Biznes, który daje wolność

Szybka zmiana
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Od kwietnia do końca września ubiegłego roku liczba świderków sprzedanych w całej sieci wynosiła ok. 3 mln. sztuk miesięcznie.

– To produkt wysokomarżowy. Koszt wyprodukowania jednego loda wynosi 1,25 zł, natomiast jego cena sprzedaży to 7 zł. Model franczyzowy opiera się na prostych, ale skutecznych zasadach. Produkcja lodów jest szybka, prosta i tania – podkreśla Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery, do której należy marka Lodolandia.

W tej chwili pod marką Lodolandia funkcjonuje kilkaset punktów. Oznacza to, że sieć zajmuje obecnie 20 proc. branży street food w Polsce. 

Kobiety dają radę

W grupie franczyzobiorców Lodolandii jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie. Koncept daje zarówno możliwość zarobku, jak też swobodę i niezależność. Zarządzanie punktem franczyzowym jest elastyczne, można połączyć je z wychowywaniem dzieci i prowadzeniem domu. Właśnie dlatego jest szczególnie atrakcyjne dla matek, które chcą pogodzić pracę z życiem rodzinnym, ale także dla kobiet, które oprócz biznesu cenią sobie wolny czas i niezależność.

– Praca na etacie dyktuje rytm całego dnia. Dlatego zdecydowałam się na własny biznes, by wyzwolić się z zewnętrznie narzuconego rygoru i móc samodzielnie o sobie decydować. Dzięki temu mam czas dla siebie i rodziny – mówi Edyta Węc, franczyzobiorczyni Lodolandii. 

Pani Edyta do sieci dołączyła cztery lata temu i w tej chwili zarządza czterema punktami Lodolandia. Co ciekawe, punkty oddalone są od siebie dobre kilkaset kilometrów. Mieszczą się w Legionowie, Łodzi, Zduńskiej Woli i w Poznaniu.

– Obawiałam się dużej odległości, ale można to wszystko poukładać – zapewnia Edyta Węc. – Pozwala na to m.in., system IT i kamery, dzięki którym można zdalnie kontrolować sprzedaż, stan kasy oraz mieć podgląd na punkt i obsługę klientów. 

Ponad dwa lata temu Edyta Węc połączyła dwa punkty Lodolandii z konceptem Kołacz na Okrągło. Teraz od kwietnia do końca września sprzedaje lody świderki, gofry, desery, buble tea, napoje chłodzące, a od października do końca marca w ofercie są kołacze, churrosy, gofry bąbelkowe, pączki oraz gorące napoje. Zamiana punktu Lodolandia na Kołacz na Okrągło zajmuje 2-3 godziny. Maszyna do lodów wymieniana jest na urządzenie do wypieku kołaczy. Zmieniana jest także część zewnętrzna punktu oraz menu. Dzięki temu franczyzobiorcy nie tracą dnia sprzedaży i zarabiają przez 12 miesięcy w roku.

Biznes zamknięty w przyczepie

Są trzy możliwości dołączenia do sieci Lodolandia & Kołacz na Okrągło. Do wyboru jest zakup przyczepy, leasing lub wynajem. W tym przypadku firma całkowicie bierze na siebie koszt inwestycji w punkt sprzedaży. Franczyzobiorca musi jedynie dysponować środkami własnymi w wysokości 35 tys. zł. Sweet Gallery przekazuje mu gotowy punkt sprzedaży, z pełnym wyposażeniem. Takie rozwiązanie pozwala w najbezpieczniejszy sposób otworzyć własną działalność. Firma przekazuje franczyzobiorcom biznes „pod klucz”, z pełnym wyposażeniem, gotowym do funkcjonowania. Cały biznes zamknięty jest w jednej przyczepie, która pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni oraz magazynu.

Franczyzobiorcy nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii. Każdy zostaje przeszkolony według standardów sieci. Szkolenie podzielone jest na dwa bloki. Pierwszy obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego prowadzenia punktu, czyli umiejętności przygotowania lodów i deserów. Drugi blok szkoleniowy to teoretyczne aspekty prowadzenia punktu, m.in.: pełna organizacja biznesu, łącznie z kosztami i finansami, układaniem planu pracy pracowników i nadzorowaniem wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie. 

Firma samodzielnie wyszukuje lokalizacje dla franczyzobiorców. Punkty powstają najczęściej przy centrach handlowych, blisko ich głównego wejścia, na skwerach, w parkach oraz w miejscowościach już nawet kilkutysięcznych.

 

WIZYTÓWKA LODOLANDIA&KOŁACZ NA OKRĄGŁO

Sieć franczyzowych punktów z lodami świderkami i wegierskimi kołczami.

  • inwestycja od 35 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €