczyć sklepy franczyzowe?
– W zależności od lokalizacji i wielkości salonu, a co za tym idzie wysokości inwestycji, średnie przychody wynoszą od 70 do 350 tys. zł miesięcznie – zapewnia Łukasz Świątek.
WIZYTÓWKA SLEEPING EXPERT
Sieć salonów z łóżkami i materacami.
- 26 salonów, w tym 21 franczyzowych
- kwota inwestycji: 200-250 tys. zł przy salonie 150 mkw.
- tegoroczna promocja: franczyzobiorca pokrywa tylko 25 proc. kosztów inwestycji
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


