Nowy rok przyniósł zmiany

Party w Carrefourze
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Klienci sklepów Carrefour Polska zyskali dostęp do nowych, rozbudowanych stref z asortymentem party i karnawałowym. Nowy imprezowy koncept handlowy, który oferuje ponad 1 tys. produktów z kategorii non-food, działa już w siedmiu hipermarketach Carrefour w Polsce, a w najbliższych miesiącach pojawi się w kolejnych 10 lokalizacjach.

Na razie specjalne strefy party są w siedmiu sklepach w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Asortyment jest dostępnych na stałe i podzielony na specjalnie kategorie, m.in. balony, nakrycia stołu (kubeczki, talerzyki, serwetki itp.), dekoracje imprezowe (świeczki, serpentyny, banery, itp.), a także różnego rodzaju produkty niezbędne na przyjęcia tematyczne w różnych stylach oraz urodzinowe.

– Carrefour od wielu lat jest liderem w odpowiedzi na pojawiające się na polskim rynku trendy zakupowe. Jako pierwsi wprowadziliśmy do szerokiej dystrybucji, m.in. spożywcze koncepty Kuchni Świata czy asortyment Zdrowej Półki przeznaczony dla osób o specjalnych potrzebach żywieniowych. Od trzech lat z sukcesem rozwijamy też w Polsce nasz koncept Outletu Carrefour z produktami przemysłowymi, który bardzo przypadł do gustu naszym klientom – mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska. – Teraz przyszedł czas na nowy koncept Party, dzięki któremu klienci mogą kompleksowo wyposażyć się w Carrefour w najważniejsze elementy do przygotowania przyjęć i imprez tematycznych – od balonów okolicznościowych, które można kupić i od razu napełnić w naszych sklepach helem, przez artykuły do dekoracji stołu, papeterię, aż po dekoracje imprezowe. To kolejny przykład konceptu, który oferuje bardzo szeroki wybór i dostępny jest na stałe w naszych sklepach, co wyróżnia nas od konkurencji. Jesteśmy przekonani, że spotka się on z bardzo dobrym przyjęciem ze strony naszych klientów.

Pod szyldem Carrefour Polska działa w Polsce ponad 900 sklepów w sześciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Nowe restauracje w sieci Sfinksa

Sieć lokali gastronomicznych Sfinksa Polska powiększyła się o dwie nowe restauracje. To SPHINX w Toruniu oraz The Burgers w Gdańsku. Oba lokale są prowadzone przez franczyzobiorców. Nowo otwarty SPHINX w Toruniu to powrót marki do dawnej, prestiżowej lokalizacji, czyli przy staromiejskim rynku, w pobliżu pomnika Mikołaja Kopernika. W tym miejscu przez ponad 20 lat działała restauracja, uruchomiona jako jedna z pierwszych w sieci, ale zamknięto ją w pandemii wiosną 2020 roku. Teraz toruński SPHINX pod adresem Żeglarska 31 znów działa i może przyjąć blisko 140 gości. Lokal, w charakterystycznym dla sieci stylu z kolorowymi lampami z tykw i orientalnymi dekoracjami, urządzono na dwóch kondygnacjach. W restauracji przygotowano także strefę zabaw oraz inne udogodnienia dla gości odwiedzających lokal z dziećmi. W cieplejszych miesiącach planowany jest także sezonowy ogródek.

Natomiast w Gdańsku w dzielnicy Morena, Sfinks uruchomił właśnie franczyzowy lokal pod szyldem The Burgers. To marka gastronomiczna, która powstała w Sfinksie jako restauracja wirtualna, czyli dostępna wyłącznie na wynos i w dostawie, a teraz rozwija się także jako koncept stacjonarny. Oferta tej restauracji to głównie burgery w różnych wydaniach. Oprócz Gdańska lokal pod marką The Burgers działa też w Starogardzie Gdańskim.

– W 2024 roku kontynuujemy intensywną pracę nad rozwojem naszej sieci restauracji. Mamy wiele równolegle toczących się projektów w różnych regionach Polski, z czego do dwóch lokali: w Toruniu i Gdańsku możemy już zapraszać gości. Co bardzo nas cieszy, oprócz flagowej marki SPHINX, rozwija się także nasza najmłodsza sieć The Burgers. To marka, o dużym potencjale i zainteresowaniu klientów, a jednocześnie wiążąca się z niższymi nakładami na uruchomienie stacjonarnego lokalu. Interesują się nią też nasi obecni franczyzobiorcy i osoby, które chcą dopiero do nas dołączyć. Mamy duże nadzieje związane z rozwojem tej sieci w tym i kolejnych latach – nie ukrywa Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należą obie sieci gastronomiczne.

Sfinks przygotowuje się do uruchomienia kolejnych restauracji, m.in. w Gliwicach i Opolu.

Saloniki Kolportera się zmieniają

Jedenaście nowych lokalizacji, 36 saloników z nowym wnętrzem i zmiany w wyposażeniu w 382 punktach – to bilans prac w sieci saloników Kolportera w 2023 roku.

– Trendy zakupowe zmieniają się, a my analizując je i śledząc rynek, staramy się odpowiadać na zapotrzebowanie klientów. Dlatego m.in. wprowadzamy nowe kategorie produktów. Rozszerzanie oferty wiąże się również ze zmianami w aranżacji wnętrza. Staramy się także wprowadzać takie rozwiązania, które sprawiają, że saloniki stają się bardziej przyjazne dla klienta, a produkty lepiej wyeksponowane – wyjaśnia Małgorzata Czajewicz, menedżer ds. inwestycji w pionie saloników prasowych Kolportera. – Ubiegły rok obfitował w różne prace związane z ulepszaniem wnętrz w naszych salonikach. W większości z nich, bo aż w 382 punktach, przeprowadzaliśmy zmiany polegające na przystosowaniu regałów i gablot pod nowe produkty, a także wymianie regałów na nowe, przeznaczone na artykuły z konkretnej kategorii. W 36 punktach zmieniliśmy całkowicie wystrój, ich wnętrza zaaranżowano od nowa.

W 2023 roku powstało 11 nowych saloników, m.in. w Warszawie, Toruniu, Koninie czy Ostrowie Wielkopolskim. Kolporter, kierując się zasadą zrównoważonego rozwoju, otworzył nowe punkty także w mniejszych miastach i miejscowościach, takich jak: Pionki, Włoszczowa, Chełmża Sienno, Iwaniska, Milejów i Dukla.

– Saloniki są prowadzone przez naszych ajentów. To bezpieczny model współpracy dla osób prowadzących lub chcących prowadzić własną działalność gospodarczą. Nie wymagamy wkładu własnego, nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat od ajentów. Osoby, które zdecydują się z nami współpracować w tym modelu, nie ponoszą więc ryzyka – mówi Dawid Rychłowski, doradca ds. rekrutacji w Kolporterze. – Szkolimy kandydata na ajenta, a po podpisaniu umowy oddajemy mu w pełni wyposażony i zatowarowany salonik.

Jeśli chodzi o zarobki, Kolporter gwarantuje wynagrodzenie podstawowe i system prowizyjny.

Zmiany w zarządzie i strukturze Grupy Żabka

Grupa Żabka wdraża zmiany związane z kolejnym etapem rozwoju. Do zarządu dołączył Wojciech Krok, obejmując zarządzanie obszarem Żabka Future, skupiającym technologie i innowacje. Dotychczas szefujący temu obszarowi wiceprezes zarządu Tomasz Blicharski objął obszar strategii i rozwoju całej Grupy. Zaś wiceprezeska zarządu Anna Grabowska stanęła na czele nowej jednostki biznesowej – Żabka International.

Tomasz Blicharski ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu różnymi obszarami Grupy, od finansów, przez innowacje, aż do tworzenia nowych obszarów biznesowych. Wcześniej dał się poznać jako lider transformacji cyfrowej i zarządzający procesami M & A.

W ramach Grupy została powołana także nowa jednostka organizacyjna – Żabka International, którą będzie kierować Anna Grabowska w roli wiceprezeski zarządu i dyrektorki zarządzającej. Jednostka będzie wspierać operacyjnie podmioty Grupy na rynkach zagranicznych. Anna Grabowska ma doświadczenie w zarządzaniu wieloma obszarami, m.in. w zakresie strategii konsumenckich, relacji z dostawcami, komunikacji marketingowej i ESG. Przez wiele lat zajmowała się także rynkami poza Polską, co stanowi atut w budowaniu nowych rynków dla Grupy Żabka.

Wojciech Krok, jako nowy członek zarządu, wnosi doświadczenie w obszarze cyfrowym i technologicznym, kluczowym dla funkcjonowania Grupy. Wcześniej tworzył i rozwijał usługi Żabka Jush oraz delio. W ostatnim czasie rozpoczął proces konsolidacji zewnętrznych rozwiązań cyfrowych dla franczyzobiorców i klientów. Dysponuje bogatym doświadczeniem w kierowaniu dużymi zespołami, które od kilku lat z powodzeniem wykorzystuje w ramach Grupy Żabka.

Grupa Żabka stanowi rozwinięcie działalności marki Żabka, znanej wcześniej jako sieć sklepów convenience. W ramach realizacji strategii wielokierunkowego rozwoju struktura została oparta na wyspecjalizowanych jednostkach, takich jak Żabka Polska czy Żabka Future, wspieranych przez funkcje centralne i strategiczne.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €