Zarobek na sprzedaży pączków
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Dobra Pączkarnia ma 52 pączkarnie i plan, aby na koniec roku było ich 60.
– Właśnie pracujemy nad otwarciem dwóch kolejnych placówek. Otrzymujemy kolejne zgłoszenia od zainteresowanych nasza franczyzą i prowadzimy rozmowy na różnym stopniu zaawansowania. Sądzę, że 60 lokali na koniec roku to realny cel – mówi Jacek Kloc, dyrektor ds. franczyzy Dobrej Pączkarni.
Pączkarnie są wszędzie
Koncept zdecydowanie stawia na franczyzę – ma tylko jedną placówkę własną. Dobra Pączkarnia otwiera lokale w miastach różnej wielkości.
– Na naszym radarze są zarówno największe miasta wojewódzkie, w których naszych pączkarni jeszcze nie ma (np. Białystok, Łódź) oraz miasta średniej wielkości – można powiedzieć miasta wojewódzkie dawnego 49-wojewódzkiego podziału administracyjnego – dodaje Jacek Kloc. – Chcemy zagospodarować również kolejne miejscowości nadmorskie (np. Łeba, Władysławowo) oraz uruchomić punkty w najpopularniejszych miejscowościach górskich.
Większość pączkarni działa całorocznie. Wyjątkiem jest pas nadmorski, gdzie są czynne sezonowo. Tutaj wyjątkiem są Świnoujście i Kołobrzeg, gdzie przez cały rok funkcjonują po dwie pączkarnie.
Do smażenia i sprzedaży pączków potrzebny jest lokal w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego. Preferowana powierzchni to powyżej 40 m2. Potrzebne są też duże witryny, aby widać było, jak przygotowywane są pączki.
Ile kosztuje otwarcie pączkarni? Kwotę inwestycji franczyzodawca szacuje na 150-250 tys netto. W tek kwocie zawiera się opłata licencyjna, wyposażenie technologiczne, identyfikacja wizualna oraz koszt adaptacji lokalu.
– Ten ostatni parametr jest bardzo zmienny, w zależności od lokalu jakim dysponujemy i wymaganego zakresu prac, stąd taki zakres kwoty inwestycji – zastrzega Jacek Kloc.
Wsparcie krok po kroku
Wbrew pozorom doświadczenie cukiernicze ani nawet gastronomiczne nie jest konieczne, aby poprowadzić pączkarnię na licencji.
– Przede wszystkim poszukujemy osób zaangażowanych i gotowych nie tylko zainwestować, ale aktywnie prowadzić potem swój lokal – podkreśla Jacek Kloc.
Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 25 tys. zł. Płaci się ją w dwóch turach – 8 tys. zł przy umowie przedwstępnej i 17 tys. zł przy podpisaniu umowy franczyzowej. Po uruchomieniu pączkarni pobierane są dwie opłaty, naliczane od obrotu netto: 5 proc. prowizji i 2 proc. opłaty marketingowej.
– Od początku wspieramy naszych franczyzodawców. Wspólnie analizujemy dostępne oferty, aby wybrać optymalną lokalizację. Potem projektujemy pączkarnię, a na etapie realizacji inwestycji współpracujemy z partnerem w taki sposób, aby wykorzystać nasze doświadczenie i jego zaangażowanie na miejscu, dzięki czemu możemy uruchomić lokal w krótszym czasie, przy jednocześnie niższych nakładach na inwestycję – wylicza Jacek Kloc. – Na etapie prowadzenia pączkarni jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi franczyzobiorcami, szkolimy, doradzamy, poprawiamy. Wprowadzamy do oferty nowe produkty i jednocześnie czuwamy nad różnego rodzaju obowiązkami formalnymi, informujemy o zmianach w przepisach.
Dzienna sprzedaż
Dobra Pączkarnia ma w ofercie w sumie 100 smaków pączków. Oczywiście wszystkie nie są naraz dostępne w kadym lokalu. Zwykle w pączkarni jest w sprzedaży kilkanaście smaków każdego dnia. A ile się sprzedaje?
– Prowadzimy lokale w miejscach o bardzo zróżnicowanej charakterystyce, od blisko dwumilionowej Warszawy do niespełna 20-tysięczne Wadowice, plus mniejsze miejscowości z pączkarniami sezonowymi. W praktyce sprzedaż waha się od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk dziennie – informuje Jacek Kloc.
Nie ukrywa, że sprzedaż pączków ma charakter sezonowy.
– Wyłączając miejscowości o charakterze turystycznym okres letni to z reguły czas, w którym sprzedaje się mniej pączków – przyznaje Jacek Kloc. – Szukamy jednak najlepszych lokalizacji, aby pączkarnie już od pierwszych dni funkcjonowania były rentowne. Zwrot z inwestycji według naszych założeń nie powinien przekraczać 12 miesięcy. Zrealizowaliśmy to założenie w większości lokali.
WIZYTÓWKA DOBREJ PĄCZKARNI
Franczyzowa sieć pączkarni.
- 52 lokale
- inwestycja 150-250 tys. zł netto
- opłata wstępna 25 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


