Dzieje się we franczyzie

Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Od 12 lutego sieć Intermarché obniżyła ceny regularne 500 produktów z podstawowych kategorii spożywczych i do domu, takich jak nabiał, wędliny, napoje czy chemia. Obniżka sięga do 35 proc. Klienci mogą kupić specjalnie oznaczone produkty z różnych, najpopularniejszych kategorii takich jak: nabiał, wędliny, napoje czy chemia.
– Regularnie badamy i sprawdzamy ceny oraz dbamy o to, aby były one niskie, odpowiadały oczekiwaniom naszych klientów i pomagały im w gospodarowaniu budżetem domowym. Kluczowe dla nas jest to, aby trzymać rękę na pulsie i reagować na zmiany rynkowe. W trosce o finanse rodzin, tak mocno dotknięte inflacją, chcemy dać klientom możliwość zakupu najlepszych produktów w niskich cenach. Jednocześnie nie idziemy na żadne kompromisy, dzięki czemu żywność kupowana w Intermarché jest najlepszej jakości – zapewnia Tomasz Walczak, dyrektor marketingu Intermarché.
So Coffee z Too Good to Go
Należąca do Lagardère Travel Retail sieć kawiarni So Coffee nawiązała współpracę z Too Good To Go – firmą działającą na rzecz ograniczania marnowania żywności. W aplikacji Too Good To Go dostępne są teraz paczki niespodzianki z kilkudziesięciu kawiarni So Coffee działających poza lotniskami, a także z kawiarni prowadzonej przez franczyzobiorców, którzy dołączyli do inicjatywy już w ubiegłym roku. Lagardère Travel Retail liczy na to, że w efekcie współpracy w ręce konsumentów trafią setki paczek z żywnością, która w innym wypadku – ze względu na krótką datę ważności – musiałaby być wyrzucona. Decyzję o nawiązaniu stałej współpracy So Coffee z Too Good To Go poprzedziła udana faza testów w sześciu kawiarniach w Warszawie, Częstochowie, Elblągu, Szczecinie i Bielsku-Białej. W ciągu miesiąca, w okresie od 21 grudnia 2023 r. do 17 stycznia 2024 r., użytkownicy aplikacji skorzystali z oferty So Coffee aż 134 razy. Tym samym uratowali niemal 80 proc. oferowanych przez markę nadwyżek żywności.
– Według Banków Żywności w Polsce marnuje się rocznie ok. 4,8 mln ton jedzenia. W skali świata to już 1,3 mld ton. To problem, z którym jako odpowiedzialny biznes mamy obowiązek się zmierzyć. Chcemy, żeby w naszej sieci foodservice straty żywności były ograniczone do minimum. Taki postawiliśmy przed sobą cel i jestem przekonana, że współpraca z Too Good To Go pomoże nam go osiągnąć – mówi Magdalena Charczuk, dyrektor ds. marketingu i innowacji w Lagardère Travel Retail.
Z Too Good To Go współpracuje już inna marka z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce – Costa Coffee. Największa kawiarniana sieć w Polsce dołączyła do aplikacji w czerwcu 2020 r. i dotąd przekazała przez nią ponad 370 tys. paczek z żywnością.
Nowy Berlin Döner Kebap
Berlin Döner Kebap otworzył w Walentynki kolejny lokal. Jest to druga restauracja marki w Grudziądzu. Po Centrum Alfa, przyszła kolej na Galerię Grudziądzką. Generlanie to już 70. lokalizacja sieci na mapie Polski. Otwarcie to, jest o tyle wyjątkowe, że po raz pierwszy restauracja połączyła siły z lokalną kawiarnią – Bodega Cafe. Dzięki temu, udało się stworzyć fuzję gastronomiczną, zwiększającą atrakcyjność miejsca dla lokalnych odbiorców.
Goście nowej restauracji mają do dyspozycji własny, wewnętrzny food court, oddzielny kiosk do składania zamówień czy małą strefę zabaw dla dzieci, która ma zostać ukończona w najbliższym czasie we współpracy z galerią, a także wspomnianą już kawę.
– Otwarcie drugiej lokalizacji w Grudziądzu pokazuje wiarygodność i rozpoznawalność marki. Tym bardziej cieszy, że inwestycji dokonujemy wspólnie z naszymi pierwotnymi franczyzobiorcami z tego miasta. Optymizmem napawa również dobre umiejscowieni Galerii Grudziądzkiej. Znajdujemy się tutaj pomiędzy trzema największymi osiedlami: Lotnisko, Rządz i Strzemięcin. Blisko mamy też do stacji kolejowej i węzła na autostradę A1 – komentuje Karol Kostyrka, menedżer ds. rozwoju Berlin Döner Kebap w Polsce.
Marka Berlin Döner Kebap, obecna jest na polskim rynku od 26 lat. W jej menu znajdziemy zarówno klasyczne kebaby, jak i nowoczesne połączenia smaków. Sieć nie zapomina również o klientach nie jedzących mięsa. W ofercie są potrawy z falafelem czy cypryjskim serem halloumi.
Podsumowania i plany
Multi Ice Group podsumowała 2023 rok. Firma, do której należą takie marki jak LodyBonano, "u Lodziarzy" Wytwórnia Lodów Polskich, Crazy Dog oraz BuBu Bubble Tea otworzyła w tym czasie blisko 50 nowych lokali, w miastach o zróżnicowanej wielkości. Najliczniejsze są sieci lodowe – LodyBonano i "u Lodziarzy" Wytwórnia Lodów Polskich mają w sumie ponad 400 punktów sprzedaży.
– Kluczem do sukcesu naszych marek jest nie tylko wysoka jakość produktów, ale także odpowiednie położenie lokali. Dlatego też dokładamy wszelkich starań, aby nasze punkty były dostępne dla jak największej liczby klientów – podkreśla Radosław Charubin, właściciel Multi Ice Group.
Nowe otwarcia w roku 2023 to np. wyspy BuBu Bubble Tea w Krakowie, Kaliszu czy Szczytnie, lokal stacjonarny w Łomży oraz Piasecznie, przyczepa i wózek lodowy "u Lodziarzy" Wytwórni Lodów Polskich w Międzyrzecu Podlaskim, jak i wyspa BuBu Bubble Tea. Multi Ice Group ma też w planach kolejne punkty. Wkrótce Wytwórnia Lodów Polskich pojawi się w Czyżewie, a w Suwałkach oraz Warszawie rusza przyczepa Crazy Dog.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...