Al.Capone korzysta z sytuacji
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
Sieć sklepów z alkoholem Al. Capone stale notuje dodatnią dynamikę sprzedaży i otwiera coraz więcej sklepów własnych oraz franczyzowych.
– W 2023 roku ruszyło ich w sumie 22 – mówi Marcin Górski, właściciel sieci Al. Capone.
Okazje do wykorzystania
Z tego dwanaście to sklepy partnerskie, a dziesięć własne. Plany zakładały otwarcie tylko czterech własny placówek.
– Otworzyliśmy ich więcej, niż zakładaliśmy, ponieważ uważam, że nawet jeśli mamy do czynienia ze spowolnieniem gospodarczym i konsumpcja będzie niższa nawet przez kilka kolejnych miesięcy, to jest to idealny czas na inwestycje. Wiele sklepów, tych pojedynczych, ma dzisiaj problemy finansowe i się zamyka. Dla nas jest to dobry czas na otwarcia nowych placówek – mówi Marcin Górski.
Jego zdaniem w Polsce nie brakuje miejsca na sklepy specjalistyczne.
– Dlatego cały czas rośniemy i otwieramy nowe placówki. W tym roku, tak jak w ubiegłym, chcemy otwierać kolejne sklepy i zaistnieć w miejscach, w których nas jeszcze nie ma – mówi Marcin Górski.
Uważa, że to dobry czas na otwarcie franczyzy z Al. Capone. Koszty materiałów do budowy nie rosną już tak mocno, jak na początku poprzedniego roku. Podobnie jest z kosztami ekip remontowych. Sytuacja pod tym względem jest korzystniejsza niż wcześniej.
– Wydaje się też, że sytuacja gospodarcza powoli wraca do normy, a inflacja spada – mówi Marcin Górski.
Dostrzega jednak spowolnienie gospodarcze. Konsumpcja zdecydowanie spadła.
– W naszej sieci nie jest to aż tak widoczne, ale na rynku tradycyjnym, gdzie dominują pojedyncze sklepy, już tak dobrze to nie wygląda – mówi Marcin Górski.
Jego zdaniem po takim spowolnieniu musi jednak nastąpić wzrost. Obecnie przyspieszają zamknięcia biznesów, które stają się nierentowne. Korzystają silniejsi, szczególnie ci, którzy mają odpowiedni asortyment, atrakcyjną cenę, program lojalnościowy, personel, który wie, co sprzedaje i potrafi się komunikować z klientem za pomocą nowoczesnego marketingu.
– Dlatego też dzisiaj zdecydowanie łatwiej otworzyć sklep z alkoholem ze sprawdzonym partnerem, a nie w pojedynkę – mówi Marcin Górski.
Polacy kochają alkohol
Przy tym działalności w tej branży sprzyja zamiłowanie Polaków do konsumpcji alkoholu.
Jest ona na wysokim poziomie od wielu lat.
– Dzisiaj ważna jest szeroka oferta, odpowiedni marketing w tym media społecznościowe, a także dobre ceny zakupu i sprzedaży – mówi Marcin Górski.
W sieci Al. Capone działają już 122 sklepy – 58 franczyzowych i 64 własne. W tym roku firma stawia na zwiększenie udziału w sprzedaży win importowanych, dalej będzie współpracować i rozwijać się z multipartnerskim programem lojalnościowym Payback i mocno inwestuje w szkolenia.
Kwota, którą trzeba dysponować, żeby otworzyć sklep pod szyldem Al.Capone to około 250-300 tys. zł netto.
– W odróżnieniu od wielu innych sieci, jesteśmy firmą z polskim kapitałem, prowadzoną przez polski zarząd. Nasz system franczyzowy jest sprawdzony. Pracuje z nami duża grupa franczyzobiorców, którzy posiadają po kilka sklepów i deklarują chęć otwierania kolejnych – mówi Marcin Górski.
Dodaje, że partnerzy mogą liczyć na duże wsparcie, począwszy od znalezienia lokalizacji, poprzez pomoc w jej wyposażeniu, po zatowarowanie.
– Mamy rozbudowany system szkoleniowy, tak aby osoba spoza branży umiała się w niej odnaleźć. Dajemy duże wsparcie nie tylko przed otwarciem, ale również opiekujemy się naszymi partnerami w trakcie całej umowy franczyzowej – zapewnia Marcin Górski.
WIZYTÓWKA SIECI AL.CAPONE
Sieć sklepów z alkoholami.
• liczba placówek – 122
• kwota inwestycji – 250-300 tys. zł
• opłaty – 1 proc. netto od sprzedaży
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


