Kobiety napędzają Żabkę

Kamila Rogulska, franczyzobiorczyni Żabki:
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Ponad 40 proc. pań w Polsce chce prowadzić swoją firmę, najchętniej usługową.. Motywacją do założenia własnego biznesu najczęściej jest pragnienie bycia niezależną. W 2021 roku nasz kraj był drugim w UE pod względem odsetka kobiet prowadzących własną działalność gospodarczą. Według danych z CEIDG z początku 2023 roku kobiety stanowią 34 proc. wszystkich właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. Dane GUS za IV kwartał 2023 r. mówią, że 58,9 proc. ludności w wieku 15-89 lat jest aktywna zawodowo - wśród mężczyzn ten współczynnik wyniósł 66 proc. zaś wśród kobiet 52,3  proc. W sieci Żabka pań prowadzących sklepy jest aż 65 proc.

– Wskaźnik przedsiębiorczości kobiet rośnie z roku na rok, przez co zwiększa się również ich wpływ na rozwój gospodarczy Polski. Zauważamy to również w naszej sieci, gdzie udział przedsiębiorczyń prowadzących swoje sklepy jest coraz wyższy. Kobiety pełnią wiele funkcji społecznych i prowadzenie życia zawodowego obok rodzinnego jest często dla nich niemałym wyzwaniem. Tym bardziej cieszy nas, że w tej grupie stale rośnie liczba osób decydujących się na założenie swojego biznesu z Żabką – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych z Żabka Polska.

Ponad 5,7 tys. franczyzobiorczyń rozwija swoje biznesy pod zielonym szyldem zarówno w dużych aglomeracjach, średniej wielkości miastach, jak i miejscowościach liczących po kilka tysięcy mieszkańców. Wśród nich największą grupę stanowią kobiety ze średnim i wyższych wykształceniem. W gronie przedsiębiorczyń prowadzących sklepy Żabka są też 245 panie o pochodzeniu innym niż polskie. 

Bez ograniczeń wiekowych

Marzena Nester ma 52 lata, od 2010 roku prowadzi sklep Żabka w Zgorzelcu. Ponadto realizuje się w strukturach sieci jako trener ds. szkoleń, a niedawno dołączyła do grupy Ambasadorów Franczyzy. Opowiada osobom, rozważającym współpracę z Żabką, jak ten biznes wygląda od podszewki.

– Zawsze marzyłam o tym, aby mieć własny sklep, ale miałam poczucie, że wiąże się to z koniecznością posiadania dużych środków finansowych. Do spróbowania swoich sił z Żabką przekonałam się, kiedy przez kilka miesięcy pracowałam w jednej z placówek jako kasjerka. Niezwykle spodobał mi się ten model współpracy i kompleksowe wsparcie oferowane przez sieć franczyzobiorcom. Do tego okazało się, że na start wystarczy niewielka kwota, ok. 5 tys. zł wkładu własnego. Nowi przedsiębiorcy otrzymują wyposażony i zatowarowany sklep, korzystają z wieloletniego doświadczenia sieci, zyskują też pomoc serwisową, IT, nowoczesne rozwiązania technologiczne czy bezpośrednie dostawy towaru do sklepów – opowiada Marzena Nester.

Prywatnie franczyzobiorczyni jest mamą i babcią. Wolny czas poświęca także na działalność charytatywną –  od 8 lat jest koordynatorem wolontariatu w Schronisku dla Zwierząt Małych w Dłużynie Górnej. Na łączenie tych ról pozwala jej m.in. zaufany zespół w sklepie, dzięki czemu może pozwolić sobie na elastyczne planowanie grafiku czy wzięcie urlopu.

– W byciu franczyzobiorcą Żabki niezwykle podoba mi się to, że cały czas jestem motywowana do nauki, wciąż rozwijam swoje umiejętności, w tym w obszarze technologii. Stały kontakt z drugim człowiekiem daje mi wiele satysfakcji. Prowadzenie sklepu Żabka to doskonały wybór dla kobiet – daje ogromne możliwości samorealizacji, ale pozwala także na łączenie życia rodzinnego z osobistym - podkreśla Marzena Nester.

Aktywna przedsiębiorczyni 

Kamila Rogulska ma niewiele ponad 30 lat, wcześniej była spedytorem międzynarodowym, nie miała doświadczenia w sektorze handlu detalicznego. Gdy rozpadł się jej wieloletni związek i urodziła się córka, jeszcze mocniej poczuła chęć zmiany, także w obszarze zawodowym. Zaczęła zbierać informacje na temat franczyzy z Żabką, rozmawiała z kilkoma przedsiębiorcami z okolicznych sklepów pod tym szyldem, porównywała też oferty franczyzowe innych sieci. Postanowiła przekonać się sama, jak w rzeczywistości wygląda biznes z Żabką. Od około 3 lat jest franczyzobiorczynią, obecnie prowadzi trzy placówki: dwie w Gryficach, jedną w Brojcach, a w miesiącach letnich dodatkowo sklep sezonowy w Mielnie. Poleciła ten biznes nie tylko swojemu partnerowi, ale zarekomendowała do niego także swoje dwie pracownice, widząc w nich potencjał do bycia przedsiębiorczyniami.

Jej zdaniem kobiety dobrze radzą sobie w biznesie z Żabką, gdyż są sumienne, mają większą niż mężczyźni samodyscyplinę zawodową, są odporniejsze na trudności i mocniej stawiają na niezależność. 

– Sieć nas w tym wspiera od samego początku, dostarczając narzędzi ułatwiających prowadzenie sklepów. Możemy liczyć na innowacje technologiczne czy pomoc lokalnych przedstawicieli Żabki - partnerów ds. sprzedaży, którzy niemalże prowadzą nowicjuszy za rękę – podkreśla Kamila Rogulska.

Franczyzobiorczyni wychowuje 4-letnią córkę, często podróżuje także zagranicę – nie tak dawno odwiedziła Tajlandię i Egipt, w planach ma Tanzanię. Przy tym nie poprzestaje na rozwoju zawodowym – jest jedną z Ambasadorek Franczyzy i dzieli się swoim doświadczeniem na temat biznesu z Żabką. Myśli też o dodatkowej działalności niezwiązanej z handlem detalicznym. Jaka jest tajemnica jej sukcesu w sieci Żabka?

– Kluczowym filarem jest zespół - zaangażowany, uczciwy, w którym panuje współpraca i zrozumienie. Innym ważnym aspektem jest odpowiednio zorganizowana księgowość, a dalej niezbędna jest duża samodyscyplina i ciągły rozwój, na przykład poprzez szkolenia. Przy tym uwielbiam, to czym się zajmuję. Choć nie zawsze jest łatwo, jestem dziś w miejscu, w którym chciałam być – zapewnia Kamila Rogulska.

 

WIZYTÓWKA ŻABKI

Siećsklepów spożywczych

ponad 8,8 tys. franczyzobiorców

wkład własny ok. 5 tys.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €