Jest miejsce dla supermarketów

Dużo do zrobienia
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy na polskim rynku jest jeszcze miejsce na sklepy spożywcze?

Tak, w Polsce jest jeszcze sporo miejsca do zagospodarowania przez dystrybucję zorganizowaną. Potrzebne są nowe supermarkety, a także sklepy formatu convenience. Właśnie w te dwa modele bardzo mocno inwestujemy i poszukujemy partnerów franczyzowych do wspólnego rozwoju.

Czy można w tej branży zaistnieć w pojedynkę, czy lepiej wybrać franczyzę?

W obliczu aktualnych wyzwań gospodarczych, w tym wysokiej inflacji i niepewności rynkowej, to właśnie model franczyzowy, w tym przede wszystkim franczyzy partnerskiej, oferuje przedsiębiorcom znacznie większe bezpieczeństwo i szansę odniesienia sukcesu, niż w przypadku działalności podejmowanej indywidualnie. Mając do dyspozycji silny brand franczyzodawcy, jego znajomość rynku, know-how, logistykę, marketing i kompleksowe doradztwo, franczyzobiorcy znacznie obniżają ryzyko prowadzenia własnej działalności, zwiększając jednocześnie swoje szanse na szybkie osiągnięcie rentowności. Jest to szczególnie istotne na unikalnym, polskim rynku, charakteryzującym się dużym rozdrobnieniem sieci sklepów i silną pozycją dużych graczy.

Czym się wyróżnia franczyza Carrefour?

Oferujemy tzw. franczyzę partnerską, którą wyróżnia podejście do franczyzobiorców. Jest to model pomiędzy franczyzą twardą a miękką. Bardzo dużą uwagę przykładamy do naszego standardu sklepu, jego wizualizacji i wizerunku, ale franczyzobiorca ma spore pole manewru jeśli chodzi o ofertę i usługi dodatkowe. Ten model przynosi bardzo wiele satysfakcji osobom, które lubią być na swoim i zajmować się handlem.

Jako jedyna sieć na rynku oferujemy franczyzę w kilku formatach: sklepy osiedlowe, sklepy na stacjach paliw, supermarkety, a nawet hipermarkety. Mamy już kilku partnerów, m.in. piekarzy czy producentów innych produktów spożywczych, którzy otworzyli swój franczyzowy supermarket Carrefour, aby zdywersyfikować swoją główną działalność. W takie mariaże też chętnie wchodzimy i zachęcamy do nich naszych dostawców i partnerów biznesowych.

Jakie macie plany na ten rok?

W 2024 roku nasz główny cel to dalsza ekspansja i umacnianie pozycji na rynku franczyzowym, a naszym priorytetem pozostaje jakość, a nie liczba otwieranych placówek. Zamierzamy kontynuować rozsądne otwieranie sklepów, które będą szybko generować zyski, co stanowi solidną podstawę dla przyszłości naszej i naszych partnerów biznesowych. Obok rozwoju franczyzowego w tym roku planujemy także kilkanaście otwarć naszych sklepów własnych hiper- i supermarketów. Łącznie w całym roku planujemy otworzyć ok. 130 nowych sklepów.

Jak otworzyć sklep pod szyldem Carrefour?

W ramach współpracy franczyzowej z Carrefour potencjalni franczyzobiorcy mają do wyboru kilka formatów sklepów, z których każdy charakteryzuje się innymi warunkami współpracy, wymaganym budżetem na start oraz systemem opłat franczyzowych. Warunki te są dostosowane do rozmiaru i typu sklepu, co pozwala na elastyczne dopasowanie do indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych partnerów.

Dla formatu Carrefour Express Convenience obejmującego sklepy o powierzchni od 20 do 150 mkw. opłata franczyzowa wynosi od 1,5% obrotu netto, a kapitał początkowy około 70 tys. zł. Carrefour Express Minimarket, z powierzchnią od 150 do 300 mkw., charakteryzuje się niższą opłatą franczyzową, która wynosi od 0,8% obrotu netto. Średni wymagany kapitał początkowy to około 120 tys. zł.

Format Globi, przeznaczony dla sklepów o powierzchni 20-150 mkw., opiera się na stałej miesięcznej opłacie franczyzowej w wysokości 300 zł, a średni wkład finansowy wynosi około 20 tys. zł. Natomiast Carrefour Express przy stacji paliw (20-150 mkw.), również wymaga stałej miesięcznej opłaty franczyzowej w wysokości 300 zł, z inwestycjami skupiającymi się na logo i regałach. Średnio wymagany kapitał wynosi około 10 tys. zł.

W ramach współpracy przy franczyzie supermarketów Carrefour kapitał początkowy powinien wynosić kilkaset tysięcy złotych. To znacznie większe sklepy, w które inwestują więksi lokalni przedsiębiorcy.

WIZYTÓWKA SIECI CARREFOUR

Sieć sklepów spożywczych.

  • liczba placówek – ok. 670 franczyzowych
  • kapitał początkowy – zależy od formatu – od 10 tys. zł do kilkuset tysięcy złotych
  • opłaty – zależy od formatu, od 300 zł miesięcznie od 1,5 proc. od obrotu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €