Carrefour z ambitnym planem
– Nasz główny cel to dalsza ekspansja i umacnianie pozycji na rynku franczyzowym – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Przy tym najważniejsza dla marki pozostaje jakość, a nie liczba otwieranych placówek.
– Zamierzamy kontynuować rozsądne otwieranie sklepów, które będą szybko generować zyski, co stanowi solidną podstawę dla przyszłości naszej i naszych partnerów biznesowych. Obok rozwoju franczyzowego w tym roku planujemy także kilkanaście otwarć sklepów własnych. Będą to hiper- i supermarkety – mówi Wojciech Sypień.
Jego zdaniem w Polsce jest jeszcze miejsce na nowe markety.
– Jak pokazują analizy rynkowe, mamy jeszcze bardzo dużo miejsca na nowe supermarkety, a także sklepu formatu convenience. Właśnie w te dwa modele bardzo mocno inwestujemy i poszukujemy partnerów franczyzowych do wspólnego rozwoju – mówi Wojciech Sypień.
Dodaje, że w ostatnim czasie firma pracowała nad rentownością poszczególnych formatów, a także adaptowała swoją strategię i asortyment do aktualnych potrzeb klientów, mocno dotkniętych wysoką inflacją i rosnącymi kosztami życia.
Carrefour wychodzi ze swoją ofertą franczyzową też do właścicieli sklepów niezrzeszonych. Ponadto firma zapewnia, że nie pozostawia bez pomocy sklepów, którym trudno osiągnąć rentowność. Mogą one liczyć na konkretne wsparcie oraz rozwiązania, które pomogą przetrwać trudne czasy i wyjść na prostą.
– Otwarcie biznesu w modelu franczyzowym z Carrefour, nawet w obecnych, niełatwych warunkach gospodarczych, wydaje się więc rozsądnym krokiem – zachęca Wojciech Sypień.
Kilka formatów do wyboru
Carrefour oferuje tzw. franczyzę partnerską, którą wyróżnia podejście do franczyzobiorców. Jest to model pomiędzy franczyzą twardą a miękką. Dużą uwagę przykłada do standardu sklepu, jego wizualizacji i wizerunku, ale franczyzobiorca ma spore pole manewru, jeśli chodzi o ofertę i usługi dodatkowe. Oferuje franczyzę w kilku formatach: sklepy osiedlowe, sklepy na stacjach paliw, supermarkety, a nawet hipermarkety. Każdy charakteryzuje się nieco inną inwestycją i warunkami współpracy.
– Mamy już kilku partnerów, m.in. piekarzy czy producentów innych produktów spożywczych, którzy otworzyli franczyzowy supermarket Carrefour, aby zdywersyfikować swoją główną działalność. W takie mariaże też chętnie wchodzimy i zachęcamy do nich naszych dostawców i partnerów biznesowych – mówi Wojciech Sypień.
Dodaje, że firmę na rynku wyróżnia to, że kompleksowo analizuje każdą lokalizację, także franczyzową.
– Chcemy, żeby wszystkie nowo otwierane placówki jak najszybciej osiągały rentowność i przynosiły zyski swoim właścicielom – zapewnia Wojciech Sypień.
Dostosowany do potrzeb
W ramach współpracy franczyzowej z Carrefour potencjalni franczyzobiorcy mają do wyboru kilka formatów sklepów, z których każdy charakteryzuje się różnymi warunkami współpracy, wymaganym budżetem na start oraz systemem opłat franczyzowych.
Dla formatu Carrefour Express Convenience obejmującego sklepy o powierzchni od 20 do 150 mkw. opłata franczyzowa wynosi od 1,5% obrotu netto. Kapitał początkowy to 70 tys. zł netto. Carrefour Express Minimarket, z powierzchnią od 150 do 300 m2, charakteryzuje się niższą opłatą franczyzową, która wynosi od 0,8% obrotu netto. Kapitał początkowy to około 120 tys. zł. Z kolei format Globi, przeznaczony dla sklepów o powierzchni 20-150 m2, opiera się na stałej miesięcznej opłacie franczyzowej w wysokości 300 zł. Jest to oferta skierowana głównie do istniejących już sklepów, gdzie głównym zakresem wsparcia Carrefour jest branding. Średni wkład finansowy wynosi około 20 tys. zł.
Carrefour Express przy stacji paliw (20-150 mkw.), również wymaga stałej miesięcznej opłaty franczyzowej w wysokości 300 zł, z inwestycjami skupiającymi się na logo i regałach. Średnio, wymagany kapitał wynosi około 10 tys. zł. W ramach współpracy przy franczyzie supermarketów Carrefour kapitał początkowy powinien wynosić kilkaset tysięcy złotych.
– To znacznie większe sklepy, w które inwestują więksi lokalni przedsiębiorcy – mówi Wojciech Sypień.
Aktualnie w sieci Carrefour działa ponad 670 sklepów franczyzowych. W samej Warszawie pod szyldem Carrefour Express jest ok. 250 sklepów, 50 supermarketów oraz jeden hipermarket.
WIZYTÓWKA SIECI CARREFOUR
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – ok. 670 franczyzowych
- kapitał początkowy – zależy od formatu – od 10 tys. zł do kilkuset tys. zł
- opłaty – zależy od formatu, od 300 zł miesięcznie od 1,5 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


