Pszczółka rusza do powiatów

Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Pod szyldem Pszczółka działa sieć marketów budowlanych. Należąca do Majster Budowlane ABC marka ma obecnie blisko 80 sklepów. Cała sieć opiera się na franczyzie. Już w najbliższych miesiącach planowane są kolejne otwarcia. Generalnie w trakcie przygotowań jest ich ok. 30, na różnym etapie zaawansowania.
– Aktywności ukierunkowane na ekspansję i pozyskiwanie nowych partnerów, a także inwestycje w rozwój tych Pszczółek, które już dziś tworzą sieć naszych marketów, przynoszą zdecydowane zmiany zarówno w obszarze ilościowym, jak i jakościowym – podkreśla Marek Grabarczyk, pełnomocnik zarządu, dyrektor ds. szkoleń i komunikacji z partnerami Majster Budowlane ABC.
W gminie i powiecie
W kolejnych miesiącach planowane są otwarcia m.in. w Polsce centralnej, północnej i wschodniej. Pszczółka nastawia się na rozwój sieci w miastach powiatowych i gminnych.
– Chcemy, aby sieć rozwijała się równomiernie, ale nie jest to w żadnym razie ograniczenie dla potencjalnych inwestorów. Odpowiemy każdemu, kto zgłosi do nas chęć przystąpienia do sieci. Zweryfikujemy możliwości, przeprowadzimy ogląd obiektu, przedstawimy warunki współpracy. Chcemy, aby docelowo dostęp do marketów Pszczółka mieli mieszkańcy wszystkich powiatów i gmin w Polsce – mówi Marek Jabłoński, pełnomocnik zarządu, dyrektor ekspansji majster Budowlane ABC.
Potrzebny jest lokal o minimalnej powierzchni 200 mkw., z miejscem na zewnętrzny ogród (min. 100 mkw.) albo działka na cele inwestycyjne.
– Partner musi dysponować lokalem, może być do adaptacji, bądź działką z przeznaczeniem na cele inwestycyjne, na której zbuduje sklep. Wysokość inwestycji zawsze jest zależna od stanu lokalu i wielkości otwieranego obiektu – informuje Marek Jabłoński. – Nie pobieramy opłat wstępnych. W ramach franczyzy nie ma również opłat miesięcznych za przynależność do sieci.
Centrala pomaga w weryfikacji lokalizacji i lokalu. Zapewnia projekt sklepu, wsparcie podczas przebudowy i otwarcia marketu. Udostępnia listę wymaganego wyposażenia, kontakty do dostawców, u których można je zamówić. A także dostarcza asortyment do każdego sklepu, z uwzględnieniem sezonowości. Franczyzobiorcy i ich pracownicy mają zapewniony system szkoleniowy, regularne akcje handlowe i marketingowe.
Perspektywy globalne, cele lokalne
Franczyzodawca Pszczółki nie ukrywa, że kondycja branży zależy od wielu uwarunkowań rynkowych.
– Perspektywa dotycząca całej branży będzie z pewnością zależna od sytuacji globalnej. Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy ten rok będzie już czasem wychodzenia z trudnego okresu, zapoczątkowanego wybuchem konfliktu w Ukrainie, a także zmian politycznych i gospodarczych w naszym kraju, zachodzących w ostatnim czasie – ocenia Marek Grabarczyk. – Dlatego jako majster Budowlane ABC podejmujemy szereg aktywności, aby niezależnie od czynników zewnętrznych rozwijać przesiębiorstwo. Niezmiennie jesteśmy nastawieni na realizację celów wynikających z naszej strategii, która kierunkuje nas w stronę budowania przewag konkurencyjnych na rynkach Polski powiatowej.
Warto dodać, że na takich właśnie rynkach marka ma jednak konkurenta. Podobne cele rozwojowe ma bowiem sieć marketów Mrówka, która także otwiera się najchętniej w miastach powiatowych czy gminnych. Zyskać na pewno mogą na tym klienci.
WIZYTÓWKA PSZCZÓŁKI
Sieć marketów budowlanych.
- blisko 80 placówek
- min. powierzchni sklepu: 200 mkw.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...