Z kancelarii do franczyzy

Wydatki na inwestycję
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Aneta Kozłowska pracowała w kancelarii prawnej. O prowadzeniu własnej firmy nigdy nie myślała. Jak to często bywa, taki pomysł przyniosło życie.

– Szukaliśmy z mężem łóżka i materaca i bardzo ważna była dla nas kwestia zdrowotna, ponieważ oboje mamy problemy z kręgosłupem – opowiada Aneta Kozłowska. – Mąż zauważył wtedy, że ludzie generalnie coraz częściej zwracają uwagę na komfort snu, że to nowy trend, który można wykorzystać biznesowo.

Zbudować pozycję na rynku

Tą drogą trafili na franczyzę marki Dr Materac. W 2017 roku Aneta Kozłowska otworzyła w Zamościu pierwszy salon pod tym szyldem.

– Przez cały czas pracowałam też na etacie i musiałam jakoś pogodzić te dwie rzeczy – wspomina franczyzobiorczyni. -–Nie było łatwo. Na szczęście pomagał i nadal pomaga mi mąż, podzieliliśmy się obowiązkami.

Sklep mieści się przy ruchliwym rondzie, jest bardzo dobrze widoczny. Ma ok 300 mkw. powierzchni i ekspozycję ok. 40 łóżek i jeszcze większej liczby materacy. Biznes tak wciągnął małżonków, że po roku otworzyli drugi salon, w Chełmie. Ale dopiero w 2023 Aneta Kozłowska zdecydowała się odejść z etatu i dzisiaj poświęca się tylko prowadzeniu firmy.

– Na co dzień jestem w salonach i mam kontakt z klientami – podkreśla Aneta Kozłowska. – Według mnie to kluczowa sprawa w prowadzeniu biznesu w handlu. Trzeba zbudować swoją pozycję na rynku, dbać o obsługę klientów. Dzisiaj ludzie przy wyborze restauracji, sklepu, usługi bardzo często sprawdzają opinie w internecie i kierują się nimi. Dlatego zwracamy na to uwagę. Nadal też poczta pantoflowa jest świetnym kanałem marketingowym. Dziś nasze salony mają bardzo wielu klientów z polecenia.

Franczyzodawca doradza i szkoli

W styczniu Dr Materac otworzył dwa nowe sklepy franczyzowe, w Poznaniu i Bochni, dzięki czemu cała sieć liczy teraz 19 placówek, w tym 11 prowadzonych na licencji.

– Nie zwalniamy tempa, w tym roku planujemy kolejne otwarcia – zdradza Sławomir Iskra, franczyzodawca Dr Materac.

Jak zauważa współwłaściciel marki, sklepy funkcjonują bardzo dobrze i w dużych, i w mniejszych miastach, jak chociażby wspomniana Bochnia.

– Wygrywamy na każdym rynku sprawnym marketingiem, sprawdzonym know how oraz jakością obsługi – podkreśla Sławomir Iskra. – Dużą wagę przykładamy też do lokalizacji. Zdarza się, że nie akceptujemy propozycji potencjalnych franczyzobiorców, bo nie chcemy iść na skróty i czujemy się współodpowiedzialni za powodzenie ich biznesu.

W asortymencie salonów są materace, łóżka, stelaże i akcesoria takie jak poduszki, kołdry, pościel ale można też tu znaleźć meble np. do salonu. Centrala przygotowuje licencjobiorców, nawet tych bez doświadczenia w branży, zapewniając im pakiet szkoleń - od produktowych, przez sprzedażowe, po szkolenia z fizjoterapeutami.

– Mieliśmy szkolenia w fabrykach, gdzie mogliśmy zobaczyć, jak wygląda produkcja materacy „od podszewki” – opowiada Aneta Kozłowska. – Uczyliśmy się jak dobierać materac do potrzeb klienta, jak przygotować ekspozycję, jak generalnie przygotować się do prowadzenia biznesu.

Spokojny sen z Dr Materac

Aneta Kozłowska podkreśla, że klienci są coraz bardziej świadomi, jak istotny jest zdrowy sen i coraz bardziej stawiają na jakość produktów, robiąc przy tym bardziej przemyślane zakupy.

– A inflacja tylko umocniła ten trend – uważa Aneta Kozłowska. – Lepiej wybrać droższy, ale lepszy produkt, który wystarczy na lata, niż tańszy, który trzeba będzie zaraz wymienić.

A Sławomir Iskra dodaje, że dlatego tak ważna jest dziś profesjonalna obsługa klientów.

– Nasi doradcy wiedzą co polecić, jak dobrać produkt. Przeprowadzają mini-wywiad zdrowotny z klientem – podkreśla franczyzodawca Dr Materac. – Bywa, że klienci przychodzą do nas z zamiarem wydania 2,5 tys. zł, a inwestują w zdrowy sen znacznie więcej.

Inwestycja w salon Dr Materac to ok. 800 zł netto za 1 mkw. Do 20. franczyzobiorcy koncept nie pobiera opłaty wstępnej, ani żadnych stałych opłat franczyzowych. Według franczyzodawcy, 95 proc. salonów jest rentownych od pierwszego miesiąca działalności.


 

WIZYTÓWKA DR MATERAC

Sieć sklepów z wyposażeniem sypialni.

  • 19 salonów
  • kwota inwestycji 800 zł netto za 1 mkw.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €