Top Secret otwiera kolejne sklepy

Tomasz Nowicki, koordynator ds. inwestycji i rozwoju w marce Top Secret i Greenpoint:
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak informowaliśmy na początku roku, dotychczasowy właściciel Top Secret, czyli spółka Redan zdecydowała o sprzedaży sklepów tej sieci spółce Greenpoint.

– Aktualnie jesteśmy w trakcie procesu przejęcia znaku Top Secret – informuje Tomasz Nowicki, koordynator ds. inwestycji i rozwoju w marce Top Secret i Greenpoint. I zapewnia, że obie marki rozwijają się i będą rozwijać się nadal równolegle. 

– Podpisaliśmy już pierwsze umowy z franczyzobiorcami, którzy chcieli dołączyć do naszej sieci. Pierwsze sklepy własne lub hybrydowe zostały otwarte na przełomie stycznia i lutego. Franczyzobiorcy skorzystali z dostępnych modeli współpracy: albo w oparciu o sprzedaż wybranego asortymentu marki Top Secret lub Greenpoint albo sprzedaż hybrydową, czyli obie marki w jednym salonie – dodaje Tomasz Nowicki.

Nie tylko dla znawców mody

Sieć Top Secret składa się w tej chwili z 20 sklepów własnych oraz ponad 80 sklepów franczyzowych. Nowe chce otwierać już w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców, zwłaszcza na tych rynkach, gdzie marka ma najmniej placówek.

– Tak naprawdę nie zawsze trzeba znać się na modzie lub branży fashion, aby zostać naszym franczyzobiorcą – podkreśla Tomasz Nowicki. -–Nasz model współpracy udostępnia franczyzobiorcom zestaw narzędzi oraz know-how, pokazujący jak prowadzić ten biznes. Mamy bardzo elastyczne podejście do współpracy. Tak jak wspomniałem, od dłuższego czasu współpracujemy też z franczyzobiorcami, którzy działają w oparciu o model multibrandu, czyli marka Top Secret lub Greenpoint jest jedną z marek oferowanych przez ich salon sprzedaży. Nie zamykamy się na żadne opcje.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Powierzchnia sklepu to min. 80 mkw. Najlepiej sprawdzają się jednak większe, wielkości ok. 120 mkw., bo pozwalają na lepszą prezentację i ekspozycję produktów.

– Chętnie otwieramy sklepy w galeriach handlowych, ale bierzemy także pod uwagę wolnostojące lokale przy ulicach o dużym natężeniu ruchu – mówi Tomasz Nowicki.

Zazwyczaj inwestycja w sklep wynosi 60-80 tys. zł.

– Choć warunki finansowe inwestycji zależą tak naprawdę od konkretnego lokalu, na który zdecyduje się franczyzobiorca. Zdarza się, że aby rozpocząć działalność wystarczy 20 tys. zł – dodaje Tomasz Nowicki.

Franczyzobiorcy nie ponoszą kosztów związanych z towarem, ponieważ Top Secret działa w systemie depozytowym. Centrala rozlicza się z franczyzobiorcą ze sprzedaży produktów.

Klienci znów wydają

Franczyzodawca Top Secret pomaga wybrać lokal i przygotować projekt sklepu. Franczyzobiorcy otrzymują wsparcie od działu marketingu, VM, sprzedaży. Biorą udział w szkoleniach sprzedażowych, otrzymują materiały marketingowe i promocyjne. Regionalni kierownicy sprzedaży analizują bieżące wyniki sklepów franczyzowych i wdrażają działania stymulujące sprzedaż.

Licencjobiorcy nie muszą osobiście pracować w sklepach, choć wiadomo, że im większe zaangażowanie w biznes, tym lepsza sprzedaż. Średni zwrot z inwestycji, według danych franczyzodawcy, następuje po 12-18 miesiącach współpracy.

– Z pewnością okres pandemii, później wojny w Ukrainie oraz wysokiej inflacji wyhamował okresowo konsumpcję. Widzimy jednak obecnie powrót klientów do częstszych zakupów, większą skłonność do wydawania, wzrost wartości paragonów, szczególnie w kategorii odzieży kobiecej – zauważa Tomasz Nowicki. – Uważamy, że ta tendencja wzrostowa będzie zachowana, czego dobrym przykładem jest najlepszy jak dotąd sprzedażowo pierwszy kwartał tego roku. Liczymy, że to będzie bardzo dobry rok dla branży modowej, szczególnie w kategorii mody damskiej.

 

WIZYTÓWKA TOP SECRET

Sieć sklepów z odzieżą damską i męską. Marka ma 25 letnie doświadczenie na rynku.

  • 20 sklepów własnych, ponad 80 franczyzowych
  • średnia inwestycja 60-80 tys.
  • miasta powyżej 20 tys. mieszkańców

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €