Potencjał w serach
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Jak długo Kraina Serów działa w Polsce? Skąd pomysł na taki sklep?
Działamy od grudnia 2016 roku. Otrzymaliśmy model od naszego partnera, który pracuje w Estonii od 2013 roku. Pierwszy lokal pod naszym szyldem został otwarty w Warszawie w Hali Koszyki. Polacy są coraz bardziej ciekawi świata i rośnie ich zainteresowanie produktami wysokiej jakości. Uważamy, że jedzenie sera jest częścią kultury kulinarnej ze swoją własną bogatą tradycją i historią, dlatego zależy nam na jej rozwijaniu. W naszym sklepie klienci wyruszają w kulinarną podróż pełną niezapomnianych doznań.
Czy specjalistyczne sklepy z dobrej jakości serami mają rację bytu w Polsce?
Oczywiście, zapotrzebowanie konsumentów na dobre produkty i zdrową żywność cały czas rośnie. Świadomość ludzi na temat zdrowego odżywiania też jest większa. Coraz częściej sięgają oni po jakościowe produkty. A Kraina Serów oferuje najwyższą jakość w dobrej cenie, co przekłada się na coraz większą liczbę naszych stałych klientów a także pozyskiwanie nowych. Uważam, że potencjał tego rynku jest ogromny. Jesteśmy pierwszym w Polsce specjalistycznym sklepem z serami a nasz malowniczy wystrój lokali przykuwa uwagę. Oferujemy klientom pomoc w wyborze najlepszych produktów dostosowanych do ich potrzeb i oczekiwań. Dajemy możliwość próbowania serów i pełnimy funkcję edukacyjną, dzieląc się z klientami różnymi serowymi ciekawostkami i legendami. Dostrzegamy w Polsce rozwój kultury jedzenia sera i picia dobrego wina. To wszystko sprawia, że zapotrzebowanie na takie sklepy jest bardzo duże.
Ile trzeba zainwestować w sklep pod szyldem Kraina Serów?
Koszt inwestycji to 60-90 tys. zł. Do tego dochodzi jednorazowa opłata rzędu 4 tys. euro. Franczyzodawca przez pierwsze trzy miesiące pobiera 2 proc. od obrotu netto a następnie – 4 proc. Zwrot inwestycji można osiągnąć w czasie od 8 do 24 miesięcy.
Jak duża jest sieć dzisiaj i jakie macie Plany na najbliższy czas?
Obecnie prowadzimy pięć sklepów własnych – w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku oraz dwie franczyzy – w Rzeszowie i Gorzowie Wielkopolskim. W minionym roku podpisaliśmy kontrakt z nowym franczyzobiorcą. Nasz plan na ten rok to otworzyć trzy nowe franczyzy. Zależy nam na zdobywaniu partnerów biznesowych, którzy tak jak my kochają ser i chcą się rozwijać w tej branży.
W jakich lokalizacjach szukają Państwo franczyzobiorców?
Szukamy franczyzobiorców ze Szczecina, Zielonej Góry, Białegostoku, Gdyni, Elbląga, Olsztyna, Kalisza, Kołobrzegu, Grudziądza, Piły, Bydgoszczy, Inowrocławia, Płocka, Włocławka, Lublina, Siedlec, Radomia, Kielc, Nowego Sącza, Zakopanego, Bielsko-Białej, Jeleniej Góry, Legnicy, Opola, Częstochowy, Wałbrzycha oraz Warszawy Północnej – Łomianki i Legionowo.
Ile można zarobić, prowadząc lokal pod szyldem Krainy Serów?
Franczyzobiorca może zarobić od 8,5 do 25 tysięcy miesięcznie.
Kto może zostać franczyzobiorcą?
Przede wszystkim ludzie, którzy kochają ser, lubią pracować i pragną się wspólnie rozwijać. Nie wymagamy doświadczenia, chociaż jest oczywiście mile widziane.
Jaki lokal jest potrzebny, żeby prowadzić działalność pod Państwa
szyldem?
Nasze wymagania techniczne na pomieszczenie to 35-55 m² (optymalnie 45 m² ), woda, klimatyzacja, wentylacja oraz przeszklone drzwi lokalu.
WIZYTÓWKA MARKI KRAINA SERÓW
Sieć specjalistycznych sklepów z serami
- kwota inwestycji: 60-90 tys. zł
- opłata wstępna – 4 tys. euro
- opłaty miesięczne – 4 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


