Felix Chicken chce przyspieszyć

Lokal z modułów
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Felix Chicken istnieje od 2001 roku, a od 2013 rozwija sieć poprzez franczyzę.

– W 2018 r otworzyliśmy się na rynki zagraniczne i wtedy powstały lokale na Malcie i Litwie. W tym roku zamierzamy wejść na rynek hiszpański – zapowiada Łukasz Pyszczak, franczyzodawca Felix Chicken. – W Polsce mamy obecnie dwa lokale. W najbliższych miesiącach otwieramy kolejne, w województwie świętokrzyskim. Ostatnie lata poświęciliśmy na rozwój rynków międzynarodowych, a w tym roku przeszliśmy rebranding, wprowadziliśmy koncepcję Felix Chicken Express, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku. Teraz planujemy mocną ekspansję na rynek polski.

W zgodzie z trendami

Specjalność Felix Chicken to kurczak w panierce. W ofercie można znaleźć m.in. burgery, kubełki, sałatki oraz dodatki, takie jak ziemniaczki, pieczarki, krążki cebulowe czy frytki. Ale marka stara się też nadążać za zmieniającymi się gustami klientów.

– Obserwujemy zmiany w zachowaniach klientów, takie jak rosnące zainteresowanie zdrowym odżywianiem i preferencje dotyczące szybkiej obsługi. Dostosowujemy naszą ofertę, aby odpowiadać na te trendy i zapewnić klientom produkty najwyższej jakości oraz systemy zwiększające sprzedaż tj. kioski samoobsługowe – informuje Łukasz Pyszczak. -–Podobnie jeśli chodzi o menu. Ostatnio wprowadziliśmy do oferty Fit Tao Chicken, danie z ryżem i chrupiącymi polędwiczkami, z warzywami przygotowywanymi na parze.

Standard lub ekspres

Koncept chce się rozwijać i w dużych, i w mniejszych miastach. Na tych ostatnich rynkach – według franczyzodawcy – sprawdzi się zwłaszcza format Felix Chicken Express, prowadzony w kontenerze lub przyczepie gastronomicznej. Takie przyczepy i kontenery franczyzodawca dostarcza w pełni wyposażone i gotowe do pracy. Koszt przyczepy to min. 300 tys. zł, kontenera min. 350 tys. zł. Format Felix Chicken Express działa tylko w modelu take away (latem można wystawić kilka stolików dla gości). Ma nieco uproszczone menu, w porównaniu ze standardowym formatem Felix Chicken.

W formacie standardowym Felix Chicken można otworzyć lokal stacjonarny lub modułowy. Ten ostatni jest zbudowany z kontenerów, dostarczanych przez franczyzodawcę. Może stanąć w miejscu, gdzie nie ma możliwości wynajęcia lokalu stacjonarnego. Jego koszt to min. 400 tys. zł, już z pełnym wyposażeniem.

– Natomiast w przypadku tradycyjnego lokalu stacjonarnego kwota inwestycji zaczyna się od 16 tys. zł (w przypadku leasingu) lub 160 tys. zł (bez leasingu) i obejmuje kompleksowe wyposażenie kuchni, w tym maszyny, meble i akcesoria – dodaje Łukasz Pyszczak.

Wsparcie od franczyzodawcy

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 850 zł oraz 1,8 proc. od obrotu na marketing.

– Oferujemy wsparcie na każdym etapie: przed, w trakcie i po otwarciu lokalu – zapewnia Łukasz Pyszczak. – Wsparcie obejmuje m.in. dobór konceptu, projekty technologiczne, kalkulacje, systemy zarządzania i sprzedaży, pomoc w uzyskaniu leasingu oraz wybór urządzeń. Franczyzobiorcy otrzymują też pełne know-how, dostęp do sprawdzonych produktów i dostawców oraz indywidualnego opiekuna.

Franczyzodawca podkreśla, że rentowność biznesu zależy od wielu czynników, w tym lokalizacji, zaangażowania franczyzobiorcy oraz skuteczności wdrożenia modelu biznesowego.

– Dzięki naszemu wsparciu i sprawdzonym strategiom, franczyzobiorcy mogą oczekiwać szybkiego osiągnięcia rentowności, zazwyczaj w ciągu pierwszych kilku miesięcy działalności – dodaje Łukasz Pyszczak.

 

WIZYTÓWKA FELIX CHICKEN

Sieć lokali z kurczakiem w panierce. Istnieje od 2001 roku, od 2013 udostępnia licencję na biznes.

  • inwestycja od 160 tys. zł (16 tys. zł przy skorzystaniu z leasingu)
  • 2 modele biznesu
  • opłata wstępna 6 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €