ARGO - Grupa trzymająca fikcję

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy ktoś z Państwa słyszał o „harmonii na łączach”, „magii infolinii” albo „pozawerbalnych możliwościach przez telefon” jako usługach dla branży franchisingu? Czy któraś sieć chciałaby skorzystać z „możliwości bezpośredniej informacji ustnej” na targach Dom i Ziemia? To właśnie proponuje ARGO. Użycie śmiesznego języka WooDoo i zaśmiecanie nam skrzynek pocztowych nie jest jeszcze powodem wpisania na Czarną Listę. Ale bezceremonialne oszukiwanie sieci franczyzowych już tak. W ARGO nic bowiem nie wiedzą o franchisingu, nawet nie umieją udawać, że wiedzą.

Firma z kapelusza

Grupę ARGO wymyśliła Żaneta Olszewska ze Szczecina. Tymczasem grupa ARGO nie istnieje pod adresem, który podaje, a telefonistka z centrali twierdzi, że mieści się tam inna firma - Konkordia. Grupa ARGO nie została nigdzie zarejestrowana, nie ma osobowości prawnej, osoba podająca się za jej pracownika szczerze informuje, że za usługi Grupy ARGO faktury wystawia inna firma.

Pani Olszewska podszywa się pod istniejąca firmę. Prawdziwa firma ARGO to znana, renomowana gdańska spółka, importer materiałów i sprzętu biurowego. Dyrektor handlowy prawdziwej ARGO był zdumiony, że ktoś używa ich nazwy.

Dziennikarskie śledztwo - kłamstwo ma krótkie nogi

Nieistniejąca Grupa ARGO pisze w ofercie skierowanej do sieci: „działamy w oparciu o merytoryczne wzorce i wsparcie luksemburskiej grupy kapitałowej Fifalux z siedzibą w Luksemburgu oraz brytyjskiej spółki Ashley.” Grupa ARGO/Żaneta Olszewska kłamie. Sprawdziliśmy w Konsulacie Luksemburgu i w Ambasadzie Wlk. Brytanii, w odpowiedniku polskiego Krajowego Rejestru Sądowego. Firmy, na które powołuje się ARGO nie istnieją. Nie ma ich nawet w internecie.

W Anglii rejestracja spółek w tzw. Companies House jest obowiązkowa, a posiadanie strony internetowej jest już standardem działania.

Prawdopodobnie firmy ARGO, Fifalux i Ashley istnieją tylko w głowie twórców. Na pytanie do Grupy ARGO czym zajmują się wspomniane firmy, nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi.

Grupa ARGO powołuje się także na patronat medialny Businessman Magazine nad swoim projektem. Otrzymaliśmy oficjalny list z biura reklamy pisma zaprzeczający, że sprawuje jakikolwiek patronat nad działaniami ARGO lub akcją związaną z franchisingiem, tak samo zaprzeczyła Telewizja Szczecin.

Firma PROFIT system jest wydawcą miesięcznika Franchising Info. Nazwa ta jest prawnie chroniona i zarejestrowana przez sąd jako własność spółki. Tymczasem Grupa ARGO oferuje usługi infolinii o nazwie Franchising Info. Jest to przemyślane działanie mające na celu skorzystanie z prestiżu naszej marki. Jeżeli Grupa ARGO będzie prowadzić jakąkolwiek działalność pod naszą marką, PROFIT system poweźmie kroki prawne zmierzające do ochrony naszej własności.

Franczyzodawcy nie cierpią plagiatorów

Środowisko franchisingowe jest bardzo czułe na wszelkie informacje o podrabianiu logo sieci czy sposobu działalności. W końcu największym dobrem sieci jest właśnie marka sprzedawana franczyzobiorcom. Ochrona jej oryginalności to codzienna praca. Niestety, co pewien czas na rynku pojawiają się plagiatorzy. Z próbami „podrabiania” swoich punktów franchisingowych na polskim rynku musiały już walczyć takie sieci jak Collagena, English First i Mamuśka.

- Każdy sukces przyciąga wszelkiej maści cwaniaków i plagiatorów – mówi Grzegorz Chmielarski, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców. – W środowisku dawców licencji powinniśmy się wspierać informując się wzajem o takich działaniach i przestrzegać przed oszustami. Ważną role w tym względzie może spełnić nasza Organizacja.

Komentarz redakcji

Popularność portalu franchising.pl spowodowała nieuchronne próby wykorzystania marki portalu. Pojawiły się firmy, które podszywając się pod portal, próbują sprzedawać sieciom franczyzowym jakieś usługi w internecie. Prosimy więc o ostrożność i informowanie Redakcji o próbach nieuczciwego podszywania się pod Franchising.pl. Dziękujemy za dotychczasowe informacje. My ze swej strony obiecujemy informować Państwa o wszystkich próbach podszywania się pod marki i koncepty sieci franczyzowych.

Arkadiusz Słodkowski
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Arkadiusz Słodkowski
ekspert, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €