Pierrot stawia na rozbudowę
Marka Pierrot niedługo uruchomi nowy zakład produkcyjny. Czy zwiększenie mocy pozwoli na szybszy rozwój we franczyzie?
Pierrot, producent butelkowanej wody źródlanej i napojów, obchodzi w tym roku dziesięciolecie uruchomienia pierwszego oddziału franczyzowego. W ostatnich latach prawie nie otwierał nowych placówek partnerskich.
– W okresie pandemii panowała duża niepewność i nie przyjmowaliśmy nowych osób. Przez ostatnie dwa lata, gdzie skłonność do inwestowania w nowy biznes była niska, uruchomiliśmy trzy oddziały, ale sprzedaż w naszej sieć znacznie się rozwinęła. Bazowaliśmy na rozwoju istniejących punktów – mówi Dawid Płuciennik, franczyzodawca marki Pierrot. Dodaje, że w jego ocenie rynek rusza i ludzie na nowo myślą o inwestycjach.
– A dystrybucja wody i napojów to jest dobry biznes na każdy czas, ponieważ zaspokaja podstawową potrzebę. Ponadto nasz biznes jest całoroczny, a nie sezonowy, jak wydaje się wielu osobom. Produkujemy napoje od 1991 roku i wiemy, jak działać w tej branży, żeby biznes był rentowny przez cały rok –
tłumaczy Dawid Płuciennik.
Niedawno firma rozpoczęła rozbudowę. Jesienią odbierze nowy zakład produkcyjny, który zacznie działać od 2025 roku. Docelowo pozwoli to na zwiększenie mocy produkcyjnych przeszło dwukrotnie.
– Kluczowy etap naszej inwestycji to uruchomienie drugiej linii produkcyjnej. To pozwoli nam rozwinąć istniejące portfolio produktów o nowe kategorie – mówi Dawid Płuciennik.
Decyzja o rozbudowie zakładu została podjęta w związku z rozwojem firmy. Dzięki zwiększeniu mocy Pierrot będzie mógł zaoferować odbiorcom szerszy asortyment produktów oraz zwiększyć swoje możliwości rozwoju we franczyzie.
– Prowadzimy sporo zaawansowanych rozmów odnośnie otwierania kolejnych placówek. Jeszcze w tym roku zamierzamy uruchomić trzy albo cztery kolejne. Od podjęcia decyzji o współpracy z nami do uruchomienia dystrybucji zwykle mija od jednego do dwóch miesięcy. Najlepszy czas na start w pierwszej części roku to maj, a potem dopiero na jesieni, ze względu na intensywny sezon letni – mówi Dawid Płuciennik.
Zasady współpracy
Obecnie w Sieci Pierrot działa około 50 placówek partnerskich i franczyzowych. Firmie zależy na nawiązaniu współpracy franczyzowej na terenach, na których jeszcze nie funkcjonują jej oddziały.
– W każdym województwie jest jeszcze miejsce dla nowych dystrybutorów – zaznacza Dawid Płuciennik.
Produkty Pierrota nie są dostępne w tradycyjnej sprzedaży, klienci mogą je nabyć tylko od lokalnych dystrybutorów, którymi są właśnie franczyzobiorcy. Dostawa jest zawsze bezpłatna, klient płaci wyłącznie
za napoje. W większości odbiorcami Sieci Pierrot są klienci indywidualni.
Franczyzobiorcy zajmują się budowaniem bazy klientów i dystrybucją produktów. Każdy otrzymuje wyłączność na określony teren. Na starcie współpracy potrzebują 50 tys. zł – na zakup tysiąca opakowań, czyli skrzynek i butelek na napoje. W tej kwocie mieści się też franczyzowy pakiet startowy, obejmujący m.in. szkolenia i materiały reklamowe. Poza opakowaniami, na start potrzebny jest też samochód dostawczy i
magazyn przystosowany do przechowywania napojów. Uruchomienie każdej kolejnej trasy każdorazowo wiąże się z koniecznością zakupu kolejnego samochodu oraz następnego tysiąca skrzynek.
Do zakupionych na starcie opakowań franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy towar – łącznie 24 tys. butelek wody i napojów. Do tego system zarządzania opakowaniami i bazą klientów, pomoc w rekrutacji
pracowników, opiekę koordynatora. Licencjobiorca przechodzi też szkolenia, m.in. z pozyskiwania klientów.
– Przez pierwsze dni nowy franczyzobiorca jeździ w teren z naszym handlowcem i pozyskuje klientów przy jego wsparciu – wyjaśnia Dawid Płuciennik.
WIZYTÓWKA MARKI PIERROT
Producent i dystrybutor butelkowanej wody źródlanej.
- 50 oddziałów partnerskich i franczyzowych
- inwestycja na start – 50 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


