Ile można zarobić na dystrybucji wody?

W sieci Unikat działa pięć placówek, ale w tym roku chce otworzyć kolejnych dwadzieścia. Czym przekona do siebie partnerów?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Unikat to producent wody i napojów, który dostarcza swoje produkty bezpośrednio do domów klientów, firm i punktów usługowych. Dystrybucja to zadanie franczyzobiorców.
– Dostarczamy wodę i napoje bezpośrednio do klienta pod drzwi. Klienci bardzo sobie chwalą taką usługę, ponieważ dzięki temu nie muszą dźwigać ciężarów i oszczędzają czas – tłumaczy Maciej Wojciechowski, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Unikat.
Ekologia na czasie
Unikat działa na rynku ponad 30 lat.
– Jesteśmy małą firmą o stabilnej pozycji i z dużym potencjałem. Bieżący rok będzie dla nas przełomowy – dynamika rozwoju wzrośnie o 500 proc. – mówi Maciej Wojciechowski.
Od kwietnia firma mocniej wchodzi w ekologię i tym się chce wyróżnić na rynku.
– Zaczynamy produkcję naszych skrzynek w 100 proc. z plastiku z recyklingu. Butelki od klientów po wodzie i napojach są zwrotne. Za oddawanie naszych kapsli będzie woda gratis. Takie małe ekologiczne inicjatywy prowadzą do dużych zmian wokół nas – przekonuje Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że zainteresowanie współpracą franczyzową z firmą rośnie. Obecnie w sieci działają dwie placówki własne i trzy franczyzowe. W tym roku Unikat chce otworzyć 20 oddziałów franczyzowych.
Dodaje, że niebawem spółka rozszerzy asortyment o produkty uznawane za prozdrowotne.
– Takie są oczekiwania naszych klientów, a my staramy się je realizować – mówi Maciej Wojciechowski.
Innowacje produkcyjne pozwolą firmie na większą konkurencyjność i dotarcie do szerszego grona klientów.
Na start franczyzobiorca otrzymuje bezpłatnie od centrali 24 tys. butelek wody i napojów o wartości sprzedażowej 29 tys. zł. Budżet potrzebny na początku to 50 tys. zł. Można jednak wspierać się kredytem lub poszukać dofinansowania.
Na zwrot inwestycji można liczyć po roku współpracy. Franczyzobiorca nie ponosi żadnych opłat miesięcznych, za licencję także nie. Zarobki zależą od wielkości terenu, na którym franczyzobiorca będzie chciał rozwijać sprzedaż produktów Unikat. Wiąże się to z wprowadzeniem odpowiedniej liczby samochodów do obsługi klientów.
– Można zarobić od 10 do 50 tys. zł miesięcznie – mówi Maciej Wojciechowski.
Duża konkurencja
Otwarcie oddziału dystrybucji pod szyldem Unikat nie jest zbyt skomplikowane. Sporym wyzwaniem jest natomiast jego prowadzenie i zapewnienie stabilizacji oraz odpowiednich obrotów.
– To dlatego, że konkurencja na rynku jest duża, trzeba zadbać o elementy wyróżnienia i wprowadzać innowacje. My to robimy skutecznie – zapewnia Maciej Wojciechowski.
Uważa, że obecnie warunki do prowadzenia biznesu są stabilne i nie wygląda na to, żeby cokolwiek się w tym zakresie w najbliższym czasie zmieniło.
– Pojawiają się możliwości skorzystania z dotacji, więc myślę, że perspektywy rozwoju są dobre – mówi Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że dookoła przybywa nieustannie placówek handlowych i trend jest nadal dość dynamiczny.
– My także otwieramy nowe oddziały dystrybucji i sądzę, że wzrost się utrzyma. Teraz jest bardzo dobry okres na budowę rynku sprzedaży razem z nami – mówi Maciej Wojciechowski.
Dodaje, że Unika sprawdza się w dużych i średnich miastach, a także w małych. Wodę i napoje ludzie piją przecież wszędzie.
WIZYTÓWKA MARKI UNIKAT
Producent i dystrybutor butelkowanej wody źródlanej.
- 2 oddziały własne i 3 franczyzowe
- inwestycja na start – 50 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...