Rozwój pomimo dużej konkurencji

– Choć rynek w branży spożywczej jest bardzo konkurencyjny, nadal można na nim otwierać rentowne sklepy – mówi Monika Kosz-Koszewska, rzecznik prasowy Grupy Chorten.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Czy trudno dzisiaj rozwijać biznes w branży spożywczej? Jak Chorten radzi sobie z dużą konkurencją?
Rynek handlu w branży spożywczej rzeczywiście jest bardzo konkurencyjny i nasycony zagranicznymi sieciami handlowymi. Ale nadal można w tej branży prowadzić rentowne sklepy. W naszym przypadku ważna jest przede wszystkim lokalizacja blisko miejsca zamieszkania klientów i wybór produktów, których nie ma w dyskontach. Szeroka lada mięsno-wędliniarska z regularnymi dostawami, pieczywo z lokalnych piekarni, rozbudowane ofertowo stoisko nabiałowe, duży wybór alkoholi i piw, w tym regionalnych, produkty delikatesowe – to wyróżniki, dzięki którym sklepy polskich właścicieli przyciągają konsumentów.
Oczywiście niezależnemu detaliście jest trudniej uzyskać dobre warunki handlowe u producentów i dystrybutorów, dlatego działanie w takiej grupie, jak Chorten, daje możliwość korzystania na efekcie skali i oferowania klientom dobrych cen.
Jak Państwo oceniają potencjał rynku w najbliższym czasie?
Jesteśmy przekonani, że przyszłość polskiego handlu zależy od decyzji właścicieli sklepów, czy wesprą swoją działalność współpracą z solidnym partnerem biznesowym. Sklepy spożywcze oferują produkty pierwszej potrzeby, a więc klienci zawsze będą, ale trzeba o nich zawalczyć szeroką ofertą, atrakcyjnymi promocjami i dobrą obsługą, która potrafi doradzić. Nie bez znaczenia jest rozpoznawalność marki, a o za tym idzie oferty sklepu. Wspieramy kupców, by ich biznesy były jak najbardziej rozwojowe, oferując m.in. wsparcie handlowe, marketingowe i szkoleniowe. Jesteśmy jak trener, który pomaga w zbudowaniu dobrej kondycji.
Ile kosztuje otwarcie sklepu pod szyldem Chorten?
Dołączenie do Grupy Chorten nie wiąże się z żadnymi kosztami. Współpracę nawiązują z nami sklepy już działające na rynku lub właściciele, którzy wkrótce planują otwarcie placówki. Wielu partnerów przechodzi do nas po prostu rezygnując z innej sieci i wybierając nasz model wsparcia handlu i niezależność, jaką dajemy w zarządzaniu. Są to punkty w bardzo różnych formatach, od minimarketu po markety, ale także sklepy specjalistyczne, alkoholowe i mięsne. To my ponosimy koszty obrandowania zewnętrznego placówki, co poprawia jej widoczność i rozpoznawalność wśród klientów. Jesteśmy w stanie pomóc właścicielom w tańszym zakupie sprzętu i mebli, projekcie aranżacji czy remodelingu, wspieramy inwestycje, ale to od nich zależy standard lokalu i wyposażenia.
Jakie są opłaty w trakcie współpracy?
Nie pobieramy opłaty franczyzowej. Sklepy partnerskie ponoszą opłatę administracyjną, która jest zróżnicowana ze względu na rodzaj współpracy. My natomiast wypłacamy sklepom bonusy retrospektywne uzyskiwane od producentów i dystrybutorów, które są regularnym zastrzykiem pieniędzy dla właścicieli sklepów np. na inwestycje w dalszy rozwój biznesu. Nasze umowy nie są obwarowane żadnymi karami finansowymi, mają miesięczny okres wypowiedzenia, więc każdy w Grupie Chorten działa dla zysku, nie ma tu ryzyka biznesowego, jak w wielu innych ofertach franczyzowych. Od innych konceptów odróżnia nas to, że powstaliśmy z inicjatywy właścicieli sklepów i działamy w ich interesie.
Ile sklepów działa w sieci Chorten? Jakie są plany na ten rok?
Współpracujemy obecnie z blisko 2,7 tys. sklepami partnerskimi w całej Polsce. W minionym roku przybyło nam blisko 200 nowych partnerów. W każdym miesiącu podpisujemy od kilkunastu do kilkudziesięciu umów w całym kraju, więc nasz model współpracy cieszy się rosnącym zainteresowaniem.
WIZYTÓWKA CHORTEN
Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.
- 2,7 tys. sklepów w Polsce
- 200 nowych sklepów partnerskich w minionym roku
- brak opłat licencyjnych
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...