Intermarché wierzy w przyszłość
Sieć stawia na nowe technologie i przyciąganie do siebie właścicieli niezależnych sklepów. Jak jeszcze chce się rozwijać?
Intermarché po okresie restrukturyzacji wraca na ścieżkę rozwoju. W ostatnim czasie zweryfikowała swoje modele biznesowe i formaty handlowe.
– W minionym roku odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży i dobrą rentowność centrali zakupowej oraz sklepów Intermarché. Nasz model współpracy sprawdził się więc w trudnych warunkach – mówi Bartłomiej Tarłowski, menedżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Grupy Muszkieterów.
Transformacja technologiczna
Sprzedaż sieci, bez stacji paliw, wzrosła o 11,5 proc. na stałej powierzchni. Natomiast łączny obrót ze stacjami paliw wyniósł 6,5 mld zł.
Firma w ostatnim czasie wprowadziła programy lojalnościowe i akcje promocyjne.
– Pomimo trudnej sytuacji rynkowej, wychodziliśmy naprzeciw potrzebom klientów i poszerzyliśmy ofertę promocji oraz programów rabatowych – mówi Bartłomiej Tarłowski.
Ponadto w ramach trwającej transformacji technologicznej, we wszystkich supermarketach i na stacjach paliw na terenie całej Polski sieć wdrożyła nowy system kasowy, pozwalający na skuteczniejsze identyfikowanie indywidualnych potrzeb konsumentów. Trwa również stopniowe wdrażanie systemów kas samoobsługowych w sklepach Intermarché, które są dostępne już w 50 proc. placówek w Polsce. Sieć zainicjowała także działania oszczędnościowe, wśród których kluczową jest montaż instalacji fotowoltaicznych w sklepach. W 2023 roku w sklepach zadebiutowała nowa, parasolowa marka „O la la!”, oferująca przystępne cenowo, dobrej jakości artykuły spożywcze.
Intermarché stworzyło też osobny model, przeznaczony dla właścicieli sklepów niezależnych.
– Chcemy zaprosić ich do współpracy, aby razem czerpać z niej korzyści i satysfakcję – tłumaczy Bartłomiej Tarłowski.
Nieuchronna konsolidacja
Firma zdaje sobie też sprawę z dużego nasycenia konkurencji oraz nieuchronności konsolidacji polskiego rynku.
– Mamy pełną świadomość, że konsolidacja polskiego rynku dystrybucyjnego będzie postępować, a wręcz przyspieszać i zamierzamy być aktywnym uczestnikiem tego procesu. Uważamy także, że na rynku jest miejsce na solidny supermarket. Klienci powinni mieć dostęp do formatu, który znajduje się między dyskontem a sklepem osiedlowym. To jest właśnie miejsce dla Intermarché – mówi Bartłomiej Tarłowski.
Dołączenie do Intermarché wymaga przejścia przez proces rekrutacji.
– Zwracamy w nim uwagę na determinację kandydata i gotowość do prowadzenia własnego biznesu pod szyldem Intermarché. Wymagamy koncentracji na naszym biznesie oraz uznania naszych zasad i wartości, a także odbycia czteromiesięcznego szkolenia. Sam proces rekrutacji składa się z siedmiu etapów. Jest wymagający, ale daje szansę każdej ze stron upewnić się, że chcą razem budować swoją przyszłość zawodową – mówi Bartłomiej Tarłowski.
W tym roku sieć planuje uruchomić dziesięć nowych supermarketów. Obecnie sieć zrzesza 250 przedsiębiorców. Aby do niej dołączyć, trzeba posiadać wkład własny rzędu min. 400 tys. zł. To ok. 20 proc. kosztów całej inwestycji. Taki kapitał pozwala na uzyskanie dobrych warunków finansowania biznesu. W przypadku przejęcia istniejącego sklepu trzeba dysponować znacznie wyższym kapitałem, który może wynieść nawet 1,5 mln zł.
Opłata za korzystanie z marki Intermaché wynosi 0,525% od obrotu brutto. Do tego dochodzi składka na realizację audytów i doradztwo w obszarze jakości oraz szkolenia pracowników w wysokości 0,115% od obrotu brutto. Są to opłaty, które wracają do przedsiębiorców w postaci usług i wsparcia w prowadzeniu sklepów.
WIZYTÓWKA INTERMARCHE
Sieć marketów spożywczych.
- Około 250 sklepów
- Inwestycja – min. 400 tys. zł wkładu własnego
- Opłaty – za korzystanie z marki – 0,525 proc. od obrotu brutto + 0,115 proc. od obrotu brutto za realizację audytów, doradztwo i szkolenia
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


