Top Secret otwiera kolejne sklepy
Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
Jak informowaliśmy na początku roku, dotychczasowy właściciel Top Secret, czyli spółka Redan zdecydowała o sprzedaży sklepów tej sieci spółce Greenpoint.
– Aktualnie jesteśmy w trakcie procesu przejęcia znaku Top Secret – informuje Tomasz Nowicki, koordynator ds. inwestycji i rozwoju w marce Top Secret i Greenpoint. I zapewnia, że obie marki rozwijają się i będą rozwijać się nadal równolegle.
– Podpisaliśmy już pierwsze umowy z franczyzobiorcami, którzy chcieli dołączyć do naszej sieci. Pierwsze sklepy własne lub hybrydowe zostały otwarte na przełomie stycznia i lutego. Franczyzobiorcy skorzystali z dostępnych modeli współpracy: albo w oparciu o sprzedaż wybranego asortymentu marki Top Secret lub Greenpoint albo sprzedaż hybrydową, czyli obie marki w jednym salonie – dodaje Tomasz Nowicki.
Nie tylko dla znawców mody
Sieć Top Secret składa się w tej chwili z 20 sklepów własnych oraz ponad 80 sklepów franczyzowych. Nowe chce otwierać już w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców, zwłaszcza na tych rynkach, gdzie marka ma najmniej placówek.
– Tak naprawdę nie zawsze trzeba znać się na modzie lub branży fashion, aby zostać naszym franczyzobiorcą – podkreśla Tomasz Nowicki. -–Nasz model współpracy udostępnia franczyzobiorcom zestaw narzędzi oraz know-how, pokazujący jak prowadzić ten biznes. Mamy bardzo elastyczne podejście do współpracy. Tak jak wspomniałem, od dłuższego czasu współpracujemy też z franczyzobiorcami, którzy działają w oparciu o model multibrandu, czyli marka Top Secret lub Greenpoint jest jedną z marek oferowanych przez ich salon sprzedaży. Nie zamykamy się na żadne opcje.
Powierzchnia sklepu to min. 80 mkw. Najlepiej sprawdzają się jednak większe, wielkości ok. 120 mkw., bo pozwalają na lepszą prezentację i ekspozycję produktów.
– Chętnie otwieramy sklepy w galeriach handlowych, ale bierzemy także pod uwagę wolnostojące lokale przy ulicach o dużym natężeniu ruchu – mówi Tomasz Nowicki.
Zazwyczaj inwestycja w sklep wynosi 60-80 tys. zł.
– Choć warunki finansowe inwestycji zależą tak naprawdę od konkretnego lokalu, na który zdecyduje się franczyzobiorca. Zdarza się, że aby rozpocząć działalność wystarczy 20 tys. zł – dodaje Tomasz Nowicki.
Franczyzobiorcy nie ponoszą kosztów związanych z towarem, ponieważ Top Secret działa w systemie depozytowym. Centrala rozlicza się z franczyzobiorcą ze sprzedaży produktów.
Klienci znów wydają
Franczyzodawca Top Secret pomaga wybrać lokal i przygotować projekt sklepu. Franczyzobiorcy otrzymują wsparcie od działu marketingu, VM, sprzedaży. Biorą udział w szkoleniach sprzedażowych, otrzymują materiały marketingowe i promocyjne. Regionalni kierownicy sprzedaży analizują bieżące wyniki sklepów franczyzowych i wdrażają działania stymulujące sprzedaż.
Licencjobiorcy nie muszą osobiście pracować w sklepach, choć wiadomo, że im większe zaangażowanie w biznes, tym lepsza sprzedaż. Średni zwrot z inwestycji, według danych franczyzodawcy, następuje po 12-18 miesiącach współpracy.
– Z pewnością okres pandemii, później wojny w Ukrainie oraz wysokiej inflacji wyhamował okresowo konsumpcję. Widzimy jednak obecnie powrót klientów do częstszych zakupów, większą skłonność do wydawania, wzrost wartości paragonów, szczególnie w kategorii odzieży kobiecej – zauważa Tomasz Nowicki. – Uważamy, że ta tendencja wzrostowa będzie zachowana, czego dobrym przykładem jest najlepszy jak dotąd sprzedażowo pierwszy kwartał tego roku. Liczymy, że to będzie bardzo dobry rok dla branży modowej, szczególnie w kategorii mody damskiej.
WIZYTÓWKA TOP SECRET
Sieć sklepów z odzieżą damską i męską. Marka ma 25 letnie doświadczenie na rynku.
- 20 sklepów własnych, ponad 80 franczyzowych
- średnia inwestycja 60-80 tys. zł
- miasta powyżej 20 tys. mieszkańców
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży moda
4F
Stoiska depozytowe z odzieżą sportową
Blue Shadow
Sklepy z odzieżą damską
Bridal Space
Salony mody ślubnej
Cipo&Baxx
Sklepy z odzieżą casual
Gatta
Sklepy z bielizną i wyrobami pończoszniczymi
Greenpoint
Sklepy z odzieżą casual
Molton
Sklepy z odzieżą damską
Moodo
Sklepy z odzieżą damską
Pako Jeans
Sklepy z odzieżą męską
Reporter Young
Sklepy z odzieżą młodzieżową
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

