Delikatesy Centrum stawiają na technologię

Półtora tysiąca sklepów
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Delikatesy Centrum, sieć marketów spożywczych należąca do grupy Eurocash, w tym roku świętuje swoje dwudziestopięciolecie. Marka na koniec trzeciego kwartału 2023 roku miała ok. 1500 sklepów, z których mniej więcej 40 proc. to sklepy własne. Działają one w trzech formatach.

– Ten, który sprawdza się najlepiej to przedział 250-400 mkw. sali sprzedaży. Mniejszy format 150-250 mkw. dotyczy gównie sklepów w dużych i większych miastach, a większy, rzędu 400-600 mkw. sali sprzedaży, to przede wszystkim sklepy w mniejszych, gminnych miejscowościach, gdzie jest duża konkurencja sklepów wielkopowierzchniowych – mówi Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza.

Strategia 2.0

W ostatnim czasie Delikatesy mocno stawiają na nowe technologie.

– W ubiegłym roku ogłosiliśmy dla Delikatesów Centrum nową strategię 2.0, która jest realizowana przy szerokim udziale franczyzobiorców. W bieżącym roku nadal będziemy się skupiać na jej realizacji – mówi Marek Lipka.

Delikatesy będą też dalej inwestować w działania prokonsumenckie, w tym aplikację konsumencką Delikarta. Rabaty, vouchery, regularne promocje oraz akcje specjalne, takie jak m.in. Łappacz pozwoliły jej użytkownikom zaoszczędzić w minionym roku ponad 250 mln zł.  

– Bardzo ważne jest dla nas także ułatwianie i usprawnianie pracy sklepów w oparciu o innowacyjne technologie. Do tej pory zautomatyzowaliśmy proces zamówień w sieci przy wykorzystaniu algorytmu, który pozwala na wyliczenie propozycji zamówień, co przełożyło się na optymalizację czasu zespołów i lepsze dostosowanie ilości zamówionego towaru do potrzeb danej placówki. W wielu sklepach są już kasy samoobsługowe, także z umiejętnością rozpoznawania produktów, które zmniejszyły kolejki i odciążyły pracowników sklepów – mówi Marek Lipka.

Ponadto Delikatesy wdrażają aplikację mobilną do zdalnego zarządzania operacjami w sklepie. Umożliwi ona zarządzanie franczyzobiorcom całą siecią sklepów za pomocą jednego intuicyjnego narzędzia, które pozwoli na komunikację, generowanie odpowiednich zadań i dostęp do raportów online.

– Dla lokalnych sklepów chcemy być nie tylko operatorem systemu franczyzowego, ale także platformą technologiczną znacznie usprawniającą ich funkcjonowanie – podsumowuje Marek Lipka.

Bez zaangażowania ani rusz

Warunki do prowadzenia sklepów spożywczych są dzisiaj wymagające.

– Biznes w branży spożywczej łatwiej prowadzić w ramach rozpoznawalnej marki i ze wsparciem stabilnego partnera. Nasi partnerzy mogą liczyć na atrakcyjne warunki u dostawców – dzięki naszej sile zakupowej, a także na świetną logistykę i rozwiązania cyfrowe. Nie bez znaczenia jest również udzielane z naszej strony wsparcie marketingowe – to dziś jedno z kluczowych działań na tak konkurencyjnym rynku. Dodatkowo w ramach m.in. Akademii Umiejętności Eurocash nasi franczyzobiorcy mogą podnosić swoją wiedzę czy umożliwiać rozwój pracownikom swoich sklepów, a także wspierać ich marketingowo, co jest kluczowe na tak konkurencyjnym rynku – mówi Marek Lipka.

Podkreśla, że pomimo dużej pomocy franczyzodawcy, ważne jest także ogromne zaangażowanie zarówno franczyzobiorcy, jak i jego pracowników.

Zainteresowanie otwarciami nowych sklepów pod szyldem Delikatesów Centrum jest na podobnym poziomie co w poprzednim roku.

– Przy nowych obiektach bazujemy na współpracy z naszymi franczyzobiorcami w sieci, ale też aktywnie pozyskujemy nowych na rynku – mówi Marek Lipka.  

Firma współpracuje z różnymi franczyzobiorcami: zarówno takimi, którzy prowadzą jeden sklep, jak i tymi, którzy mają ich kilkanaście. Zwrot z inwestycji zależy od indywidualnego biznesplanu, ale także od lokalizacji czy metrażu sklepu.

– Ogromny potencjał rozwoju marki widzimy z franczyzobiorcami, którzy operują 5-10 sklepami. Ale już w ramach jednego lokalu współpraca może układać się świetnie i generować naprawdę dobre wyniki – mówi Marek Lipka.

Od franczyzobiorcy firma oczekuje przede wszystkim posiadania odpowiednich środków finansowych i doświadczenia w handlu.

WIZYTÓWKA SIECI DELIKATESY CENTRUM

Sieć sklepów spożywczych.

  • liczba placówek – ok. 1500
  • kwota inwestycji – ustalana indywidualnie
  • najlepiej sprawdza się sklep o powierzchni 250-400 mkw.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €