Rozwój w szybkim tempie
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
NYPD działa na rynku od 2009 roku. Najpierw otwierała pizzerie, w różnych formatach, ale z czasem dołączyła do oferty także nowe marki – wirtualne. Pierwszy był ŻarWok, z kuchnią american chinese, a później kolejne: Alabama Mama (dania oparte na kurczaku w panierce) czy +48 burger.
Zwiekszyć obroty
Franczyzodawca zachęca do łączenia kilku konceptów, aby minimalizować koszty inwestycji i maksymalizować zyski.
– Tylko w tym roku uruchomiliśmy w sumie 18 punktów, licząc każdą z marek, a do majówki chcemy otworzyć kolejne pięć – zapowiada Tomasz Jench, prezes zarządu firmy Yummy Concepts, do której należą wszystkie marki. – Około 70 proc. franczyzobiorców decyduje się na uruchomienie przynajmniej dwóch marek.
Najczęściej franczyzobiorcy łączą NYPD Express i ŻarWoka. Takie lokale działają w formacie take away, realizując zamówienia w dostawie i na wynos.
– Z czasem zachęcamy ich do dołączenia kolejnej, wirtualnej marki – dodaje Tomasz Jench.
Jak podkreśla franczyzodawca, dodanie do oferty lokalu marki wirtualnej nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów inwestycyjnych. A może w znaczący sposób podnieść obroty.
– I może to być nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych dodatkowego obrotu miesięcznie – podkreśla Tomasz Jench. – Alabama Mama jest najlepszą marką wirtualną na pyszne.pl, pod względem ocen i sprzedaży. Nawet przygotowaliśmy z nimi specjalne sezonowe menu, dostępne tylko na tej platformie.
W drodze za granicę
W modelu combo, czyli połączeniu pizzerii w formacie express z ŻarWokiem, koszt inwestycji to minimum 54,5 tys. zł. Obecnie obowiązuje promocja na opłatę wstępną, której wysokość spadła o 50 proc. (promocja potrwa przynajmniej do maja). W takim podwójnym koncepcie wynosi ona aktualnie 5 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe to 3 proc. od obrotu. Nie jest potrzebny duży lokal, wystarczy już 40 mkw. Taka sama jest kwota inwestycji, jeśli chcemy dodać którąś z kolejnych wirtualnych marek.
– Właśnie jesteśmy w trakcie przygotowywania następnej takiej marki, z typowo włoską pizzą, na włoskim cieście i z oryginalnymi włoskimi dodatkami – dodaje Tomasz Jench.
Pod szyldem NYPD można też oczywiście uruchomić lokal stacjonarny, z salą konsumpcyjną. Wtedy trzeba dysponować budżetem w wysokości min. 65 tys. zł i lokalem o powierzchni przynajmniej 50 mkw.
– W Polsce jesteśmy i na Podlasiu, i przy zachodniej granicy. Mamy lokale od Gdyni po Kraków. Ale wciąż jest dużo miejsca do zagospodarowania – mówi Tomasz Jench. – Zdradzę, że planujemy też wejście na rynek zagraniczny.
Z pomocą sztucznej inteligencję
Wśród franczyzobiorców marek Yummy Concepts są zarówno osoby stawiające pierwsze kroki w biznesie, jak i przedsiębiorcy, prowadzący już inne firmy.
– Przy profilowaniu i rekrutacji franczyzobiorców wykorzystujemy sztuczną inteligencję. Pomaga nam ona też targetować reklamy franczyzowe, ale też komunikację do klientów – zdradza Tomasz Jench. – W ogóle stawiamy mocno na nowe technologie.
Franczyzobiorcy mogą liczyć m.in. na pomoc przy otwarciu lokalu i wsparcie podczas trwania umowy franczyzowej. Mają zapewnione szkolenia przed i po otwarciu lokalu, także dla pracowników.
– Przez siedem dni w tygodniu jest dla nich dostępny przynajmniej jeden szkoleniowiec i opiekun – zapewnia Tomasz Jench. – Kończymy też przygotowywanie nowego systemu zarządzania franczyzą, który chcemy uruchomić jeszcze w tym miesiącu.
WIZYTÓWKA NEW YORK PIZZA DEPARTMENT
Sieć pizzerii wywodząca się z Krakowa. Na polskim rynku od 2009 roku. Serwuje pizzę w stylu nowojorskim, czyli z chrupiącymi brzegami i miękkim, elastycznym ciastem. Oprócz marki NYPD franczyzodawca rozwija też marki wirtualne: ŻarWok, Alabama Mama, +48 Burger.
- ok. 70 lokali
- minimalna kwota inwestycji przy uruchomieniu dwóch marek: 54,5 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa: 3 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


