Ile można zarobić na dystrybucji wody?
W sieci Unikat działa pięć placówek, ale w tym roku chce otworzyć kolejnych dwadzieścia. Czym przekona do siebie partnerów?
Unikat to producent wody i napojów, który dostarcza swoje produkty bezpośrednio do domów klientów, firm i punktów usługowych. Dystrybucja to zadanie franczyzobiorców.
– Dostarczamy wodę i napoje bezpośrednio do klienta pod drzwi. Klienci bardzo sobie chwalą taką usługę, ponieważ dzięki temu nie muszą dźwigać ciężarów i oszczędzają czas – tłumaczy Maciej Wojciechowski, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Unikat.
Ekologia na czasie
Unikat działa na rynku ponad 30 lat.
– Jesteśmy małą firmą o stabilnej pozycji i z dużym potencjałem. Bieżący rok będzie dla nas przełomowy – dynamika rozwoju wzrośnie o 500 proc. – mówi Maciej Wojciechowski.
Od kwietnia firma mocniej wchodzi w ekologię i tym się chce wyróżnić na rynku.
– Zaczynamy produkcję naszych skrzynek w 100 proc. z plastiku z recyklingu. Butelki od klientów po wodzie i napojach są zwrotne. Za oddawanie naszych kapsli będzie woda gratis. Takie małe ekologiczne inicjatywy prowadzą do dużych zmian wokół nas – przekonuje Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że zainteresowanie współpracą franczyzową z firmą rośnie. Obecnie w sieci działają dwie placówki własne i trzy franczyzowe. W tym roku Unikat chce otworzyć 20 oddziałów franczyzowych.
Dodaje, że niebawem spółka rozszerzy asortyment o produkty uznawane za prozdrowotne.
– Takie są oczekiwania naszych klientów, a my staramy się je realizować – mówi Maciej Wojciechowski.
Innowacje produkcyjne pozwolą firmie na większą konkurencyjność i dotarcie do szerszego grona klientów.
Na start franczyzobiorca otrzymuje bezpłatnie od centrali 24 tys. butelek wody i napojów o wartości sprzedażowej 29 tys. zł. Budżet potrzebny na początku to 50 tys. zł. Można jednak wspierać się kredytem lub poszukać dofinansowania.
Na zwrot inwestycji można liczyć po roku współpracy. Franczyzobiorca nie ponosi żadnych opłat miesięcznych, za licencję także nie. Zarobki zależą od wielkości terenu, na którym franczyzobiorca będzie chciał rozwijać sprzedaż produktów Unikat. Wiąże się to z wprowadzeniem odpowiedniej liczby samochodów do obsługi klientów.
– Można zarobić od 10 do 50 tys. zł miesięcznie – mówi Maciej Wojciechowski.
Duża konkurencja
Otwarcie oddziału dystrybucji pod szyldem Unikat nie jest zbyt skomplikowane. Sporym wyzwaniem jest natomiast jego prowadzenie i zapewnienie stabilizacji oraz odpowiednich obrotów.
– To dlatego, że konkurencja na rynku jest duża, trzeba zadbać o elementy wyróżnienia i wprowadzać innowacje. My to robimy skutecznie – zapewnia Maciej Wojciechowski.
Uważa, że obecnie warunki do prowadzenia biznesu są stabilne i nie wygląda na to, żeby cokolwiek się w tym zakresie w najbliższym czasie zmieniło.
– Pojawiają się możliwości skorzystania z dotacji, więc myślę, że perspektywy rozwoju są dobre – mówi Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że dookoła przybywa nieustannie placówek handlowych i trend jest nadal dość dynamiczny.
– My także otwieramy nowe oddziały dystrybucji i sądzę, że wzrost się utrzyma. Teraz jest bardzo dobry okres na budowę rynku sprzedaży razem z nami – mówi Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że Unika sprawdza się w dużych i średnich miastach, a także w małych. Wodę i napoje ludzie piją przecież wszędzie.
WIZYTÓWKA MARKI UNIKAT
Producent i dystrybutor butelkowanej wody źródlanej.
- 2 oddziały własne i 3 franczyzowe
- inwestycja na start – 50 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


